Gjest bippp Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Nå har jeg gått og "matet" gjester (19 stk) siden lillejulaften. Føler meg som et slips, men jeg har nå klart det. Angsten har fulgt meg hele tiden, men jeg har gjort det jeg skal gjøre likevel. Har hatt det morsomt, smertefullt, hyggelig og forferdelig, men jeg står på mine to føtter og har tenkt og fortsette med dette! Angsten skal få lov til å være der, den er en del av meg, nesten rart hvis den ikke er der. Nesten så jeg savner den hvis den ikke er der :-) Har funnet ut at den beste måten å bekjempe angst på er å godta den, ikke kjempe imot den, ingen har sålangt dødd av angst. Og så er det lurt å fortsette med det jeg har tenkt, selv om angsten er der. Dette tar veldig mye krefter, men det går bra! Sobrilen har jeg gjemt bort i jula, skal greie dette selv. Vet ikke om det er lurt å "spille" så tøff, men får nå se.... Skal følge froskens råd og komme meg ut på ski snart (fikk nye ski i julegave). Bare jeg finner litt snø...får bruke føttene inntil videre :-). Fortsatt god jul alle sammen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294820-puh-jeg-har-overlevd-s%C3%A5-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fnugget Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Hei bippp :-) Godt å høre at det har gått bra. Lurt å ikke kjempe i mot angsten. Har funnet ut det selv. At jeg godtar angsten og da er det som den slipper taket. Hvis jeg av forskjellige grunner ikke klarer å godta at jeg har angst, så godtar jeg at jeg ikke klarer å godta det (hehe...prøve å holde tunga bent i munnen nå..) og da er det som om motstanden mot å godta det etterhvert smuldrer bort. Synes det står respekt av hvordan du har taklet det. Servere 19 gjester..tror ikke jeg hadde klart det! Begynte å gå tur i dag igjen jeg og, har savnet turene mine! Begynner å bli bra igjen nå av det viruset jeg har hatt, heldigvis. Fysisk aktivitet hjelper på selvtilliten:-) (Nå har jeg fått høre at jeg har pådratt meg flere kg når jeg har vært syk, så akkurat DET er vel litt kjipt, men men.. ) Ønsker deg fortsatt god jul, og håper du klarer å dulle litt med deg selv..gjøre noe som du har kjempelyst til! cyberklem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294820-puh-jeg-har-overlevd-s%C3%A5-langt/#findComment-2377160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille fisk Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Så bra at du klarer å leve med angsten. Jeg vet veldig lite om slikt, men så inlegget ditt, og ble egentlig litt glad når jeg leste det. At du har klart å kose deg selv om du har "underholdt" 19 stk. For en som ikke har angst er jo det utrolig slitsomt, så jeg kan bare prøve å tenke meg hvordan du har hatt det! Fortsatt god jul! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294820-puh-jeg-har-overlevd-s%C3%A5-langt/#findComment-2377162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bippp Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Hei bippp :-) Godt å høre at det har gått bra. Lurt å ikke kjempe i mot angsten. Har funnet ut det selv. At jeg godtar angsten og da er det som den slipper taket. Hvis jeg av forskjellige grunner ikke klarer å godta at jeg har angst, så godtar jeg at jeg ikke klarer å godta det (hehe...prøve å holde tunga bent i munnen nå..) og da er det som om motstanden mot å godta det etterhvert smuldrer bort. Synes det står respekt av hvordan du har taklet det. Servere 19 gjester..tror ikke jeg hadde klart det! Begynte å gå tur i dag igjen jeg og, har savnet turene mine! Begynner å bli bra igjen nå av det viruset jeg har hatt, heldigvis. Fysisk aktivitet hjelper på selvtilliten:-) (Nå har jeg fått høre at jeg har pådratt meg flere kg når jeg har vært syk, så akkurat DET er vel litt kjipt, men men.. ) Ønsker deg fortsatt god jul, og håper du klarer å dulle litt med deg selv..gjøre noe som du har kjempelyst til! cyberklem fra Så bra at det går bedre med deg også fnugget :-). Føler at julefreden har senket seg litt her nå. Har fått feber jeg også og influensa-greier, men det er ganske vanlig når jeg stresser for mye, kroppen min reagerer alltid sånn. Har tenkt å gå til angrep på kiloene på ny-året (nytt-årsforsett). I dag har jeg godte-dag og har tenkt å spise det jeg har lyst på. Heldigvis skal vi bort å spise middag, så slipper å stresse med dette. Ikke så hyggelig når jeg er syk, men skal nå dra meg dit og "klistre" på meg et slags smil. Paracet og ibux gjør vel susen, tenker jeg :-). Bra at du har begynt å takle angsten, det er tøfft og man må tåle mye smerte. Men som du sier, det går bedre etterhvert som vi lærer å leve med den og "surfe" med! Ha en fortsatt god jul fnugget :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294820-puh-jeg-har-overlevd-s%C3%A5-langt/#findComment-2377167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bippp Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Så bra at du klarer å leve med angsten. Jeg vet veldig lite om slikt, men så inlegget ditt, og ble egentlig litt glad når jeg leste det. At du har klart å kose deg selv om du har "underholdt" 19 stk. For en som ikke har angst er jo det utrolig slitsomt, så jeg kan bare prøve å tenke meg hvordan du har hatt det! Fortsatt god jul! Takk skal du ha :-). Ja, har vært slitsomt med så mye mennesker, 4 overnattingsgjester og skifting på senger. Det suser fortatt i hodet etter all snakkingen. Men nå har jeg "landet" i en stol, og julefreden har senket seg her. Veldig godt å ha en stund for seg selv, og spise litt sjokolade i fred og ro :-). Fortsatt god jul til deg også! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294820-puh-jeg-har-overlevd-s%C3%A5-langt/#findComment-2377170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Gratulerer med nye ski!!! Du kan jo starte å forberede skituren allerede med å preppe skiene dine :-) Men først høres det ut som om du trenger en pause og at noen serverer deg middag... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294820-puh-jeg-har-overlevd-s%C3%A5-langt/#findComment-2377181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bippp Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Gratulerer med nye ski!!! Du kan jo starte å forberede skituren allerede med å preppe skiene dine :-) Men først høres det ut som om du trenger en pause og at noen serverer deg middag... Takk, har jo sett skiinnleggene dine her den siste tiden, så måtte le litt da jeg fikk ski i julegave :-). Skal starte opp nyskiene så snart jeg blir frisk og snøen kommer. Er buden bort på middag idag heldigvis, skal slappe av og nyte julefreden. Endelig, må jeg vel nesten si, selv om det er hyggelig med besøk. Ha en fortsatt god jul frosk :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294820-puh-jeg-har-overlevd-s%C3%A5-langt/#findComment-2377191 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Ikke rart du er sliten, med så mange gjester å ta deg av. Fint å høre at du har overlevd, og til og med har hatt det hyggelig noen ganger. :- ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294820-puh-jeg-har-overlevd-s%C3%A5-langt/#findComment-2377210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fnugget Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Så bra at det går bedre med deg også fnugget :-). Føler at julefreden har senket seg litt her nå. Har fått feber jeg også og influensa-greier, men det er ganske vanlig når jeg stresser for mye, kroppen min reagerer alltid sånn. Har tenkt å gå til angrep på kiloene på ny-året (nytt-årsforsett). I dag har jeg godte-dag og har tenkt å spise det jeg har lyst på. Heldigvis skal vi bort å spise middag, så slipper å stresse med dette. Ikke så hyggelig når jeg er syk, men skal nå dra meg dit og "klistre" på meg et slags smil. Paracet og ibux gjør vel susen, tenker jeg :-). Bra at du har begynt å takle angsten, det er tøfft og man må tåle mye smerte. Men som du sier, det går bedre etterhvert som vi lærer å leve med den og "surfe" med! Ha en fortsatt god jul fnugget :-) God jul til deg også - og god bedring :-) Håper juleselskapet blir koselig selv om du er syk. Take care, klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294820-puh-jeg-har-overlevd-s%C3%A5-langt/#findComment-2377270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 God jul bippp! Fint å lese at du har kommet deg velberget igjennom ulendt terreng nå i juledagene! Jeg ble imponert når jeg leste hva du skrev. Det står jammen respekt av å holde 19 personer i ånde når angsten herjer. Jeg likte også tankene du delte rundt det å ha angst. Nei, for man dør jo ikke av det ) men det kan jo tidvis kjennes slik! Kanskje er det en god idé å ikke la seg skremme så veldig når den velter innover en, men vite at angsten fra tid dukker opp, og at det er en del av en selv. En del som høyst sannsynlig vil være der, men som ikke skal få lov til å begrense ens utfoldelse, eller som i ditt tilfelle din selskapelighet! Selv har jeg kommet meg helskinnet igjennom julens mest intense dager uten å ta hull på pilleglasset jeg ble utstyrt med i forkant. Ofte kan erkjennelsen om at en liten kjemisk krykke er tilgjengelig være nok til at en klarer å holde hodet over vannet. Jeg håper nå du kan sitte med bena høyt og se tilbake på din "julebradg"! Fortsatt god jul! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294820-puh-jeg-har-overlevd-s%C3%A5-langt/#findComment-2377435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bippp Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Ikke rart du er sliten, med så mange gjester å ta deg av. Fint å høre at du har overlevd, og til og med har hatt det hyggelig noen ganger. :- ) Ja, det er viktig å ta vare på de gode stundene. Selv om angsten kommer og spiser opp mye av gledene (hjelpe meg), så er jeg fast bestemt på at den ikke skal få ødelegge meg. Kjære angst, håper du vil bli med meg neste år også :-). Faktisk har jeg hatt angst siden jeg var ca 3 år, det er lenge siden nå. Jeg er en gammel dame nå, og tenk:! Jeg lever enda, faktisk, utrolig! Kanskje kommer jeg til å dø raskere enn de som ikke har hatt sånne problemer, hvem vet? Men, selv om jeg har hatt det vondt og forferdelig, så har jeg også opplevd mange gleder. Kanskje er dette livet? Kanskje må vi godta at livet ikke består av bare gode ting? At livet også kan bestå av mishandling, misbruk, slag, vonde ord, sårende ord og angst? At vi som mennesker er laget for å overleve vonde hendelser og se framover? Hvordan har egentlig mennesker overlevd til enhver tid uten psykologer og annen hjelp? Jeg tror at hvis vi greier å se ting i litt perpektiv, så vil vi se at vi egentlig har det ganske bra? Vet ikke om dette gir noen slags menings jeg, god jul :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294820-puh-jeg-har-overlevd-s%C3%A5-langt/#findComment-2377633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bippp Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 God jul bippp! Fint å lese at du har kommet deg velberget igjennom ulendt terreng nå i juledagene! Jeg ble imponert når jeg leste hva du skrev. Det står jammen respekt av å holde 19 personer i ånde når angsten herjer. Jeg likte også tankene du delte rundt det å ha angst. Nei, for man dør jo ikke av det ) men det kan jo tidvis kjennes slik! Kanskje er det en god idé å ikke la seg skremme så veldig når den velter innover en, men vite at angsten fra tid dukker opp, og at det er en del av en selv. En del som høyst sannsynlig vil være der, men som ikke skal få lov til å begrense ens utfoldelse, eller som i ditt tilfelle din selskapelighet! Selv har jeg kommet meg helskinnet igjennom julens mest intense dager uten å ta hull på pilleglasset jeg ble utstyrt med i forkant. Ofte kan erkjennelsen om at en liten kjemisk krykke er tilgjengelig være nok til at en klarer å holde hodet over vannet. Jeg håper nå du kan sitte med bena høyt og se tilbake på din "julebradg"! Fortsatt god jul! Hei og takk! Ja, sitter her med beina ganske høyt, men er ikke helt lykkelig. Mye som skal klaffe egenlig og mye som skjer. Nå skal jeg sove, tror egentlig jeg bekymrer meg alt for mye for alle sammen. Kanskje jeg burde slappe av?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/294820-puh-jeg-har-overlevd-s%C3%A5-langt/#findComment-2377635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.