Gå til innhold

Skinke - hvordan tilberede?

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Jeg har kjøpt en ferdigkokt skinke, og så lurer jeg på hvordan jeg tilbereder den? Hvilken saus passer til?

Jeg har kjøpt poteter, brokkoli og blomkål som vi kan ha til.

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Sånn lys saus! :o)

Men øh, jeg vet ikke hvordan du lager den, for jeg spiser det bare hos mamma *rødme*

Det er sikkert jevning og vann, så en fløtedæsj muligens, og litt av krafta som blir hvis du varmer skinka i vann. Hi hi, nå beviser jeg virkelig hvor huslig jeg er her ;o)

hare1365380455
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1198240060' post='3757739]

Sånn lys saus! :o)

Men øh, jeg vet ikke hvordan du lager den, for jeg spiser det bare hos mamma *rødme*

Det er sikkert jevning og vann, så en fløtedæsj muligens, og litt av krafta som blir hvis du varmer skinka i vann. Hi hi, nå beviser jeg virkelig hvor huslig jeg er her ;o)

Hm... :P

Varmes i vann altså?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Hm... :P

Varmes i vann altså?

Øh, jeg vet ikke. Mamma skjærer dem opp i skiver og varmer i vann, tror jeg. Men du hare, jeg har ikke peiling, så jeg håper noen andre svarer deg.

Jeg bruker den skinka for det meste til kaldmat, med potetsalat og diverse til. Jeg burde kanskje lage det til middag også, for jeg hiver innpå når jeg får av mamma.

hare1365380455
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1198240556' post='3757754]

Øh, jeg vet ikke. Mamma skjærer dem opp i skiver og varmer i vann, tror jeg. Men du hare, jeg har ikke peiling, så jeg håper noen andre svarer deg.

Jeg bruker den skinka for det meste til kaldmat, med potetsalat og diverse til. Jeg burde kanskje lage det til middag også, for jeg hiver innpå når jeg får av mamma.

Vi har aldri hatt det, men nå ville jeg prøve det ser du. :)

Jeg får nok svar av noen andre også!

*venter*

Skrevet

Jeg pleier å servere den kald i skiver, med poteter, grønnsaker og tomatsaus.

Men sist vi hadde det, prøvde jeg bearnaisesaus istedenfor, og det gikk ned på høykant hos barna.

Annonse

hare1365380455
Skrevet

Jeg pleier å servere den kald i skiver, med poteter, grønnsaker og tomatsaus.

Men sist vi hadde det, prøvde jeg bearnaisesaus istedenfor, og det gikk ned på høykant hos barna.

Kald altså? Takk for tips. :)

Skrevet

Vi har aldri hatt det, men nå ville jeg prøve det ser du. :)

Jeg får nok svar av noen andre også!

*venter*

Hvis du vil ha den varm. Skjær den opp i skiver. Legg de i en ildfast form. Ha opp i 2-3 spiseskjeer med vann og sett den i micron i 4 min eller mer. Kommer an på microovnen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...