Orio Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 Jeg har irritert enkelte her inne med min mangel på juleglede, så nå har jeg bestemt meg for å fortelle hva jeg liker ved julen: 1. juledag. Ingen selskapelighet, bare ligge og dra meg til langt på dag, spise kald ribbe til frokost. Surre rundt i pysjen halve dagen. Lese en god bok, se litt TV. Og best av alt, det er helligdag, så jeg har ikke dårlig samvittighet for ikke å gjøre husarbeid. Kransekake. Det er godt. Heldigvis hadde jeg en bakeorgie tidligere i høst, så jeg har masse i fryseren. (Noe har jeg gitt bort, da.) Gaver. Jeg har kjøpt/laget gaver jeg tror vil falle i smak hos giveren. Julen er for meg en anledning til å vise at jeg setter pris på og er takknemlig overfor de som står meg nær, uten at det fører til forlegenhet for noen parter. Julekort og julehilsner. Jeg blir like overrasket hvert år, over alle som sender meg julekort. Jeg vet at en del av dem gruer seg til julen og at alt som har med julen å gjøre er vanskelig for dem, men allikevel sender de julekort til meg. Og telefoner fra folk jeg ikke snakker med så ofte, som ringer for å ønske meg god jul på den for mange travleste dagen i året. Fire positive ting, det er ikke verst til å være meg. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 Nå var du flink. Dette er langt mer enn hva jeg kan komme opp med. 0 Siter
OctoPus Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 Det der var ikke verst! Et godt eksempel for andre/meg... *sukk* 0 Siter
Orio Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Skrevet 24. desember 2007 Det der var ikke verst! Et godt eksempel for andre/meg... *sukk* Jeg er inne i en prosess hvor jeg prøver å skape mine egne juletradisjoner, fylle julen med ting jeg setter pris på og kan kose meg med. Jeg kommer jo ikke unna familiselskaper, det ville såre særlig moren min, men også andre, for mye. Det tar jo litt tid å skape mine egne tradisjoner som jeg vil trives med, det må jo gjentas noen ganger for å bli tradisjon, og (heldigvis) er det jul bare en gang i året. :- ) I dag SKAL jeg tenke positivt. (Bare en påminnelse til meg selv, har så lett for å komme et men etter sånne ting.) 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 Jeg har funnet ut at uansett hvor ille det er, så får jeg det det bedre ved å gjøre det beste utav ting.. Dette er min aller første jul alene, og jeg har mest lyst til å hoppe over den, men må bare holde ut og gjøre det beste utav det, den varer jo ikke i evigheter heller :-) Derfor synes jeg dette var en fin tråd, og at det er fint at du også forsøker å fokusere på det som er positivt, for jeg vet at du også sliter mye for tiden og gruet deg til jul.. Håper at det kan hjelpe deg også.. Julehilsen fra 0 Siter
Orio Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Skrevet 24. desember 2007 Nå var du flink. Dette er langt mer enn hva jeg kan komme opp med. Du har jo en veldig stor ting: du lager jul for å glede barna dine selv om du selv ikke kan fordra julen. "Den største gleden du kan ha er å gjøre andre glad". Det varmer vel et morshjerte litt å se barna glede seg over julen? :- ) 0 Siter
Orio Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Skrevet 24. desember 2007 Jeg har funnet ut at uansett hvor ille det er, så får jeg det det bedre ved å gjøre det beste utav ting.. Dette er min aller første jul alene, og jeg har mest lyst til å hoppe over den, men må bare holde ut og gjøre det beste utav det, den varer jo ikke i evigheter heller :-) Derfor synes jeg dette var en fin tråd, og at det er fint at du også forsøker å fokusere på det som er positivt, for jeg vet at du også sliter mye for tiden og gruet deg til jul.. Håper at det kan hjelpe deg også.. Julehilsen fra Det er på mange måter mitt motto, å gjøre det beste ut av ting. Men lett er det ikke. Og i dag SKAL jeg være positiv. Ingen "men" skal slippe til. Og så kan jeg kanskje bidra med noe positivt til deg også? Som du sier, julen varer ikke evig, og når denne julen er over er du ferdig med din første jul alene. Første gangen er alltid tøffest (det har i alle fall jeg hørt). :- ) Håper du/dere får en koselig julefeiring, selv om det er vanskelig for både deg og barna. :- ) 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 Det er på mange måter mitt motto, å gjøre det beste ut av ting. Men lett er det ikke. Og i dag SKAL jeg være positiv. Ingen "men" skal slippe til. Og så kan jeg kanskje bidra med noe positivt til deg også? Som du sier, julen varer ikke evig, og når denne julen er over er du ferdig med din første jul alene. Første gangen er alltid tøffest (det har i alle fall jeg hørt). :- ) Håper du/dere får en koselig julefeiring, selv om det er vanskelig for både deg og barna. :- ) I dag skal ikke ett eneste _men_ få komme til, den er jeg med på :-) 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 Så fin tråd da, nå ble jeg i bedre humør :-) Jeg gleder meg til gavene..(jadda, men eh..ja, gjør jo det;).. og så gleder jeg meg til å gi gaver (håper de liker gavene nå da)..og så gleder jeg meg til ribba (selv om jeg har vært mett siden bacalaokalaset i går...så forstår ikke hvordan jeg skal klare å få meg i mer,, hehe).. og så gleder jeg meg til å bare ligge i senga og se alle greys anatomi epiosodene med gooood samvittighet (har kjøpt 2.sesong på dvd). Og jeg gleder meg til å ta pause i en svært stressende terapihverdag..(jepp, det er sant, men skal til behandling i jula også, men ikke såå mye) Håper du får det så bra så mulig, Orio!! klem fra 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 Jeg har funnet ut at uansett hvor ille det er, så får jeg det det bedre ved å gjøre det beste utav ting.. Dette er min aller første jul alene, og jeg har mest lyst til å hoppe over den, men må bare holde ut og gjøre det beste utav det, den varer jo ikke i evigheter heller :-) Derfor synes jeg dette var en fin tråd, og at det er fint at du også forsøker å fokusere på det som er positivt, for jeg vet at du også sliter mye for tiden og gruet deg til jul.. Håper at det kan hjelpe deg også.. Julehilsen fra Håper du får det fredelig og fint i kveld, Jente31, selv om det sikkert er rart og uvant å være alene.. klem fra 0 Siter
Gjest fnugget Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 Jeg er inne i en prosess hvor jeg prøver å skape mine egne juletradisjoner, fylle julen med ting jeg setter pris på og kan kose meg med. Jeg kommer jo ikke unna familiselskaper, det ville såre særlig moren min, men også andre, for mye. Det tar jo litt tid å skape mine egne tradisjoner som jeg vil trives med, det må jo gjentas noen ganger for å bli tradisjon, og (heldigvis) er det jul bare en gang i året. :- ) I dag SKAL jeg tenke positivt. (Bare en påminnelse til meg selv, har så lett for å komme et men etter sånne ting.) Fint at du prøver å tenke positivt, Orio, men hvis du får det vanskelig så godta det også, ikke tving det til noe som vil føles unaturlig! klem 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 Du har jo en veldig stor ting: du lager jul for å glede barna dine selv om du selv ikke kan fordra julen. "Den største gleden du kan ha er å gjøre andre glad". Det varmer vel et morshjerte litt å se barna glede seg over julen? :- ) Foreløpig har jeg nok med å ikke kjefte på dem fordi de bråker så jæ***. De er nok litt speeda i dag, jeg har avverga tre-fire tilløp til 3. verdenskrig. Men det hjalp å få avgårde hun minste som ville bli med faren min i kirka, nå er det jo neste fredelig her! Nå har jeg strøket duken, og så skal Storebror og jeg dra på gravlunden mens pinnekjøttet står og putrer. 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 Håper du får det fredelig og fint i kveld, Jente31, selv om det sikkert er rart og uvant å være alene.. klem fra Tusen takk for omtanken, fnugget :-) Hvordan har din kveld vært - håper den har vært bra? Klem fra 0 Siter
Gjest togli Skrevet 24. desember 2007 Skrevet 24. desember 2007 Så flink du er!!!! *klappe høyt for Orio* :-) 0 Siter
Orio Skrevet 24. desember 2007 Forfatter Skrevet 24. desember 2007 Så flink du er!!!! *klappe høyt for Orio* :-) Jeg er ikke mye flink når det kommer til gjennomføringen, men begynner å roe meg litt ned nå, så da kan jeg snart legge meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.