Gjest gravid00 Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Jeg lurer på om en er pliktig til å si fra om at en er gravid når en er på et jobbintervju. 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Var det ikke slik at arbeidgivere ikke fikk lov å spørre direkte om dette her? Pga de da lett kan velge ut de som er gravide, og velge å ikke ansette dem.. 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Var det ikke slik at arbeidgivere ikke fikk lov å spørre direkte om dette her? Pga de da lett kan velge ut de som er gravide, og velge å ikke ansette dem.. Gjelder det uansett hvilket yrke du har, og hvilke forpliktelse du påtar deg? Gjelder det samme for adopsjon, hvor man ofte ikke vet når barnet kommer? 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Gjelder det uansett hvilket yrke du har, og hvilke forpliktelse du påtar deg? Gjelder det samme for adopsjon, hvor man ofte ikke vet når barnet kommer? Det jeg vet ikke, vet bare det var en stor sak i media om det for noen år siden. Adopsjon gir vel rett til permisjon det også, og man "forsvinner" jo da fra jobben lenge, så jeg forstår godt arbeidsgivere som ikke vil ha kommende mødre! Søker man etter folk så vil man jo ha dem NÅ, ikke i jobb 3-5 måneder, for å så være uten dem kanskje 1 år, for å så måtte lære dem opp på ny. Om du søker litt rundt på nett så mulig du vil finne artikler om det, for som sagt, det var mye i media ei stund. 0 Siter
Gjest Ikke gravid igjen Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Vet ikke hva du er pliktig til men jeg ville omtrent følt at jeg svindlet noen om jeg søkte jobb og var gravid uten å si ifra om det. Men det er bare min mening 0 Siter
Jølsen Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Det finnes ingen lov som tilsier at man er pliktig å si i fra om det, men det virker litt dumt å unnlate det. Jeg tror arbeidsgiver kan få et dårlig bilde av deg fremover, fordi han eller hun får problemer i etterkant. 0 Siter
Gjest jølsa Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Det jeg vet ikke, vet bare det var en stor sak i media om det for noen år siden. Adopsjon gir vel rett til permisjon det også, og man "forsvinner" jo da fra jobben lenge, så jeg forstår godt arbeidsgivere som ikke vil ha kommende mødre! Søker man etter folk så vil man jo ha dem NÅ, ikke i jobb 3-5 måneder, for å så være uten dem kanskje 1 år, for å så måtte lære dem opp på ny. Om du søker litt rundt på nett så mulig du vil finne artikler om det, for som sagt, det var mye i media ei stund. En arbeidsgiver har ikke lov til å spørre om dette på jobbintervjuer uansett.Men kan vel kanskje(?) være greit å nevne det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.