Gå til innhold

Hvordan bli mer sosialt attraktiv?

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

''Utadventhet er en egenskap som kan øves opp. Det kommer ikke over natta, men er overhode ikke umulig hvis en _vil_ det.''

Det er bare tull. Jeg har prøvd og ønsket hele livet mitt, men aldri fått det til.

Hvis en ser på utadvendt/innadvendt som en skala/linje, er det helt klart mulig å bevege seg mot midten av denne skalaen om en går in for det.

Det er vanskelig (og hvorfor nødvedig?) å bevege seg til den andre siden av midt/null-punktet.

Skrevet

For meg var det iallefall fullt mulig. Betyr ikke at det er det for alle. Har gått fra å være negativ, innesluttet og unnvikende. Er i dag er positiv og utadvent jente. Jeg har øvd hver eneste dag det siste 1,5 årene med å få til denne endringen.

Forøvrig så synes jeg det er mange her som gråter over at verden ikke passer inn til dem, men som overhode ikke kan tenke å endre seg slik at de passer inn i verden.

''For meg var det iallefall fullt mulig. Betyr ikke at det er det for alle.''

Trodde du mente det var mulig for alle jeg, at det var bare viljen det sto på. Dette du skriver her synes jeg ble bedre.

''Har gått fra å være negativ, innesluttet og unnvikende. Er i dag er positiv og utadvent jente. Jeg har øvd hver eneste dag det siste 1,5 årene med å få til denne endringen.''

Da har du gjort en flott jobb :)

''Forøvrig så synes jeg det er mange her som gråter over at verden ikke passer inn til dem, men som overhode ikke kan tenke å endre seg slik at de passer inn i verden.''

Jeg har alltid prøvd å passe inn, men aldri fått det til. Vet nå at jeg aldri kommer til å klare det om jeg så prøver livet ut.

Skrevet

Hvis en ser på utadvendt/innadvendt som en skala/linje, er det helt klart mulig å bevege seg mot midten av denne skalaen om en går in for det.

Det er vanskelig (og hvorfor nødvedig?) å bevege seg til den andre siden av midt/null-punktet.

"Hvorfor nødvendig" lurer jeg også på. Hvis en har det bra på den ene siden, hvorfor da strebe etter å komme over til den andre?

Skrevet

For meg var det iallefall fullt mulig. Betyr ikke at det er det for alle. Har gått fra å være negativ, innesluttet og unnvikende. Er i dag er positiv og utadvent jente. Jeg har øvd hver eneste dag det siste 1,5 årene med å få til denne endringen.

Forøvrig så synes jeg det er mange her som gråter over at verden ikke passer inn til dem, men som overhode ikke kan tenke å endre seg slik at de passer inn i verden.

Hvordan øvde du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...