Gå til innhold

Hvorfor feire jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal de som ikke er religiøse og tror på jesus feire jul?hva er poenget med det?

Fortsetter under...

Gjest her hos oss
Skrevet

Vi tror på Gud da, men om vi ikke hadde gjort det hadde vi nok feiret jul alikevel-og sett på det som en tid vi kunne tilbringe sammen med familien.

Skrevet

For å få et lyspunkt midt på svarteste vinteren, pynte litt ekstra, ha masse lys i huset, spise godt, ha venner og slekt på besøk og gi gaver fordi vi vil vise at vi setter pris på dem og for tradisjonens skyld. :o)

Gjest Den siste viking
Skrevet

Hvorfor skal de kristne alltid henge den jula på sin "event" Hvor mange ganger skal det repeteres at visse andre bragte gaver og lys til hverandre?

Skrevet

Vi feier at sola har snudd i steden :o)

For meg hadde det vært den ultimate feiring!! Jeg blir mer og mer vinterdeprimert som årene går, og i år har jeg hatt en helt forferdelig høst, for å være ærlig...

Så hadde det ikke vært for at jeg er kristen, skulle jeg feira solsnuverv!! :)

Annonse

Skrevet

For meg hadde det vært den ultimate feiring!! Jeg blir mer og mer vinterdeprimert som årene går, og i år har jeg hatt en helt forferdelig høst, for å være ærlig...

Så hadde det ikke vært for at jeg er kristen, skulle jeg feira solsnuverv!! :)

Du kan vel feire begge deler. Egentlig er det jo ikke noen motsetning i det. Men jeg er ikke noe religiøs da.

Jeg også blir vinterdeprimert, jeg blir for mye hjemme alene og det er kjipt. Men nå snur det og blir lysere og la oss håpe at ikke det kommer noe særlig snø i byen og masse snø på landet så alle får det slik de vil.

Skrevet

Du kan vel feire begge deler. Egentlig er det jo ikke noen motsetning i det. Men jeg er ikke noe religiøs da.

Jeg også blir vinterdeprimert, jeg blir for mye hjemme alene og det er kjipt. Men nå snur det og blir lysere og la oss håpe at ikke det kommer noe særlig snø i byen og masse snø på landet så alle får det slik de vil.

Amen til det! ;-)

Skrevet

For å feire at solen snur, noe som er enda mer idiotisk siden solen overhodet ikke snur. Men det går hvertfall mot lysere tider, så kan vi jo alle glede oss over det.

Malaysia som er et muslimsk land er forresten veldig opptatt av jul og juletrær og julesanger og glitter og stas! Rare greier med den julen.

Skrevet

Vi feier at sola har snudd i steden :o)

Bomma med noen dager, da.

Skrevet

Hvorfor skal de kristne alltid henge den jula på sin "event" Hvor mange ganger skal det repeteres at visse andre bragte gaver og lys til hverandre?

Fordi det vi feirer, er det som på engelsk heter Christmas.

Skrevet

Bomma med noen dager, da.

De4 er ikke så farlig, det har bomma på kristi fødsel på flere år også :o)

Annonse

Skrevet

De4 er ikke så farlig, det har bomma på kristi fødsel på flere år også :o)

Forskjellen er at det ene kan tidfestes nøyaktig, det andre kan vi bare gjette oss til. Derfor har man vedtatt å feire akkurat denne dagen.

Skrevet

For å feire at solen snur, noe som er enda mer idiotisk siden solen overhodet ikke snur. Men det går hvertfall mot lysere tider, så kan vi jo alle glede oss over det.

Malaysia som er et muslimsk land er forresten veldig opptatt av jul og juletrær og julesanger og glitter og stas! Rare greier med den julen.

Synger de sanger om jesus også? Fortell med da, dette var interessant! Kanskej det er stæsj og glitter de liker, (jeg vet ikke så mye om muslims feiring.)

Skrevet

Forskjellen er at det ene kan tidfestes nøyaktig, det andre kan vi bare gjette oss til. Derfor har man vedtatt å feire akkurat denne dagen.

Jeg tror ikke vikingene var så inne i astrologi at de visste helt sikkert vilken dag sola snudde heller. Og julaften er jo samme dag som man feiret at sola snudde både hos romerne og vikingene.

Skrevet

Synger de sanger om jesus også? Fortell med da, dette var interessant! Kanskej det er stæsj og glitter de liker, (jeg vet ikke så mye om muslims feiring.)

Tradisjonelle julesanger som også inkluderer jesus og julenissen og alt det som hører en amerikansk jul til. Sånn ellers har jeg ikke så mye innsikt i hvem detter egentlig er for. Malaysia er jo et utrolig mangefarget samfunn med hvite, brune, mørke, muslimer, kristne, buddhister etc. etc. som lever side om side.

Skrevet

For å feire at sola snur. Det er den tradisjonelle julefeiringen. "Feiringen" av jesus er kommet i ettertid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...