Gjest bippp Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Jeg har hørt 2 timer i skikkelig kuldegrader, over minus 6. Jeg hadde både madrasser og dyner ute i 24 timer så jeg skulle være sikker, har ikke "sett" en eneste midd etterpå :-). 0 Siter
Atene Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Minst ett døgn, i minst 20 kuldegrader... Umulig for de fleste, med andre ord. Men noen timer lammer visst midden, slik at man letter kan støvsuge eller riste den ut. 0 Siter
Gjest Fru Frost Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Jeg har hørt 2 timer i skikkelig kuldegrader, over minus 6. Jeg hadde både madrasser og dyner ute i 24 timer så jeg skulle være sikker, har ikke "sett" en eneste midd etterpå :-). Det er bare minus en grad her. 0 Siter
Gjest Fru Frost Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Minst ett døgn, i minst 20 kuldegrader... Umulig for de fleste, med andre ord. Men noen timer lammer visst midden, slik at man letter kan støvsuge eller riste den ut. Det er vel litt vanskelig å støvsuge en dyne? Og hva med teppet juletreet står på; kommer det midd på det? Hvor lenge lever de der egentlig? 0 Siter
Gjest bippp Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Det er bare minus en grad her. Da må du kanskje la dem være ute lengre, vet ikke jeg. Kanskje du burde legge dem i fryseren istedet? :-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Det er bare minus en grad her. Hvis du da skal følge Atenes forslag (som helt sikkert er riktig) så må du lufte sengeklærne ute i ca. 20 døgn på minus èn grad. 0 Siter
Atene Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Det er vel litt vanskelig å støvsuge en dyne? Og hva med teppet juletreet står på; kommer det midd på det? Hvor lenge lever de der egentlig? Man støvsuger madrassen, og rister dynene. Så blir man ihvertfall kvitt noen, og det er visst mengden det kommer an på, i forhold til hvor skadelig det er. Midd må vel ha noe å leve av? Så de dør vel hvis du isolerer juletreteppet fra mulig mat. Eller du kan putte det i fryseren ett døgn. Eller vaske det, hvis det tåler 60 grader. 0 Siter
Gjest bippp Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Hvis du da skal følge Atenes forslag (som helt sikkert er riktig) så må du lufte sengeklærne ute i ca. 20 døgn på minus èn grad. Da blir det dårlig med dyner i jula gitt :-). Det var en venninne som sa dette med to timer til meg, sikkert ikke en pålitelig "kilde" da! Hun sammenlignet dette med å ha lus i huset, man kunne legge dyner og puter i fryseren i to timer sa hun. Men midden er kanskje mere seiglivet da? 0 Siter
Gjest mors2 Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Hvis du da skal følge Atenes forslag (som helt sikkert er riktig) så må du lufte sengeklærne ute i ca. 20 døgn på minus èn grad. "så må du lufte sengeklærne ute i ca. 20 døgn på minus èn grad" Det var lenge det.. ;0) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 "så må du lufte sengeklærne ute i ca. 20 døgn på minus èn grad" Det var lenge det.. ;0) Javisst er det lenge, men med den "formelen" som Atene viser til så er det det som må til for å utrydde midd`en. 1 døgn på 20 minus tilsvarer jo 20 døgn på 1 minus, you see?? 0 Siter
Gjest mors2 Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Javisst er det lenge, men med den "formelen" som Atene viser til så er det det som må til for å utrydde midd`en. 1 døgn på 20 minus tilsvarer jo 20 døgn på 1 minus, you see?? Hehe,ja skjønte det!! :0) Da tror jeg heller jeg hadde kastet den i fryseren!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.