Gå til innhold

Et spm til kloke dolere

Anbefalte innlegg

Gjest uhøflig?
Skrevet

Får besøk av en venn i kveld. Han drikker ikke, men jeg har lyst å ta meg noen øl. Går det an at jeg tar meg noen øl når han ikke vil ha? Eller er det uhøflig?

Skrevet

Neida, bare ikke bli full og vulgær, også syns jeg du bør ha noe annet å tilby han.

Gjest pærebrus875
Skrevet

Det burde være like greit for han at du drikker som at han ikke drikker er greit for deg.

Hva folk vil og ikke må få være deres valg, jeg hadde drukket. Om han da hadde begynt og "preke" om hvor fælt det var, så hadde han høflig blitt bedt om å gå. Jeg vil ikke ha noen "preking" for eller imot ting i mitt hjem, og jeg ville også sagt til ham at jeg ikke har noe i mot at han drikker, og forventer at han respekterer mitt valg om han vil jeg skal respektere hans.

Jeg hadde også sagt at jeg forstår at noen ahr dårlige erfaringer med alkohol, men dette er ikke noe som skjer /all/. Man blir ikke alkoholiker av å ta en øl, og flertallet klarer jo å oppføre seg noenlunde menneskelig. Men det er jo alltid noen som må ta "gleden" fra alle ved å "preke" over hvor fæl EN øl er.

Skrevet

Så lenge det er til deg han kommer så synes jeg riktig at du kan kose deg litt.

Skrevet

ehhh... jeg leste innlegget ditt feil da jeg svarte, jeg trodde det var du som skulle på besøk til ham.

I ditt eget hjem er det klart du gjør som du vil uansett, og du ville sikkert ikke følt det naturlig å drikke så mye at du ble påvirket, mens han satt der med brus.

Hadde du hatt med en 6-pack til ham, og han var fanatisk, hadde det sett litt ananerledes ut sikkert...hehe

Men hvordan gikk det - - spent!

Skrevet

Hvis du tilbyr ham noe annet å drikke, som brus, farris, kaffe eller te, og ikke drikker deg sørpe full burde det gå greit.

Hva gjorde du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...