Gå til innhold

Var hos psykiateren i dag..

Anbefalte innlegg

Nå er jeg litt sketisk angående menn generelt og mannlige behandlere spesielt og dere vet vel hvorfor.

Psykiateren min sa i dag at jeg kanskje er mer tiltrekkende enn jeg vet om? Kan man si det når han er psykiater? Han er jo ikke så verst sjølv, men vil ikke traumet skal gjentaes...selv om jeg ikke tror det skjer nå...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294899-var-hos-psykiateren-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er nok veldig skeptisk til behandleren din, og det er helt forståelig ut i fra den bagasjen du her tatt med deg inn i relasjonen til ham.

Men, jeg tror ikke du skal legge så mye i dette. Selv har jeg hørt variasjoner av det han sa til deg flere ganger i løpet av min fartstid med teaputer ( to stk).

Jeg synes selvfølgelig det er hyggelig med komplimanger, men jeg opplever det ikke som noe annet enn netopp det.

Og ofte kan jo slikt komme naturlig under en samtale.

Mener ikke nå, at det ikke finnes teraputer som bevisst går inn for å smigre pasientene for på den måten og oppnå noe.

Som du jo har opplevd, men velger å tro at de fleste gjør jobben sin på en god og forsvalig måte.

Så ta det til deg, når han eller noen andre sier noe postivt til deg...

Ha en fin dag

Mange misbrukte sier utrolig stygge ting om seg selv. Jeg mener en skal korrigere det. Dette omfatter også utseende. Måten en sier det på er selvsagt vesentlig.

Takk for svar NHD. Det var nok sagt på en "profesjonell måte". Fikk i alle fall ikke inntrykk av at han flørtet med meg. Jeg har klaget mye over hvor misfornøyd jeg er med meg selv, skam/skyld osv. Så han prøver vel sikkert bare å korrigere dette, som du sier.

Gjest Blåbærpaien

Mange misbrukte sier utrolig stygge ting om seg selv. Jeg mener en skal korrigere det. Dette omfatter også utseende. Måten en sier det på er selvsagt vesentlig.

Ja, det forklarer jo saker og ting. Hehe, og så forbanna som jeg ble på ham! Stakkar. Sinna ble jeg, for at han løy sånn. Blir nok ikke det i dag da... :-)

Ha en riktig fin kveld.

Du er nok veldig skeptisk til behandleren din, og det er helt forståelig ut i fra den bagasjen du her tatt med deg inn i relasjonen til ham.

Men, jeg tror ikke du skal legge så mye i dette. Selv har jeg hørt variasjoner av det han sa til deg flere ganger i løpet av min fartstid med teaputer ( to stk).

Jeg synes selvfølgelig det er hyggelig med komplimanger, men jeg opplever det ikke som noe annet enn netopp det.

Og ofte kan jo slikt komme naturlig under en samtale.

Mener ikke nå, at det ikke finnes teraputer som bevisst går inn for å smigre pasientene for på den måten og oppnå noe.

Som du jo har opplevd, men velger å tro at de fleste gjør jobben sin på en god og forsvalig måte.

Så ta det til deg, når han eller noen andre sier noe postivt til deg...

Ha en fin dag

Jeg tar jo det til meg - en liten stund i alle fall. Godt å få en motvekt til mine foreldres stadige masing om at jeg må slanke meg osv (selv om de også sier jeg er ei flott jente og sånn, men likevel..).

Men selv om jeg i ulike situasjoner kan være litt utrygg (som feks når jeg hadde time i dag, og det var bare vi på poliklinikken pga juleferie), så føler jeg at han er en psykiater som kan yrkesetikken sin. Sa til han at jeg følte meg skyldig fordi jeg dro han hit midt i mellomjula (selv om han hadde vakt), men han vil visst bare prøve å rette opp igjen noe en kollega hadde gjort. Det er jo fint da, er takknemlig for det.

Nå har jeg skremt vettet av katta også, gitt - har på en ansiktsmaske nå, og senere skal jeg ta en c-vitaminmaske. Og så har jeg på meg pysjen jeg fikk i julegave. Resten av dagen går nok med foran tven - har kjøpt en del sesonger av Greys Anatomi ;-)

Håper du også får en fin kveld, R_Fiona :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...