Gå til innhold

Prostatitt


snapppp

Anbefalte innlegg

Hei, for å gjør en lang historie kortest mulig. Jeg har absolutt alle mulig symptomer på prostatitt. Ser ikke poenget i å forklare hva jeg merker av symptomer da du selvsagt vet hva disse er. Kort oppsumering: Klamydiatester er negative, urinprøver viser ikke noe. Blodprøver er fine. Jeg har allikval fått opp til flere antibiotokakurer som Azitromax, engangskurer, hvertfall 6 ganger siste to årene. Vibramycin er også prøvd. Symptomene er der forsatt og nå vil jeg oppsøke en privat urolog eller lignende for bedre utredning. Spørsmålene: 1. Jeg er svært sikker (100%) på at jeg ble smittet med klamydia eller lignende i 17 årsalderen som aldri ble sjekket hos lege før jeg var ca 21. Da var prøven negativ men symptomene på prostatitt hadde meldt seg uten at jeg den gang skjønte hva det var. Jeg trodde det var ryggsmerter osv. Kan dette være årsaken til prostatitt? Dvs kan jeg klamydiabakterien evt gonore i prostata uten at det vises på prøver? Hvordan kan dette i såfall behandles? 2. Kan jeg eller kroppen min utvikle resistens mot Azitromax når jeg har fått det så ofte? Det kan jo være at jeg må bruke dette en gang om jeg faktisk får påvist klamydia? 3. Det som plager meg mest er at jeg aldri får sove mer enn fire timer om natten før jeg må opp å tisse. trangen er så stor at jeg våkner men det er aldri snakk om store mengder men på do må jeg. Finnes det medisiner som kan forhindre denne nattlige vannlatingen selv om jeg ikke skulle bli kurert for prostatitten? 4. Om mulig, hvilken private klinikk anbefaler du meg å oppsøke for rask diagnostisering? Fastlege sier at det er lang ventetid på offentlige steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Jeg har litt problemer med å følge din logikk når du med sikkerhet sier at du har hatt Chlamydia-forårsket prostatitt. Etter det jeg skjønner er det ikke blitt diagnostisert Chlamydiainfeksjon noen gang hos deg. Prostatitt er ikke ensbetydelig med Chlamydiainfeksjon. Omtrent de samme symptomer kan være forårsaket av andre bakterier også, f. eks. Enterokokker eller Stafgylokokker. Eller Gonokokker, men de er for tiden veldig sjeldne i våre breddegrader. Chlamydia responderer vanligvis godt på Azytromax, men unntak forekommer og det er påvist resistens enkelte ganger. Dagens tester er så gode at om du har en aktiv Chlamydiainfeksjon vil testene bli positive. Men det forekommer også, ikke så rent sjelden, at slike infeksoner brenner ut av seg selv, men da forårsaker ikke symptomer. Når det gjelder ekspertise vil jeg anbefale Olafia-klinikken, de er sannsynligvis best når det gjelder infeksjoner i nedre regioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt problemer med å følge din logikk når du med sikkerhet sier at du har hatt Chlamydia-forårsket prostatitt. Etter det jeg skjønner er det ikke blitt diagnostisert Chlamydiainfeksjon noen gang hos deg. Prostatitt er ikke ensbetydelig med Chlamydiainfeksjon. Omtrent de samme symptomer kan være forårsaket av andre bakterier også, f. eks. Enterokokker eller Stafgylokokker. Eller Gonokokker, men de er for tiden veldig sjeldne i våre breddegrader. Chlamydia responderer vanligvis godt på Azytromax, men unntak forekommer og det er påvist resistens enkelte ganger. Dagens tester er så gode at om du har en aktiv Chlamydiainfeksjon vil testene bli positive. Men det forekommer også, ikke så rent sjelden, at slike infeksoner brenner ut av seg selv, men da forårsaker ikke symptomer. Når det gjelder ekspertise vil jeg anbefale Olafia-klinikken, de er sannsynligvis best når det gjelder infeksjoner i nedre regioner.

Du misforstår. At jeg ble smittet med Klamydia den gang er særdeles sikkert. alle symptomene var til stede men jeg turde ikke gå til lege.

Spørsmålet er om denne infeksjonen kan ha forårsaket en prostatitt og om det er sannsynlig?

Jeg regner forølvrig med svar på spørsmålene mine, dette har jeg jeg jo overholdet ikke fått her.

Dette koster tross alt 139 kr og da forventer jeg svar og ikke min logikk holder mål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...