Gjest Geir Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Ah klart, men fortsatt så mister jeg ikke ALL alkohol ved å varme gløggen. Jeg kan jo også ha i alkohol etterpå- Eller du kan først drikke gløggen, og så drikker du alkoholen bar etterpå. 0 Siter
Orio Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Alkohol fordamper om den blir varmere enn 40 C og vann koker vel med 60 C. Og jeg fant også på nett da en kompis sa det samme, at ved å koke alkohol en kort stund så beholder man likevel 85 % av alkoholen man helte i. Så om jeg har i sprit på minst 30 % så vil jeg nok bli beruset uansett Og jeg trenger heller ikke å KOKE gløggen for at den blir varm og god å drikke . Vann koker ved 100 grader. Du har sikkert rett i det du skriver om alkohol, det må koke en stund hvis du skal være sikker på at all alkoholen fordamper. (Men det var også det faren min gjorde, han kokte vel gløggen ti minutter eller noe sånn.) 0 Siter
Orio Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Nei det er det nok ikkje da. Alkoholen fordamper visst ikke bare av et lite oppkok. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Alkoholen fordamper visst ikke bare av et lite oppkok. Å er det det no. Jaja, eg drikker nå ikkje alkohol allikevel så for meg spiller det keine kasserolle. 0 Siter
Gjest Isflaket Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Eller du kan først drikke gløggen, og så drikker du alkoholen bar etterpå. Du er genial:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.