Gjest Nokon som veit? Skrevet 25. desember 2007 Skrevet 25. desember 2007 Hvor mye skal man skatte av dagpenger? Jeg har vanligvis betalt 36% før. Men nå som jeg har blitt arbeidsledig og har søkt om dagpenger lurer jeg på hvor mye jeg skal skatte? 0 Siter
Colette Skrevet 25. desember 2007 Skrevet 25. desember 2007 Hvis du er helt arbeidsledig, og ikke har noen inntekt i tillegg, så er det vanlig skattetrekk som gjelder. 36% gjelder ekstrainntekter, og ikke hovedinntekt. 0 Siter
Gjest Nokon som veit? Skrevet 25. desember 2007 Skrevet 25. desember 2007 Hvis du er helt arbeidsledig, og ikke har noen inntekt i tillegg, så er det vanlig skattetrekk som gjelder. 36% gjelder ekstrainntekter, og ikke hovedinntekt. Ja jeg er helt arbeidsledig og har ingen annen inntekt, men mannen min tjener da. Jeg vet ikke om det har noe å si. Hva er vanlig skattetrekk? Har aldri vært arbeidsløs før, så jeg aner ingen ting. Fint om du gidder å svare meg på det:) 0 Siter
Colette Skrevet 25. desember 2007 Skrevet 25. desember 2007 Ja jeg er helt arbeidsledig og har ingen annen inntekt, men mannen min tjener da. Jeg vet ikke om det har noe å si. Hva er vanlig skattetrekk? Har aldri vært arbeidsløs før, så jeg aner ingen ting. Fint om du gidder å svare meg på det:) Nei, det har ingenting å si hva mannen din tjener. Har du ikke fått skattekort? Der står det gjerne en prosentsats, eller et tabellnummer, og en prosentsats. Jeg har f.eks. tabell nr. 7123 og prosentsats 36%. De 36 % gjelder bare arbeid jeg har for andre enn hovedarbeidsgiver. 36% er et stort skattetrekk, og gjelder ikke på vanlig inntekt. 0 Siter
Gjest Nokon som veit? Skrevet 25. desember 2007 Skrevet 25. desember 2007 Nei, det har ingenting å si hva mannen din tjener. Har du ikke fått skattekort? Der står det gjerne en prosentsats, eller et tabellnummer, og en prosentsats. Jeg har f.eks. tabell nr. 7123 og prosentsats 36%. De 36 % gjelder bare arbeid jeg har for andre enn hovedarbeidsgiver. 36% er et stort skattetrekk, og gjelder ikke på vanlig inntekt. Jo jeg har fått skattekort, men der har de sikkert ikke beregnet at jeg har blitt arbeidsløs. Så der står det at jeg skal betale 36%. Bør jeg ringe skattekontoret og be dem sende en ny en. 0 Siter
Colette Skrevet 25. desember 2007 Skrevet 25. desember 2007 Jo jeg har fått skattekort, men der har de sikkert ikke beregnet at jeg har blitt arbeidsløs. Så der står det at jeg skal betale 36%. Bør jeg ringe skattekontoret og be dem sende en ny en. Ja, det bør du. Står det ikke noen pin-koder på skattekortet ditt? Da kan du logge deg inn på www.skatteetaten.no. og endre skattekortet ditt der. Oppgi alle inntekter, fradrag osv. Så får du et nytt skattekort i løpet av få dager. Jeg var arbeidsledig i sommer, og da trakk de bare slik som det skal trekkes iht tabelltrekk. 36% er alt for mye på en inntekt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.