Gå til innhold

Nhd -Bruke samme sprøyta 2 ganger?

Anbefalte innlegg

Jeg tar sjangsen på å spørre deg siden du har sagt at du har vært lege om jeg ikke husker feil, men du sover sikkert nå.

Prøver likevel.

Vi reiser i natt til Tenerife og sønnen min skulle hatt med sprøyte for 14 dager. Han har nettopp øket dosen med Gammanorm og må ta sprøyte 4 ganger i løpet av disse 14 dagene.

Så oppdager vi i kveld at han bare har en sprøytespiss igjen. Veldig dårlig planlagt.

Hvis vi renser sprøytespissen med pyrisept, kan han bruke den flere ganger da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294629-nhd-bruke-samme-spr%C3%B8yta-2-ganger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Ikke ta sjansen på sånnt. Det beste er vel om dere får tak i det før dere reiser (vaktapotek?), ellers vil jeg jo tro at det er apotek, med sprøytespisser, der dere skal også?

Jo, men dette er noe som må bestilles.De har det ikke liggende på apoteket.

Men hvis vi nå renser godt med pyrisept og lar sprøta ligge i kjøleskapet, bør det ikke være trygt da?

Synes du vi heller bør la han være uten medisiner i denne perioden kanskje?

Annonse

Hva er det? Vi står opp opp om 2 timer. Er det nattåpent på jernbaneapoteket kanskje?

Vi har pyrisept. Er ikke det bra nok da?

Det er nattåpent på apoteket ved Jernbanetorget. De har alltid sprøytespisser inne, og jeg ville sørget for å ha med nok.

Gjest Isflaket

Jo, men dette er noe som må bestilles.De har det ikke liggende på apoteket.

Men hvis vi nå renser godt med pyrisept og lar sprøta ligge i kjøleskapet, bør det ikke være trygt da?

Synes du vi heller bør la han være uten medisiner i denne perioden kanskje?

Ikke har jeg kompetanse til å svare på dette, og ikke vet jeg noe om ditt barn. Men, tror ikke pyrisept har den egenskapen som trengs til dette bruket. Er det en spiss igjen, så har dere mulighet til å ta kontakt med apotek, dit dere kommer i morgen, og de vil ha i alle fall noen dager til å skaffe nye. Hadde det vært mitt barn ville jeg heller utsatt medisineringen enn å risikert å injisere noe ureint inn i mitt barns kropp.

Det er nattåpent på apoteket ved Jernbanetorget. De har alltid sprøytespisser inne, og jeg ville sørget for å ha med nok.

Tror du det? Da ringer jeg og hører. Vi har alltid pleid å måtte bestille dem, skjønner du.

Men jeg kan godt kjøre dit om de har. Er ingen vtis i å legge seg nå likevel.

Tror du det? Da ringer jeg og hører. Vi har alltid pleid å måtte bestille dem, skjønner du.

Men jeg kan godt kjøre dit om de har. Er ingen vtis i å legge seg nå likevel.

Jeg oppfattet det slik at dere brukte engangsspisser. Disse finnes alltid i ulike tykkelser på apoteket.

Ring dem og hør om de kan hjelpe. Hvis ikke, hadde jeg fått tak i noe bedre enn pyrisept til å desinfisere med.

Jeg oppfattet det slik at dere brukte engangsspisser. Disse finnes alltid i ulike tykkelser på apoteket.

Ring dem og hør om de kan hjelpe. Hvis ikke, hadde jeg fått tak i noe bedre enn pyrisept til å desinfisere med.

Ja, sånn liten sprøte med kanyle (ledning).

Men hva heter nå dette apoteket da? Finner det ikke i telefonkatalogen jeg.

Ja, sånn liten sprøte med kanyle (ledning).

Men hva heter nå dette apoteket da? Finner det ikke i telefonkatalogen jeg.

Vitusapotek Jernbanetorvet - VAKTAPOTEK, ÅPENT 24 TIMER ALLE DAGER HELE ÅRET

Jernbanetorget 4 B

Oslo

0154 Oslo

Tlf: 23358100

Annonse

Så bra!

God tur:-)

Da jeg kom dit sier damen (som jeg snakket med på telefonen) at nei, sånn hadde hun aldri sett før og dette hadde de ikke. Hun kom frem med en sprøyte uten ledning. Det hjelper ingenting.

Så kjører jeg til legevaktapoteket og der står en ung jente som sier at nei hun jobber her så lite hun, så dette visste hun ikke noe om og hun hadde heller ikke sett en slik sprøyte.

Så går jeg inn på legevakten og får der snakke med en sykepleier, men de har ikke noe liggende og da spør jeg om det er ok å bruke sammesprøyta flere ganger og hun er usikker, men råder med til å skylle gjennom ledningen med natriumklorid, så det har jeg kjøpt nå.

Det er jo bare tilførsel av immuglobin som skal gjennom den ledningen, så jeg satser på at dette må gå bra.

Tror ikke det er så lurt å hoppe over medisineringen nå som han fikk høre på siste kontroll at blodverdiene var for lave fordi han har vokst så mye og at dosen måtte økes.

Jeg føler med skikkelig dum nå. Vi har tenkt på gaver og pakking, men glemmer det viktigste, medisineringen.

Han pleier å ha utstyr for et år om gangen og så skulle dette skje akkurat nå som vi reiser.

Du får sikkert kjøpt på apoteket der nede. Ta med brevet fra legen ang medisiner og utstyr så tror jeg ikke det er noe problem.

Uten brev fra legen kommer du ikke gjennom kontrollen på Gardemoen med sprøytespisser uansett.

Joda, vi har reist mange ganger med medisiner uten å ha med brev i fra legen.

Ellers kan du se siste svaret mitt til Frosken. Det ble bomtur dessverre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...