Gjest uhøflig? Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Får besøk av en venn i kveld. Han drikker ikke, men jeg har lyst å ta meg noen øl. Går det an at jeg tar meg noen øl når han ikke vil ha? Eller er det uhøflig? 0 Siter
Åsemor Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Neida, bare ikke bli full og vulgær, også syns jeg du bør ha noe annet å tilby han. 0 Siter
adelie Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Det burde gå greit, hvis han ikke er fanatisk! 0 Siter
Gjest pærebrus875 Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Det burde være like greit for han at du drikker som at han ikke drikker er greit for deg. Hva folk vil og ikke må få være deres valg, jeg hadde drukket. Om han da hadde begynt og "preke" om hvor fælt det var, så hadde han høflig blitt bedt om å gå. Jeg vil ikke ha noen "preking" for eller imot ting i mitt hjem, og jeg ville også sagt til ham at jeg ikke har noe i mot at han drikker, og forventer at han respekterer mitt valg om han vil jeg skal respektere hans. Jeg hadde også sagt at jeg forstår at noen ahr dårlige erfaringer med alkohol, men dette er ikke noe som skjer /all/. Man blir ikke alkoholiker av å ta en øl, og flertallet klarer jo å oppføre seg noenlunde menneskelig. Men det er jo alltid noen som må ta "gleden" fra alle ved å "preke" over hvor fæl EN øl er. 0 Siter
pekkaline Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Så lenge det er til deg han kommer så synes jeg riktig at du kan kose deg litt. 0 Siter
adelie Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 ehhh... jeg leste innlegget ditt feil da jeg svarte, jeg trodde det var du som skulle på besøk til ham. I ditt eget hjem er det klart du gjør som du vil uansett, og du ville sikkert ikke følt det naturlig å drikke så mye at du ble påvirket, mens han satt der med brus. Hadde du hatt med en 6-pack til ham, og han var fanatisk, hadde det sett litt ananerledes ut sikkert...hehe Men hvordan gikk det - - spent! 0 Siter
Orio Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 Hvis du tilbyr ham noe annet å drikke, som brus, farris, kaffe eller te, og ikke drikker deg sørpe full burde det gå greit. Hva gjorde du? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.