Gå til innhold

NHD, vet du om noe i nærheten av Arendal?

Anbefalte innlegg

neelie (ferri)

NHD.. eller noen som vet om det finnes noe behandlings sted for sånne raringer som meg i nærheten av Arendal?

Jeg vil veldig gjerne bli innlaggt et sted nærme Arendal, for da kan jeg besøke ett veldig gammelt familie medlem som jeg ikke har fått sett på lenge lenge..

Vet ikke helt hva som er "diagnosen" min enda da.. angst, depresjon, lang isolasjon fra "omverden", kjønnsidentitets problematikk. For og nevne noen?

anyways.... skrive litt tullball på juleaften.. :

Nå har jeg ryddet masse, men det gjør ganske vondt og være der nede hvor alle er. pga kroppen er feil liksom,lol.. jaja.. :)

Tenker på hva jeg si til psyk.sykesøster neste uke.. hmm..Litt spent.. Legen pratet litt om innleggelse, og han mente jeg var klar nå for og møte de på DPS.. men jeg har jo ikke møtt psyk.sykepleier på døøøds lenge..

NHD.. eller noen.. Noen som vet om det finnes noe behandlings sted for sånne raringer som meg i nærheten av Arendal? Jeg vil veldig gjerne bli innlaggt et sted nærme Arendal, for da kan jeg besøke ett veldig gammelt familie medlem som jeg ikke har fått sett på lenge lenge..

føler ingen angst dog nå dog, det er hærlig.. men jeg savner det kanskje litt.. eller det er uvant.. før liksom litt skyldfølelse når jeg trekker meg tilbake som nå.

Nå kom pappa opp, og vil ha hjelp til og pakke inn en pakke til søstra mi... han har vært ganske håpløs tidligere idag.... barnehage... sankkes!

Fortsetter under...

neelie (ferri)

Jeg vet at psykiatrisk avdeling i Arendal har et meget godt rykte.

Men de har kanskje ikke en enhet som tar imot folk fra "hele landet"? Legen snakker om Modum (bad) :) *plasker i det blå*

Veldig lyst om jeg først skal bli innlagt at det er et sted nærme mormor, sånn at jeg kan komme og besøke henne ofte, men jeg drømmer vel kanskje litt nå.

Vi har mye bra på Sørlandet skal jeg si deg Neelie Ferri. Vi har dessuten landets fremste ekspert på kjønnsidentitets- problemer. Postene her nede er av generelt god kvalitet; jeg vil anta du tenker på en langvarig innleggelse.

Ønsker deg en riktig god jul.

Men de har kanskje ikke en enhet som tar imot folk fra "hele landet"? Legen snakker om Modum (bad) :) *plasker i det blå*

Veldig lyst om jeg først skal bli innlagt at det er et sted nærme mormor, sånn at jeg kan komme og besøke henne ofte, men jeg drømmer vel kanskje litt nå.

Det er fritt sykehusvalg også ved psyk.sykdommer, så du kan ønske deg til hammerfest dersom det frister.... men sørlandet er vakrest!

Annonse

Det er fritt sykehusvalg, ferri :-) Om jeg har forstått det riktig, så gjelder det også i psykiatrien, unntatt ved akutte situasjoner.

Selv har jeg valgt et annet sykehus for utredning/behandling, mange mil fra mitt bosted.

neelie (ferri)

Det er fritt sykehusvalg også ved psyk.sykdommer, så du kan ønske deg til hammerfest dersom det frister.... men sørlandet er vakrest!

Kanke jeg komme og bo hoss deg a bella? ;)

Ja, det er noe planlagt innleggelse det har vært snakk om, i allefall så det blir vel litt langvarig.

Er det ett "modum" på sørlandet? eller lignende tror du?

neelie (ferri)

Det er fritt sykehusvalg, ferri :-) Om jeg har forstått det riktig, så gjelder det også i psykiatrien, unntatt ved akutte situasjoner.

Selv har jeg valgt et annet sykehus for utredning/behandling, mange mil fra mitt bosted.

Mmmhm, har bare tatt det jeg har fått så langt, av alt... liker alle jeg har "fått" så langt. men godt det er litt valg der, bare jeg tørr sette ned foten, skal spørre de på DPS'en når det blir tid for og snakke om innleggelse om dette i allefall :)

Kanke jeg komme og bo hoss deg a bella? ;)

Ja, det er noe planlagt innleggelse det har vært snakk om, i allefall så det blir vel litt langvarig.

Er det ett "modum" på sørlandet? eller lignende tror du?

Vi har ikke modum men vi har noe i samme ulla, det kalles post c og er en langvarig post for mennesker som sliter. De er svært dyktige på kognitiv terapi i forhold til angst og depresjoner, og da mener jeg _svært_ dyktige. Posten betjenes av stort sett oppegående og kloke mennesker, den er landlig plassert(om den ligger på samme sted da, det skal jeg sjekke opp i) med masse natur og styr (liten lokal butikk like ved for sigaretter!). Mulig du får besøk av meg om du kommer :-)

neelie (ferri)

Vi har ikke modum men vi har noe i samme ulla, det kalles post c og er en langvarig post for mennesker som sliter. De er svært dyktige på kognitiv terapi i forhold til angst og depresjoner, og da mener jeg _svært_ dyktige. Posten betjenes av stort sett oppegående og kloke mennesker, den er landlig plassert(om den ligger på samme sted da, det skal jeg sjekke opp i) med masse natur og styr (liten lokal butikk like ved for sigaretter!). Mulig du får besøk av meg om du kommer :-)

Nå fikk jeg gode sommerfugler i maven her, reise sommerfugler!

Jeg googlet POST C og sånt, prøvde lykken på gulesider.no, tenkte kanskje se ett kart, men det er vel litt cloak and dagger, hemmelig. hva veit æ.. ;)

*drømmer meg bort og tenker på hvor fint det ville vært og være et sted som jeg kunne være nærme mormor som jeg kanskje ikke har så lenge..*

Tar gjerne imot all info du har jeg, når det sømmer seg :) 1/2 sørlending jeg, Hisøya utenfor arendal :)

neelie (ferri)

Jeg googlet POST C og sånt, prøvde lykken på gulesider.no, tenkte kanskje se ett kart, men det er vel litt cloak and dagger, hemmelig. hva veit æ.. ;)

*drømmer meg bort og tenker på hvor fint det ville vært og være et sted som jeg kunne være nærme mormor som jeg kanskje ikke har så lenge..*

Tar gjerne imot all info du har jeg, når det sømmer seg :) 1/2 sørlending jeg, Hisøya utenfor arendal :)

Dette er skummelt, jeg turte ikke gå utenfor døra engang 1 år siden... hjelp, livet kommer og tar meg? (okay, liten overdrivelse, med tanke på at livet kommer og tar meg, det må jeg vel hente selv! ;)

Jeg sitter og googler her selv men finner ikke en ting! Jeg må høre litt i kretsene her og så melder jeg deg i løpet av morgendagen, ok?

Annonse

Dette er skummelt, jeg turte ikke gå utenfor døra engang 1 år siden... hjelp, livet kommer og tar meg? (okay, liten overdrivelse, med tanke på at livet kommer og tar meg, det må jeg vel hente selv! ;)

Det er det som er så fint,..for som en annen skrev her på forumet for en kort stund siden : “If nothing ever changed, there'd be no butterflies”..

Jeg sitter og googler her selv men finner ikke en ting! Jeg må høre litt i kretsene her og så melder jeg deg i løpet av morgendagen, ok?

Jeg fant jeg fant. Post C er flyttet ned til hovedhuset (sykehuset altså), det er enda bedre, der er både skjønn natur og kort avstand til sentrum, og regelmessige busser til hisøya :-)

side 4 og 5: http://sshf.no/Oss_i_Mellom_3_fJOBs.pdf.file

Gjest Nei nei nei

Det gjelder ikke i Rogaland eller bortenfor Arendal.

neelie (ferri)

Jeg fant jeg fant. Post C er flyttet ned til hovedhuset (sykehuset altså), det er enda bedre, der er både skjønn natur og kort avstand til sentrum, og regelmessige busser til hisøya :-)

side 4 og 5: http://sshf.no/Oss_i_Mellom_3_fJOBs.pdf.file

Kay, dette har jeg lyst til og pushe litt på om de synes innleggelse blir det rette for meg :)

takk!!!! for 4tusendegang, hihi :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...