Gå til innhold

høy kolestrol og medisiner


Gjest gutt55

Anbefalte innlegg

Hei Nina For 4 års siden fikk jeg målt kolestrol nivået mitt og nivået var styggelig høyt. hdl var 560 og ldl var 20. For meg var det nødvendig å starte med medisiner og jeg fikk gemfibrozil 600 mg to ganger om dagen. Etter et år var kolestrol nivået mere enn halvert. Idag 3 år senere bruker jeg fortsatt denne dosen. Nå har jeg litt panikk og er svært engstelig. Det hele begynnte med diverse krampe i kroppen og i brystkassen, ømme muskler. Det er som om jeg har revmatisme. Denne uken fikk jeg krampe i siden som varte i 10 -15 minutter og var svært smertefull. Dette har nå hendt 3 dager i strekk. Etter å ha lest om denne medisinen online så har jeg virkelig blitt skremt og har stoppet med å ta den. Jeg er en mann i god alder, 55 år, og er veldig i villerede hva jeg skal gjøre. Jeg føler meg fanget i en catch 22 situasjon. Medisin trenger jeg for å kontrollere kolestrolen, samtidigt som jeg føler at den samme medisinen sakte tar livet av meg. Hva andre alternativer er der som virker ?? Internet flyter over av fagre løfter, men fagre løfter vil ikke hjelpe meg inn i alderdommen. Er der noen som har noe oppløftene eller råd til meg ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...