Gå til innhold

Hvor går grensen?

Anbefalte innlegg

Det har jeg også. Både i form av selvmordstrusler og drapstrusler. Jeg vet ikke om det er lurt å diskutere mer.....Dette er et alvorlig tema.

Jeg beklager at jeg skrev feil. Det skal være EUP- elller "Bipolar" som de liker å kalle det det i dag, plutselig. Orker ikke å delta mer i denne diskusjonen nå.

Eupf og bipolar er ikke det samme, tror du må studere dette nærmere!

Fortsetter under...

Eupf og bipolar er ikke det samme, tror du må studere dette nærmere!

Jeg vet. Men jeg var i sin tid gift med en psykolog som den gang ofte støttte på manisk-depressive pasienter, som han ofte "døpte om til" EUP. Manisk/depressiv er en kjemisk/arvelig diagnose, mens EUP vel er en mer sjelelig diagnose som er påført av omgivelsene? Slik forsto jeg det , i hvert fall. Men alt kommer jo fra USA, gjør det ikke ? :-)

Ok :-) Men da er jo alt såre vel. Og ingenting kunne ha vært bedre.

Jeg reagerete på innlegget ditt fordi iforhold til nevnte person så blir det rett og slett feil å si at "det hjelper døyt" og "bruker opp omgivelsene", og at vedkommende annonserer selvmord osv osv. Utover det er alt fint.

Jeg reagerete på innlegget ditt fordi iforhold til nevnte person så blir det rett og slett feil å si at "det hjelper døyt" og "bruker opp omgivelsene", og at vedkommende annonserer selvmord osv osv. Utover det er alt fint.

Ok :-) Men da er vel alt bra, som sagt. Du får gjøre dine egne erfaringer her i livet, som jeg har gjort mine. Men jeg har holdt mennesker som dette i hånda, så lenge og så mye, uten at det hjalp det minste med trøst og støtte. Lykke til, i hvert fall. Og godt natt :-)

Annonse

Ok :-) Men da er vel alt bra, som sagt. Du får gjøre dine egne erfaringer her i livet, som jeg har gjort mine. Men jeg har holdt mennesker som dette i hånda, så lenge og så mye, uten at det hjalp det minste med trøst og støtte. Lykke til, i hvert fall. Og godt natt :-)

Det er ok at du velger å gjøre det, ditt valg og ditt liv. Jeg for min del vet at hun kommer seg gjennnom dette, og dersom jeg kan hjelpe henne et ørlite grann/ gjøre tilværelsen et ørlite fnugg bedre for henne ved å se henne, lytte til henne og si hvordan jeg opplever sitasjonen hennes , eller mest av alt bare være "der"/noen hun kan "nå" -så er det selvsagt at jeg gjør det; fordi jeg ser hun forsøker. Det koster så lite å vise at man bryr seg om andre.

Det er ok at du velger å gjøre det, ditt valg og ditt liv. Jeg for min del vet at hun kommer seg gjennnom dette, og dersom jeg kan hjelpe henne et ørlite grann/ gjøre tilværelsen et ørlite fnugg bedre for henne ved å se henne, lytte til henne og si hvordan jeg opplever sitasjonen hennes , eller mest av alt bare være "der"/noen hun kan "nå" -så er det selvsagt at jeg gjør det; fordi jeg ser hun forsøker. Det koster så lite å vise at man bryr seg om andre.

Det er nesten så jeg mistenker deg for å være samme person som Orio. Hvis ikke, så må du være kjæresten hennes :-)

Godnatt, og sov godt :-) Nå er det fryktelig sent.....

Så du er ikke redd for hva jeg føler, selv om jeg ikke har ropt fullt så høyt som Orio? I i nnlegg etter innlegg? Der har vi muligens et problem....

Kald, det er jeg ikke. Men du verden som jeg har lite sympati for follk som allrtid krever oppmerksomhet, på linje med små barn. Og vet du, det du kalder kulde.....kan like gjerne være realisme. Verden er ikke slik at man kan rope etter oppmerksomhet hver gang man trenger det. I hvert fall har det aldri nyttet for meg :-)

Jeg er usikker på om det du skriver om er pga at du vil hjelpe, -eller om det du gir uttrykk for er en reaksjon på noe som er ditt/noe negativt du har erfart tidligere.

Altså er jeg usikker på intensjonen din om å hjelpe. Jeg syns det ville blitt klarere hvis du kom bedre fram som person- men det vil man jo ikke alltid.

Nei, så la det være. Men kan man komme med en mer alvorlig selvmordstrussel enn å legge ut selvmordstanker på Internett? Det er i hvert fall ganske typisk folk med ustabil personlighetsfortyrrelse.

Mvh

Colette, som både har mottatt selvmordstrusler, og drapstrusler fra folk med EMU. Ikke særlig hyggelig :-)

''Mvh Colette, som både har mottatt selvmordstrusler, og drapstrusler fra folk med EMU. Ikke særlig hyggelig :-)''

Er det mulig du er farget av dine erfaringer?

Jeg skjønner ikke at du kan sammenligne det Orio skrev med selvmordtrusler. Det er noe helt annet å true med å ta livet sitt enn å saklig si at man har tanker om å ta livet sitt, det er to ulike ting.

Det å ha selvmordstanker er en del av psykiske lidelser. Dette er et psykiatriforum. Skulle man ikke kunne snakke om dette her?

Som webbis har påpekt, så er denne måten å fremstille det på helt grei. Og det var jo nettopp det Orio spurte om. Hun kom ikke med trusler, men et spørsmål hvorvidt det var akseptabelt å skrive om selvmordstanker.

Husk at det også er andre enn deg og SMIR som kan ha problemer på denne jord, uten at vi sitter og roper det ut til alt og alle til enhver tid. Dette er mer snakk om et oppmerksomhetsbehov, enn noe annet. Det får jo være måte på hvor mye oppmerksomhet dere skal forvente av omverdenen, uten at noen råd er konstruktive, eller verdt å ta med seg.

Jeg vet at jeg kan la være å lese innleggene deres, men jeg kan ikke la være å registrere den oppmerksomheten dere forlanger fra verden omkring dere. Det er utrolig umodent, og dere burde faktisk se til å skjerpe dere. Selvmordstrulser "er og blir" patetisk......og NHD har helt rett.

Og til alle andre dol-brukere: Ikke la dere bruke mer av disse to. Det hjelper uansett ikke hvor mye energi dere bruker, for det blir aldri nok. Sier sitt når både NHd og Webmaster griper inn.

''Sier sitt når både NHd og Webmaster griper inn.''

Hva har webmaster og nhd gjort for å gripe inn?

Det er ikke første gang du kommer med hentydninger til at nhd har sagt jeg bør holde meg borte herfra, så nå er det i alle fall på tide at du kan vise meg hvilke innlegg du snakker om.

Du er klar over at det er forskjell på tanker og trusler?

Jeg krever ikke oppmerksomhet, jeg krever ikke at dere skal svare meg, du trenger ikke en gang lese det jeg skriver. Hvis det plager deg så veldig burde du kanskje hoppe over det. Jeg "tar opp plass", det vet jeg, mer plass enn jeg føler jeg har rett til overfor andre her inne, men det er en ting som hjelper meg å komme gjennom disse dagene. Og det trenger jeg.

Jeg kunne godt ha skreket ut om hvor forferdelig livet er, hvor håpløst alt er, hvor grusomt jeg har det. Og tro meg, du ville merket forskjell. Det jeg skriver her er bare en brøkdel av det jeg kunne skrevet.

Du har jo tydeligvis problemer selv, hvorfor skriver du ikke om det i stedet for å kritisere meg? Det ville være å gjøre noe konstruktivt.

Hvordan kan du ut i fra hva jeg gjør/skriver her på dol, at jeg svarer andre, bedømme hvordan jeg har det?

Du bør holde deg for god til å stille diagnoser over nett, selv om du har den enestående kompetansen det er å ha vært gift med en psykolog.

Ok. Da oppfatter vi vedkommende forskjellig. Sympati og antipati er noen merkelige greier, tydeligvis? Jeg føler ingen sympati med mennesker som så tydelig er så klare og våkne som denne personen er. Ingen som er i den ytteste nød klarer å bruke så mye ressusrser på et forum på Internett.

Hvem skjønner ikke det?

Jeg har et spørsmål til deg, siden du har så sterkt engasjement rundt dette; Forakter du kanskje deg selv fordi du har omtrent de samme behovene?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...