Gjest girasol Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 og jeg er ikke akkurat rutinert med smelta melis til pepperkakehus kan man si... det blei jo så altofr mye av det! Hva gjør jeg med restene av sukkeret? Nå står det aldeles stivna i kjelen. Har satt på varme for å smelte det igjen. Hiver jeg det i søpla mens det er varmt??? Or what? 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Jepp, tøm det ut av kjelen når det er varmt, tørk utav så mye du får ut med tørkepapir og sett kjelen i varmt såpevann. 0 Siter
Atene Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Vent til det er kaldt, sett kjelen i kaldt vann. Da løser sukkeret seg opp i vannet. 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Jepp, tøm det ut av kjelen når det er varmt, tørk utav så mye du får ut med tørkepapir og sett kjelen i varmt såpevann. OK; skal prøve! takk *svett* 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Vent til det er kaldt, sett kjelen i kaldt vann. Da løser sukkeret seg opp i vannet. Hjelp, det motsatte av lillmus' forslag!! Hvilket forlag bør jeg gå for?? 0 Siter
Atene Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Hjelp, det motsatte av lillmus' forslag!! Hvilket forlag bør jeg gå for?? Mitt, selvfølgelig ;-) Neida, begge virker. Men ikke kast varmt sukker i søpla. Posen smelter. 0 Siter
Gjest Isflaket Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Ha godt med vann i gryten, og la det koke til sukkeret er oppløst. 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Ha godt med vann i gryten, og la det koke til sukkeret er oppløst. Hm, ja kanskje det er det beste å gjøre... Jeg prøver det! 0 Siter
Gjest Isflaket Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Hm, ja kanskje det er det beste å gjøre... Jeg prøver det! Da er det jo en enkel sak å tømme det i vasken etterpå:-) Setter alltid gryten i oppvaskmaskinen etterpå. Det tar evt smårester:-) 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Hiv det i søpla. Nei det er blitt til sement, så da må jeg isåfal hive hele kjelen... 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Da er det jo en enkel sak å tømme det i vasken etterpå:-) Setter alltid gryten i oppvaskmaskinen etterpå. Det tar evt smårester:-) Det tetter ikke rørene da?... 0 Siter
Gjest Isflaket Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Det tetter ikke rørene da?... Ikke visst du koker det ut i godt med vann:-) 0 Siter
frosken Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Nei det er blitt til sement, så da må jeg isåfal hive hele kjelen... Du må varme det opp igjen:-) 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Ikke visst du koker det ut i godt med vann:-) OK, men det jeg gjorde var at jeg helte det ut i snøen i bakhagen ;-) Fant ut at det var tryggest. Men tusen takk for råd!! 0 Siter
Lillemus Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Da er det jo en enkel sak å tømme det i vasken etterpå:-) Setter alltid gryten i oppvaskmaskinen etterpå. Det tar evt smårester:-) IKKE i vasken! Det vil bli kaldt fort og da sitter du der med en helvetes propp og tett vask og en jævlig rørleggerregning i helligdagene! 0 Siter
frosken Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 OK, men det jeg gjorde var at jeg helte det ut i snøen i bakhagen ;-) Fant ut at det var tryggest. Men tusen takk for råd!! Du kan se på det som din julegave til de småkrypene i hagen som kommer frem når det begynner å smelte litt der ute:-) 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Du kan se på det som din julegave til de småkrypene i hagen som kommer frem når det begynner å smelte litt der ute:-) Ja det er nå så... jeg har rett og slett laga et sukkerhull i bakken! ... 0 Siter
Gjest Isflaket Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 OK, men det jeg gjorde var at jeg helte det ut i snøen i bakhagen ;-) Fant ut at det var tryggest. Men tusen takk for råd!! Lurt:-) 0 Siter
cathlin Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Nei det er blitt til sement, så da må jeg isåfal hive hele kjelen... Du kan jo bygge noe og bruke den som sement. Et utedo f.eks. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.