Jente29gml Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Er så lei av psykiatrien og føler at den har ødelagt livet mitt. Har alltid følt meg litt annerledes, vært overfølsom og konstant urolig innvendig, men klarte meg greit allikevel. Men så for 10 år siden kontaktet jeg den psykiatriske studenthelsetjenesten fordi jeg alltid har lurt på hvorfor jeg er annerledes og håpet at jeg kunne få hjelp til å fungere bedre. Uroen ble forklart som angst, jeg fikk diagnosen bipolar og så begynte en eviglang utprøving av psykosemedisiner som skulle fjerne uro og tankekaos. Jeg hater psykosemedisiner, alle skulle fjerne uroen, og når jeg fortsatt ikke ble rolig så var det på an med en ny medisin. Og så ble jeg mer og mer deprimert fordi medisinene var så ekle å bruke. Hodet ble fullt av bomull og jeg måtte slutte med studiene pga dette, og depresjonene ble verre siden karrieren var livet mitt. Og når jeg etterhvert nektet å prøve flere psykosemedisiner så ble jeg tvangsmedisinert fordi jeg visstnok trengte medisinene for å få noen bedring. Men hvor ble det av bedringen? Den ene medisinen ødela immunforsvaret mitt, en annen ødela håret mitt så nå må jeg bruke parykk. En annen la jeg på meg 45 kilo av. En stivnet musklene mine av så jeg til slutt trengte hjelp til å puste. Osv osv. Nå, 10 år senere, er jeg uføretrygdet og sliter med rusproblemer. Fastlegen min mener at jeg har blitt utsatt for feilbehandling og at det er mer sannsynlig at jeg har ADHD, Asperger og Tourettes syndrom. Så han henviste meg til DPS for utredning. Men der begynte bortforklaringa av uroen igjen. At det er angst, skyldes depresjon osv. Så nå tar det vel ikke lang tid før jeg får beskjed om å prøve en eller annen psykosemedisin, og så er det på an igjen. Orker ikke mer av dette. Å ta kontakt med psykiatrien er det dummeste jeg noengang har gjort. Jeg har mistet karrieren, helsa, all troverdighet siden jeg nå er stemplet som narkoman (er rusfri nå, men "alle vet at narkomane lyver og sier at de ikke ruser seg selv om de gjør det") Jeg håpte jeg skulle få det bedre ved å få hjelp i psykiatrien, men det har bare blitt så utrolig mye verre. Hvorfor skal jeg fortsette å prøve på dette her? Jeg har ikke selvtillit igjen etter alle psykologtimene der jeg har fått beskjed om at tankene mine er feil. Uroen er innbilning, språkproblemene (ikkespråklige lærevansker) er innbilning, så jeg trodde jeg hadde vrangforestillinger siden det visstnok var umulig å ikke klare å finne ordene. Alle problemene mine skyldes dårlige foreldre (jeg trodde jeg hadde det bra i oppveksten helt til jeg begynte hos psykolog). Siden jeg ikke liker berøring så fikk jeg høre at jeg måtte ha blitt misbrukt og ha fortrengt det. Så jeg brukte flere år på å beskylde pappa for å ha misbrukt meg, noe som var helt feil. Forholdet til foreldrene mine er ødelagt, fordi jeg fikk beskjed om at jeg trengte å konfrontere dem for å komme videre og bli kvitt uro, tankekaos, berøringsvegring osv. Tenk om jeg aldri hadde tatt kontakt med psykiatrien. Da hadde jeg nok fortsatt hatt humørsvingninger, følt meg urolig og annerledes, men jeg hadde iallefall fortsatt hatt et liv!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294562-orker-ikke-mer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 ''Fastlegen min mener at jeg har blitt utsatt for feilbehandling og at det er mer sannsynlig at jeg har ADHD, Asperger og Tourettes syndrom.'' Kombinasjonen Asperger, Tourette syndrom og ADHD er ikkje så uvanlig, men eg tviler nå på at du har det. Håper du klarer å holde deg unna rusen, får en riktig diagnose og behandling i forhold til denne. Lykke Til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294562-orker-ikke-mer/#findComment-2374947 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bippp Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Høres helt vanvittig ut! Sånne behandlere skulle vært hengt. Hadde du blitt så feil behandlet for noe somatisk (f.eks. lårbeinsbrudd), så hadde du vel klaget? Terskelen for å klage når man er feilbehandlet pga psykiske lidelser er ganske stor. Noen burde gjøre noe med dette ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294562-orker-ikke-mer/#findComment-2375034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente29gml Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Høres helt vanvittig ut! Sånne behandlere skulle vært hengt. Hadde du blitt så feil behandlet for noe somatisk (f.eks. lårbeinsbrudd), så hadde du vel klaget? Terskelen for å klage når man er feilbehandlet pga psykiske lidelser er ganske stor. Noen burde gjøre noe med dette ! Jeg er ikke lett å behandle siden jeg er så dårlig til å prate for meg. Klarer aldri å beskrive hva jeg føler eller forklare hva som er problemene mine, så har på en måte forståelse for at jeg er vanskelig å skjønne. Pluss at jeg har et kroppsspråk som er helt på bærtur. Jo mer deprimert jeg er, jo mer smiler og ler jeg. Forståelig at ingen tror på at jeg er deprimert når jeg sitter og fniser. Men den siste tiden har jeg kommunisert skriftlig med legen min, og det har oppklart mye. Er mye flinkere til å skrive enn å prate. Men psykologen på DPS vil absolutt snakke med meg, og da begynner misforståelsene igjen. Og det er jeg så lei av. Orker ikke mer sånt tull, og hvis hun forslår Cisordinol eller annen psykosemedisin så stikker jeg av hehe. Håper faslegen min kan hjelpe meg å bli fortstått på DPS, eller kanskje han kan sende skriveriene mine dit. Når det gjelder feilbehandlinga så har jeg begynt å ta tak i det med hjelp av legen min. Håper jeg kan få dekket utdanning siden jeg har mistet utdanning og arbeidsinntekt pga dette. Men venter og ser om jeg får hodet til å fungere bra nok til å kunne klare en utdanning først. Har søkt om pasientskadeerstatning pga tapt hår, siden dette er en bivirkning som medisinprodusenten ikke opplyste om. Håper jeg kan få penger til hårtransplantasjon eller noe så jeg slipper parykk resten av livet. De andre bivirkningene er det ikke stort å gjøre med siden det står opplyst i felleskatalogen at de kan forekomme. Hadde så store forhåpninger når legen godtok skriftlig kommunikasjon, og Asperger og Tourettes syndrom virker nå ganske opplagt. Og muligens ADHD, men håpet at utredninga ville finne ut av det. Jeg har sluttet med all rus, og alle medisiner (i samarbeid med legen). Føler at hodet mitt begynner å klarne, og håper inderlig at jeg blir like bra som jeg var for 10 år siden. Det har iallefall vært 10 totalt bortkasta år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294562-orker-ikke-mer/#findComment-2375242 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente29gml Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 ''Fastlegen min mener at jeg har blitt utsatt for feilbehandling og at det er mer sannsynlig at jeg har ADHD, Asperger og Tourettes syndrom.'' Kombinasjonen Asperger, Tourette syndrom og ADHD er ikkje så uvanlig, men eg tviler nå på at du har det. Håper du klarer å holde deg unna rusen, får en riktig diagnose og behandling i forhold til denne. Lykke Til. På hvilket grunnlag mener du at disse diagnosene er feil? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294562-orker-ikke-mer/#findComment-2375243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 På hvilket grunnlag mener du at disse diagnosene er feil? Eg sa ikkje at de var feil, eg sa at eg ikkje tror du har det. For du virker alt for "oppegående" og reflektert gjennom innlegget ditt, til at eg tror du har Asperger, Tourette Syndrom og ADHD. Eg jobber med en med disse tre diagnosene...Sjøl om folk kan være forskjellige så tror eg du ikkje har så tunge diagnoser. Men eg vet ikkje, eg bare tror..Husk det. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294562-orker-ikke-mer/#findComment-2375371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.