Gå til innhold

Luksus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meglerne har badet i luksus, står det å lese i avisen: http://e24.no/naeringsliv/article2164865.ece

Har du blitt påspandert noe riktig luksuriøst - av arbeidsgiver eller noen andre?

Jeg har ikke det, selv om vi har hatt mye reiser med jobben der det har vært noe faglig innhold og noe fri. Vi har gjerne bodd bedre enn gjennomsnittet, men direkte luksus har det ikke vært.

Privat har jeg heller aldri opplevd noe luksuriøst som kan kjøpes for penger, men har flere ganger hatt opplevelse av luksus: Som den første turen ut av huset etter fødsel nr. 2, der turen gikk til nærmeste kafè med avis under armen. Og en følelse av luksus får jeg når huset er nyvasket, nye sengeklær og nydusjet kropp møtes. Mange slike småting i hverdagen med blaff av luksusfølelse, men som sagt, aldri "badet i champagne".

Har du?

Skrevet

Når det gjelder materiell luksus så er det vel heller skrale greier, eg har sitti på med en kamerat som har bil til ca. 3 millioner.

Og en av mine mest minnerike opplevelser var å få "romstere" fritt på kjøkkenet til denne mannen:

http://www.lom.kommune.no/index.gan?id=2903

Og smake på en 14-15 retter, det var en (or)gastronomisk opplevelse! :-)

Skrevet

Nei. Jeg har bodd på Plaza og Grand hotell et par ganger. Gått på fine restauranter. Om det teller?

Men jeg er ikke så veldig opptatt av sånt.

Skrevet

Nei, det har jeg nok ikke. Men har sett folk har skrevet at det er luksus å ha internett når man går på trygd så da bader vel jeg i luksus hver dag ;o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei, det har jeg nok ikke. Men har sett folk har skrevet at det er luksus å ha internett når man går på trygd så da bader vel jeg i luksus hver dag ;o)

Me too ;) Så du er ikke den eneste...!

Skrevet

Tviler på at de har en skatteprosent på nærmere 50% som jeg, som for tiden er uten inntekt, men som har spart opp litt ved å ikke leve et liv. Vurderer å fremskynde dommedag......... eventuelt ta over makta fra dagens hvpu-styre for å redde nasjonen..

Skrevet

Nei, luksus materielt sett er det vel dårlig med. :o) Alenemor med 240.000,- før skatt, det blir ikke mye luksus av sånt selv om jeg har lite i lån.

Men i går fikk jeg fullstendig uventet 7 røde roser av kjæresten min og ved frokosten i dag var ungene snille og rolige, vi satt like lenge ved bordet alle fire og det var en fredelig og trivelig stemning. Det er luksus! ;o)

Skrevet

Nei ikke i den betydningen du henviser til... Men da jeg var barn opplevde jeg å få være med på cruise i Atlanterhavet: Kanari-øyene, Maderia, Marokko med basseng ombord og treretters middag hver dag etc. Men dette var fordi min far jobbet i selskapet + mange flere instanser spilte inn.

Dessuten hadde vi byllupsmiddagen vår på Teaterkaféen i Oslo, ferdig betalt av mine foreldre. Det opplevde jeg som luksus!

Jeg sier som deg, at i min hverdag består luksusen av noen timer alene der jeg har barnevakt, en varm dusj, bodylotion, badekåpe, stressless i stua og et glass iskald appelsinjuice + en sjokoladebit. En god bok for meg selv noen timer...:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...