Gå til innhold

Brente mandler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant akkurat en pose mandler i skapet, 200 gram tror jeg. Og fikk lyst på brente mandler, det er jo både julete og godt. Noen som har en enkel (og rask) oppskrift?

Skrevet

2 dl mandler, 2 dl sukker og 2 dl vann kokes til vannet er fordampet og sukkeret er gyllenbrunt. Rør hele tiden når sukkeret begynner å smelte. Tilsett 2 ts smør og rør det godt ut, hell ut på oljet bakeplate, mens du deler opp så godt du kan.

Ikke doble oppskriften, kok heller to ganger.

Skrevet

2 dl mandler, 2 dl sukker og 2 dl vann kokes til vannet er fordampet og sukkeret er gyllenbrunt. Rør hele tiden når sukkeret begynner å smelte. Tilsett 2 ts smør og rør det godt ut, hell ut på oljet bakeplate, mens du deler opp så godt du kan.

Ikke doble oppskriften, kok heller to ganger.

Takk, det skal jeg prøve.

Tar det lang tid å koke?

Skrevet

Takk, det skal jeg prøve.

Tar det lang tid å koke?

Mandlene blir grå etter en stund, men bare fortsett å koke og røre så blir de blanke og fine igjen etterpå. Det skal være sånn. :o)

Skrevet

Mandlene blir grå etter en stund, men bare fortsett å koke og røre så blir de blanke og fine igjen etterpå. Det skal være sånn. :o)

Hvor mye tid må jeg beregne?

Skrevet

Hvor mye tid må jeg beregne?

Det husker jeg ikke, en halvtimes tid i alle fall vil jeg tro.

Skrevet

Mandlene blir enda bedre om du rister dem i ovnen først, 200 grader 10 minutt.

Skrevet

Mandlene blir enda bedre om du rister dem i ovnen først, 200 grader 10 minutt.

Takk for tipset.

Skrevet

Og her sitter jeg og soser bort tiden på dol. (Har akkurat gjort ferdig et lite pc-prosjekt jeg skal gi i julegave, mangler bare å brenne det på cd. Så jeg har en god grunn til å sitte foran pcen.)

Skrevet

Det tok 50 minutter, + de ti minuttene først da jeg ristet dem i ovnen. Så jeg håper det blir godt.

Var det riktig å røre hele tiden, eller er ikke det nødvendig?

Skrevet

Hiv dem på peisen!:-)

Har ikke peis. Dessuten er jeg ferdig, så nå får jeg bare håpe de blir gode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...