Gå til innhold

Toalettproblemer.. dårlig vanntrykk. hjelp?

Gjest Frustrert frue med do-problemer..;)

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue med do-problemer..;)
Skrevet

Når jeg skal skylle ned på do må jeg holde knappen inne leeenge for at det skal komme LITT vann. Har blitt verre og verre i det siste. Noen som har litt peiling på sånne toalett-problemer? ;)

Er det noe jeg skal stille på? Et eller annet?

Jeg trenger vanntrykk!

Kan jo heller ikke gå på do to stk etter hverandre..da er det jo nesten ikke vann igjen til sistemann..

Skrevet

Det er rart om dette kom som lyn fra klar himmel.

Kan du finne ei kran på vannrørtilførselen til doen, rundt doen et sted.

Hvis ikkje så kan det være inne i sisterna, der bør ikkje du inn å rote snakk med en "handy man" eller en rørlegger.

Skrevet

Huff, kanskje noen har kasta noe ulovlig oppi? Her om dagen fant jeg et par tykke sokker i do!! De var nok prøvd skylt ned.......

Min datter hadde besøk rett før min datter kom å henta meg og sa at noe rart lå i do *huff* Tenkte på ho som fant en slange i do da....

Skrevet

Risler det litt vann ned i doen hele tiden? Da er nok problemet at pakningen i bunnen av sisternen er gåen. Bare kutt vanntilførselen til doen, ta ut hele mekanikken inni (som regel ganske enkle saker med en hengslet arm festet til knappen (som du må skru av før du får tatt av lokket til sisternen). Gå til en rørleggerforretning og be om maken pakning.

Skrevet

Hvis sisterna er full av vann så er det utløsningsmekanismen som må justeres. Det er ikke noen stor sak dette, så hvis det er noen i huset som er litt handyman, så klarer de å fikse dette.

Men hvis sisterna ikke er full av vann så det står og risler vann hele tiden så er det pakningen i bunnen av sisterna som må skiftets. Ikke noe stor sak det heller, men litt handyman er greit å være.

Skal den skiftes så må du skru av vanntilførselen, det er ei lita kran ved siden av do på røret som forsyner doen med vann.

Gjest Isflaket
Skrevet

Sjekk først at kranen er godt åpen, for vanntilførsel. Er det en rund knapp for å trykke på for å spykle ned, skru litt på den for å justere. Jo høyere den står, jo bedre trykk på spylingen. Verdt å prøve, det kan jo være at det hjelper:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...