Gå til innhold

Tenker på selvmord

Anbefalte innlegg

Gjest haterjulen
Skrevet

Rart. To små barn - de feirer julen med sin far. Jeg har ingen .Sitter her helt alene. Da kommer de skumle tankene igjen. Hvorfor holder jeg ut? Barna har det jo bedre hos sin far, så.....

Skrevet

Tullprat. Ungene trenger sin mor minst like mye som sin far, hvis ikke mer.

I tillegg er det svært smertefult for noen å miste noen, så slutt å tenk de tankene.

Gjest Også alenemor
Skrevet

Skjønner godt at det kan føles tungt på en dag som idag, men det er sant som mrxx skriver at alle barn trenger mor minst like mye som far. Uansett hvor meningsløst livet kan virke av og til så husk det!

Skrevet

Men neste år er det vel din tur og ha dem og da er det bedre. Du får tenke på det.

Gjest om neste jul alene
Skrevet

Da kan du kanskje jobbe en kveldsvakt på sykehjemmet eller tilby hjelp hos frelsesarmeen eller frivillighetssentralen? Det er mange som er alene, og mange sykehjem trenger noen ekstra denne kvelden.

Gjest better than nothing
Skrevet

Da kan du kanskje jobbe en kveldsvakt på sykehjemmet eller tilby hjelp hos frelsesarmeen eller frivillighetssentralen? Det er mange som er alene, og mange sykehjem trenger noen ekstra denne kvelden.

dette rådet følger jeg faktisk!jeg hater jula selv,men får stor glede ved frivillig arbeid!:) bedre enn å sture alene:) har vært innom både krise-telefon,kirkens bymisjon og privat... Frivillig støtte blir satt pris åa!!

Men,jeg vil likevel si at jeg forstår selvmordstankene...håper det ordner seg for for "haterjulen"!!!!Good luck!!:)

Gjest haterjulen
Skrevet

Tullprat. Ungene trenger sin mor minst like mye som sin far, hvis ikke mer.

I tillegg er det svært smertefult for noen å miste noen, så slutt å tenk de tankene.

Far har mer å tilby. Hyggelige, omtenksomme foreldre osv. Jeg har ingen. Kun meg selv. Ikke noe tap for barna om jeg blir borte tror jeg. Men takk for svarene.

Skrevet

Far har mer å tilby. Hyggelige, omtenksomme foreldre osv. Jeg har ingen. Kun meg selv. Ikke noe tap for barna om jeg blir borte tror jeg. Men takk for svarene.

Jeg er sikker på at du tror veldig feil.

Det er flest hverdager i året, også for barn.

Foreldrene er solide grunnpilarer i barns tilværelse, uansett hvor råtne de selv føler seg.

Skrevet

Så du tenker på å gi barna evig skyldfølelse fordi du ikke har fått viljen din? Hvor ofte er barna ellers hos far?

Egoist!

Skrevet

"Hvorfor holder jeg ut?"

- Fodi du ikke har retten til å gi opp når du har to barn...

Skrevet

Så du tenker på å gi barna evig skyldfølelse fordi du ikke har fått viljen din? Hvor ofte er barna ellers hos far?

Egoist!

Om man er i den vilfarelse at ungene ville hatt det bedre foruten en selv så kan man vel vanskelig stemples som egoist.

Vil ha meg frabedt dette med å stemple mennesker som tar livet sitt eller vurderer det for egoister. Det er en psykiatrisk tilstand det ikke er lett å sette seg inn i.

Skrevet

Ting kan jo bedre seg for deg. Kanskje er du i uføre, det kan du få hjelp med. En kjæreste er også mulig. Det er håp for alle. Uansett tviler jeg ikke et sekund på at du er en god mor ungene dine er glade i.

Gjest Du må tørre å se opp og frem
Skrevet

Du får feire stort før julen de årene barna skal bort.

Har vært alenemor i svært mange år og har sittet annenhver jul uten barn i et årtall. De årene barna skal bort så har vi feiret på lille julaften, akkurat som det skulle vært selveste julaften.

Når barna da har dratt så har min "ferie" begynt, julen har liksom vært over.

På julaften har jeg noen ganger sittet alene med litt vin og en film, jeg har vært på legevakten i timesmis med andres barn, jeg har vært julenisse for andres barn osv.

Har aldri følt jeg har mistet noe siden jeg har storkost meg med ungene alikavel, det er da ingen forskjell sånn sett på den 23. og 24.

Så har jeg kost meg med andre ting julaften som du kan se, veldig koselig å kunne glede andre denne dagen.

Gjest pærebrus875
Skrevet

Egoist!

Tror du virkelig å kalle en suicial person for egoist vil gjøre at personen har det bedre med seg selv og dermed IKKE tar livet av seg? Da er det faen meg du som er egoisten her, jeg HATER sånne som deg som mener man er egoistisk som tenker tanken på selvmord.

Du har garantert aldri hatt et problem i livet selv og vet ikke hvor vondt det er når alt rakner rundt deg og du faktisk gir faen i hvem du sårer, for du føler at alle har det bedre uten deg uansett.

Og ofte er det jo andre mennesker som er skyld i en persons selvmord, så om de må sitte med skyldfølelse resten av livet pga personen de ikke klarte å behandle på en bra måte, ikke orket mer av det.. veldig synd på dem gitt.

Klart det vil være synd på barna i denne saken, men hva om faren f eks slo mora og det er derfor de er skilt? Og derfor mora er "ødelagt" mentalt idag? Da vil bare være fulle av sorg, og far må se på sine sørgende barn og vite at han har vært medskyldig..

Ikke uttal deg om ting du ikke vet om.

Skrevet

Tror du virkelig å kalle en suicial person for egoist vil gjøre at personen har det bedre med seg selv og dermed IKKE tar livet av seg? Da er det faen meg du som er egoisten her, jeg HATER sånne som deg som mener man er egoistisk som tenker tanken på selvmord.

Du har garantert aldri hatt et problem i livet selv og vet ikke hvor vondt det er når alt rakner rundt deg og du faktisk gir faen i hvem du sårer, for du føler at alle har det bedre uten deg uansett.

Og ofte er det jo andre mennesker som er skyld i en persons selvmord, så om de må sitte med skyldfølelse resten av livet pga personen de ikke klarte å behandle på en bra måte, ikke orket mer av det.. veldig synd på dem gitt.

Klart det vil være synd på barna i denne saken, men hva om faren f eks slo mora og det er derfor de er skilt? Og derfor mora er "ødelagt" mentalt idag? Da vil bare være fulle av sorg, og far må se på sine sørgende barn og vite at han har vært medskyldig..

''Og ofte er det jo andre mennesker som er skyld i en persons selvmord,''

Der tar du nok feil, det går ikke an å skyve ansvaret over på andre på den måten.

Gjest Ingemanns kjære
Skrevet

Det er feil av nick å si at det er egoistisk å ta sitt eget liv.

Men det er jaggu med også feil å legge skylden over på andre.

Om faren slo mora, så skal han liksom gå rundt med dårlig samvittighet resten av livet for at hun tok livet av seg?

Sannsynligvis vil en slik mann ikke ha slike antenner. Samtidig som det er desto viktigere at mora holder seg i live for å være der for ungene.

Når det gjelder selvmord, er ikke verden sort/hvit. Der er mange nyanser av grå mellom det sorte og hvite.

Gjest haterjulen
Skrevet

Jeg er sikker på at du tror veldig feil.

Det er flest hverdager i året, også for barn.

Foreldrene er solide grunnpilarer i barns tilværelse, uansett hvor råtne de selv føler seg.

Hvordan vet du det laban? du er sikkert god gift selv. Kjernefamilie.

Skrevet

Jeg har vokst opp med ei mor som skulle ta livet av seg støtt og stadig. Som brukte dette for alt det var verdt for å gi oss ungene dårlig samvittighet når vi hadde kontakt med far.

Det gikk så lant at jeg til slutt fikk lyst til å stappe pilleglasset ned i gapet på henne. Piller fikk hun jo i bøtter og spann av helsevesenet.

Jeg eier ikke tålmodighet med selvmordere, spesiellt når det er unger inne i bildet. Foreldre er ikke gitt muligheten til å "slutte". Uanfuckingsett!

Gjest neverending story_
Skrevet

ikke ta deg nær av de som er ekle mot deg her!mye her jeg selv hadde blitt såret for iallefall!Men,ønsker deg lykke til!:)

Skrevet

Hvordan vet du det laban? du er sikkert god gift selv. Kjernefamilie.

''Ikke noe tap for barna om jeg blir borte tror jeg. ''

Det var med hensyn til ovenstående jeg er sikker på du tror feil. Barn trenger begge sine foreldrene selv om de ikke er perfekte.

Det er vanlig at voksne bebreider foreldrene for at de ikke var til stede eller for at de ikke så barna sine ordentlig fordi de var altfor nedgravd i egne problemer. Det er ikke mange som bebreider dem fordi de ikke lå øverst på alle prestasjonslister.

Dette har ingenting med min egen familie å gjøre. Jeg forsøker ikke å få barna til å tro at jeg er ufeilbarlig, det vet de godt at jeg ikke er. Men de kommer til å huske at jeg var der sammen med dem. Jeg tillater meg å tro at det er et pluss at jeg er der og gjør så godt jeg kan, og oppfordrer deg og alle andre til å gjøre det samme. Vi strever alle sammen, det er sånn livet er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...