adelie Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Ja, internett er jo bra å ha og så kommer dattera mi og spiser her og åpner julepresanger i morgen og det er jo hyggelig. Og så går minstemann ærend for meg siden jeg ikke kommer meg ut. Og det er faktisk det eneste positive jeg ser i dagene fram til hverdagen kommer etter nyttår. Det er masse jeg har lyst til som jeg ikke får gjort og det plager meg virkelig i perioder selv om det er konkrete ting som jeg ikke pleier å skrive så mye om her. Det er ganske kjipt når livet består av å være på nett og se tvserier og nesten bare det. Hadde det hjulpet om du hadde heis? Eller bodd på bakkeplan? 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Du får innvitere venninner på en vinkveld kanskje? Koselig med besøk. Jeg har ingen venninner som bor her lenger. Alle har flyttet bortsett fra en og hus skal være med dattera si og barnebarnet hele jula. Nabovenninna mi er død og den andre er kjempedårlig av MS. Dessuten så er det slik at når man ikke kan gå på besøk sjøl så blir besøkene her sjeldnere og sjeldnere og tilslutt blir de borte. Og det samme gjelder når man ikke kommer inn på pubene og utestedene. 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Hadde det hjulpet om du hadde heis? Eller bodd på bakkeplan? Jeg har heis jeg men ingen andre har så det er det slik det blir. 0 Siter
adelie Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Jeg har heis jeg men ingen andre har så det er det slik det blir. OK. Jeg trodde kanskje det var mulig å ha sånn lite kjøretøy som man kunne kjøre inn i mellom butikkhyllene med, jeg. Slik som velstående gamle folk har feks. 0 Siter
Gjest Gwenny Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Det er vel slike tråder fordi vi alle har forskjellige oppdagelser/erfaringer med julen. Og forumet er for alle, heldigvis. Jeg gleder meg over at juletreet i dette øyeblikk ble ferdig pyntet og lukter godt Nå skal jeg til med kyllingmiddag, så blir det å kose seg foran tv og kanskje stryke tøyet klart for morgendagen. Koselig med lille julaften. Og gjett om jeg skal ha baileys i kaffen senere Hehe - kos deg! Her har det gått i bacalao, kaker og kaffe... Og så var det meningen å ta noen øl.....men magen er rimelig full nå da 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 OK. Jeg trodde kanskje det var mulig å ha sånn lite kjøretøy som man kunne kjøre inn i mellom butikkhyllene med, jeg. Slik som velstående gamle folk har feks. Det er for dårlig svingradius på dem slik at de ikke kan brukes innendørs. Dessuten så er de så tunge at de ikke kan løftes noen trappetrinn, veier rundt 200 kg. 0 Siter
adelie Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Det er for dårlig svingradius på dem slik at de ikke kan brukes innendørs. Dessuten så er de så tunge at de ikke kan løftes noen trappetrinn, veier rundt 200 kg. ''ikke kan løftes noen trappetrinn, veier rundt 200 kg'' Nei, da måtte de jo bygget om hele nabolaget ditt. Hvis du ikke flyttet til et nybygget nabolag uten sjarm osv. Ikke enkelt, det derre. 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 ''ikke kan løftes noen trappetrinn, veier rundt 200 kg'' Nei, da måtte de jo bygget om hele nabolaget ditt. Hvis du ikke flyttet til et nybygget nabolag uten sjarm osv. Ikke enkelt, det derre. Hehe, jeg kan ikke flytte engang. Jeg har fått bygd om leiligheten min og får ikke bygget om en til før om 10 år. Og ikke tror jeg at jeg ville trives heller og jeg er avhengig av å kunne komme til byen uten trikk og buss siden de er ubrukbare. 0 Siter
Orio Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Joda, bra å kunne få ut tingene her og det som er vanskelig. Men se der, du gleder deg til 1.juledag. Er ikke det noe da? Kan være bra å prøve å forstørre det som er bra og prøve å forminske/tilegge mindre betydning det som ikke er bra. Og nå kom du med at du gleder deg til 1.juledag, bra!! Du har jo selvfølgelig rett, det gjelder å fokusere mer på det positive og mindre på det negative. Men det positive ved julen har jeg så mange andre arenaer hvor jeg kan få utløp for, så jeg bruker ikke dol så mye til det. :- ) 0 Siter
pekkaline Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Jeg har ingen venninner som bor her lenger. Alle har flyttet bortsett fra en og hus skal være med dattera si og barnebarnet hele jula. Nabovenninna mi er død og den andre er kjempedårlig av MS. Dessuten så er det slik at når man ikke kan gå på besøk sjøl så blir besøkene her sjeldnere og sjeldnere og tilslutt blir de borte. Og det samme gjelder når man ikke kommer inn på pubene og utestedene. ''Og det samme gjelder når man ikke kommer inn på pubene og utestedene.'' Kan du fatte og forstå hvorfor de skal være så trege med å gjøre det som loven har pålagt dem?? Eller har jeg misforstått. Jeg trodde man skulle gjøre det tilgjengelig for alle....... Blir sur på deres vegne jeg. Så trist at de har flyttet bort og at det er som det er. Kan du tenke deg å kontakte andre i samme situasjon? Men din yngste kan kanskje fylle huset med litt barneståk så får dere et avbrekk? Han er kanskje ikke hos deg i jula? 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 ''Og det samme gjelder når man ikke kommer inn på pubene og utestedene.'' Kan du fatte og forstå hvorfor de skal være så trege med å gjøre det som loven har pålagt dem?? Eller har jeg misforstått. Jeg trodde man skulle gjøre det tilgjengelig for alle....... Blir sur på deres vegne jeg. Så trist at de har flyttet bort og at det er som det er. Kan du tenke deg å kontakte andre i samme situasjon? Men din yngste kan kanskje fylle huset med litt barneståk så får dere et avbrekk? Han er kanskje ikke hos deg i jula? Innen 2010 er siste utspill, spørs om de klarer det. Ja, uflaks. En flyttet til Sverige, en til Nordvestlandet og en på den andre siden av byen. På likt til og med. Og alle savner hverandre, vi hadde bodd ved siden av hverandre i 25 år. Først i en av drabantbyene i Oslo og når jeg flyttet hit så flyttet de andre etter. Jeg har andre venninner men ikke slike stikk innom venninner, de bor for langt unna og i jula er de hos familien. Og att på til er dattera mi så allergisk for pusen min at hun kvier seg for å være her, hun måtte bare gå etter 5 minutter i stad så nå får vi bare håpe at hun holder ut i morgen. Minstemann skal til faren første dag og dattera mi drar hjem igjen om morgenen tredje dag. Nei, nå synes jeg alt er på trynet, men det går over bare jula er ferdig. Ribba står i ovnen da ) 0 Siter
pekkaline Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Innen 2010 er siste utspill, spørs om de klarer det. Ja, uflaks. En flyttet til Sverige, en til Nordvestlandet og en på den andre siden av byen. På likt til og med. Og alle savner hverandre, vi hadde bodd ved siden av hverandre i 25 år. Først i en av drabantbyene i Oslo og når jeg flyttet hit så flyttet de andre etter. Jeg har andre venninner men ikke slike stikk innom venninner, de bor for langt unna og i jula er de hos familien. Og att på til er dattera mi så allergisk for pusen min at hun kvier seg for å være her, hun måtte bare gå etter 5 minutter i stad så nå får vi bare håpe at hun holder ut i morgen. Minstemann skal til faren første dag og dattera mi drar hjem igjen om morgenen tredje dag. Nei, nå synes jeg alt er på trynet, men det går over bare jula er ferdig. Ribba står i ovnen da ) Det er godt at julaften er bare en dag.... Datteren din kan kanskje ta ekstra medisiner i morgen? Huffda, du gledet deg sånn til at hun skulle komme...... Men kan ikke du dra dit hun er nå da? Ho henter deg? Du har hjelp på røde dager også? Da kan de kanskje støvsuge ekstra godt i morgen..... Du har vel allerede skravlet i tlf med venninnene dine? Tenk 25år sammen og plutselig flytte langt unna, ja det merkes nok. 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Det er godt at julaften er bare en dag.... Datteren din kan kanskje ta ekstra medisiner i morgen? Huffda, du gledet deg sånn til at hun skulle komme...... Men kan ikke du dra dit hun er nå da? Ho henter deg? Du har hjelp på røde dager også? Da kan de kanskje støvsuge ekstra godt i morgen..... Du har vel allerede skravlet i tlf med venninnene dine? Tenk 25år sammen og plutselig flytte langt unna, ja det merkes nok. Det blir endel telefonsnakk ja ) Hehe, dattera mi er litt sånn mann når hun er syk, hun blir nemlig SYK hun. Hun bor hos eldstemann nå som bor i tredje etasje. Minstemann har lovet å støvsuge i morgen før hun kommer, men hun synes pusen er så søt at hun må kose med ham. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.