Gå til innhold

NHD Lamictal og økning per døgn - forsvarlig?

Anbefalte innlegg

Gjest Stuttkjukken

Har gått på 150 mg Lamictal i et år, og skal nå øke til 400 mg fordi serumspeilet var lavt. For 9 dager siden økte jeg fra 150 (én døgndose) til 200 (fordelt på morgen og kveld). De siste 5 dagene har jeg vært kvalm, svimmel, skjelvinger, hatt hodepine og søvnproblemer. Er det sannsynlig at dette er bivirkning av økt dose?

Og legens plan sier at jeg skal øke fra 200 til 300 i morgen. Er det forsvarlig å øke med så mye på ett døgn, også i forhold til bivirkningene jeg nå har fått? Bør jeg vente til bivirkningene avtar? Er det vanlig å øke med 100 mg over natta? Det er også meningen at om en uke skal jeg øke fra 300 til 400 mg, også fra et døgn til neste. Ser du tidligere har anbefalt økning på 50 mg annenhver uke.

På forhånd takk.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...