Gå til innhold

"Frivillig juleselskap"

Anbefalte innlegg

Hvordan har det gått? Kom du deg av gårde, og hvordan hadde du det?

Jeg håper de møtte deg med en real porsjon goodwill. Jeg tenker som SMIR at de i alle fall viser litt forståelse ved å annerkjenne at du ikke har all verdens med krefter.

Jeg vet jo at du har gruet deg til denne julen, og håper at det ble mindre problematisk enn du fryktet.

Selv har jeg i år tatt en del bekymringer på forskudd, og det var absolutt "waste of energy".

Men når all verdens kaostanker herjer på én gang kan det være vanskelig å tenke fornuftig, og å velge en fornuftig strategi som ikke stjeler fokus og krefter.

Jeg håper uansett du har det bedre i dag!

Fortsatt god jul forresten :o)

Jeg kom meg avgårde, og overlevde. Det ble bedre etter en stund, hadde tatt en sobril på forhånd, og tok sjansen på litt alkohol i tillegg.

Jeg vet jeg egentlig er heldig som har en familie som har forståelse for mine problemer, men så blir jeg plutselig overrasket over hvor begrenset den forståelsen egentlig er.

Når det gjelder julen kan jeg ikke si at den gikk bedre enn jeg fryktet, den ble mye verre. Jeg skjønner ikke hvorfor det er en opplest og vedtatt sannhet at ting man gruer seg for går bedre enn man på forhånd tror.

Fortsetter under...

Jeg kom meg avgårde, og overlevde. Det ble bedre etter en stund, hadde tatt en sobril på forhånd, og tok sjansen på litt alkohol i tillegg.

Jeg vet jeg egentlig er heldig som har en familie som har forståelse for mine problemer, men så blir jeg plutselig overrasket over hvor begrenset den forståelsen egentlig er.

Når det gjelder julen kan jeg ikke si at den gikk bedre enn jeg fryktet, den ble mye verre. Jeg skjønner ikke hvorfor det er en opplest og vedtatt sannhet at ting man gruer seg for går bedre enn man på forhånd tror.

Nei, det opplever jeg ikke på noen måte som en sannhet. Jeg tenker at litt gruing faktisk også kan være nyttig. Det setter i gang en rekke tanker og en begynenr å planlegge diverse trekk og strategier. Selv har jeg nytte av å tenke ut en del situasjoner på forhånd. Hva jeg skal svare og hvordan jeg skal forholde meg hvis jeg kommer opp i et hjørne.

Kan jeg få spørre deg Orio om en annen ting? Hvordan fortalte du din familie om hva du slet med? Hvordan tok de det? Har du angret i ettertid? Har du blitt skuffet over hvordan de har respondert. Jeg synes jo eksempelet med boken du oppfordret dem til å lese var grelt.

Tror du trenger et "bølle-kurs". Mødre er stort sett eksperte på å styre døtre via samvittigheten, men døtre kan etterhvert bli gode på å lukke ørene godt igjen for samvittighetsargumenter.

Du får ha lykke til i morgen!

Lykke til i morgen? Er det noe spesielt jeg skal da? Hadde liksom håpet at jeg i morgen, endelig, bare skulle slappe av og kose meg.

Nå begynner jeg å føle meg ganske håpløs, når jeg må spørre på dol om jeg har noen spesielle planer. :- )

Lykke til i morgen? Er det noe spesielt jeg skal da? Hadde liksom håpet at jeg i morgen, endelig, bare skulle slappe av og kose meg.

Nå begynner jeg å føle meg ganske håpløs, når jeg må spørre på dol om jeg har noen spesielle planer. :- )

Det var jeg som misforsto når det frivillige juleselskapet var. Men enda godt det er overstått allerede! Da kan du jo begynne å engasjere deg i min eksamensoppgavetråd om funksjonshemming :-)

Det var jeg som misforsto når det frivillige juleselskapet var. Men enda godt det er overstått allerede! Da kan du jo begynne å engasjere deg i min eksamensoppgavetråd om funksjonshemming :-)

Da er jeg ikke helt ute å kjøre, det ville vært ille hvis dere på dol hadde mer oversikt over mine planer og avtaler enn jeg har. :- )

Skal se på funksjonshemmingstråden nå.

Nå ble jeg nysgjerrig. Hva er det du skal ha eksamen i?

Annonse

Tror du trenger et "bølle-kurs". Mødre er stort sett eksperte på å styre døtre via samvittigheten, men døtre kan etterhvert bli gode på å lukke ørene godt igjen for samvittighetsargumenter.

Du får ha lykke til i morgen!

"Bølle- og ignoreringskurs". Jo, det hadde vært noe.

Finnes det faglige funderte opplegg som tar særlig sikte på å skape et sunt forhold til egen samvittighet, og konstruktive håndteringsmetoder når andre forsøker å spille black metall på den.

mvh

"Bølle- og ignoreringskurs". Jo, det hadde vært noe.

Finnes det faglige funderte opplegg som tar særlig sikte på å skape et sunt forhold til egen samvittighet, og konstruktive håndteringsmetoder når andre forsøker å spille black metall på den.

mvh

Jeg kommer mest på et ikkefaglig opplegg akkurat nå: Det går an å høre mye på den Ole Paus plata hvor han "synger" : Ikke hør på hva mora di sier, Jens - mora di er ei ku!

Jeg kommer mest på et ikkefaglig opplegg akkurat nå: Det går an å høre mye på den Ole Paus plata hvor han "synger" : Ikke hør på hva mora di sier, Jens - mora di er ei ku!

;-)

Som mor selv, må jeg innrømme at jeg har visse sperrer for å kalle min mor en ku. Som du dømmer skal du bli dømt, vet du...

;-)

Men jeg kan nok få parkionsonlignende symptomer av undertrykt trang til å filleriste diverse aktører i skyldfølelsesorkesteret.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...