Gå til innhold

Stress ! / Angst

Anbefalte innlegg

Gjest Fam mann.
Skrevet

Hei, Jeg er 32 år har fam, en gutt og ei jente på 2 år, 5år,og sammboer, driver til daglig som selger i byggegransjen. Jeg hadde for ca to år siden et tilfelle etter ei julebords helg hvor jeg på søndagen fikk puste problemer og hjerte bank, jeg måtte ringe legevakten når vi kom hjem den kvelden, der tok de EKG test og noen blod prøver, ingen ting var galt og de mente jeg hadde stresset mye siste tiden og i jobben som den gangen var oppsøkende salg og provisjon, noe jeg slo meg til ro med. Jeg begynte i ny jobb som jeg har vært i nå i snart 3 år der er det salg fortsatt, men ikke oppsøkende og provisjon så det er egentlig lite stress fra jobben, bortsett fra noen klokkesletter som jeg må følge. Jeg fikk tilbake de samme symtomene i brystet nå i starten av desember mnd, tok kontakt med lege også denne gangen og de mente det skyldes stress også nå, jeg kan også tro dette selv, men det gir seg liksom ikke nå, kommer og går litt, 3 dager bra og så kommer kansje to dager som er veldig opp og ned.Tung i brystet og noe hjerte bank. Jeg er nok muligens mer stresset en jeg selv kan merke, tenkt over dette etter jeg ble dårlig igjen og jeg har funnet ut at jeg har lett for og drøye tiden så mye når jeg skal noe at jeg altid får dårlig tid, da er jeg stresset i bilen og irriterer meg voldsomt i trafikken og prøver muligens og hente tid der. Sammboeren driver butikk bedrift med ca 20 annsatte sammen med ei til så det går til tider mye på denne klokken,hjem fra jobb hente unger i barnehage og handle lagge middag osv osv, men hva tror du jeg bør gjøre for og få orden på dette ? ønsker og komme tilbake der jeg har vært snarest, men jeg føler at hvis dette har kommet av stress skal jeg prøve og tenke over dette i daglig livet,men er det noen bøker som er bra! eller bør jeg snakke med noen eller ja! litt frustrert på hva jeg skal foreta meg slik at dette ikke forverrer seg. Håper på svar.. På forhond Tusen takk!

Skrevet

Stress er ikke det samme som å ha mye å gjøre, så med litt bedre planlegging kan du sikkert få redusert stressnivået i livet ditt en del.

Hvordan det er på jobben, med tidsfrister etc. er det kanskje ikke så mye å gjøre med?

Det virker som livet ditt er veldig "styrt" av klokka, det er sikkert ikke uvanlig for småbarnsforeldre, men det blir kanskje i meste laget for deg? Beregner du deg nok tid til å gjøre de forskjellige tingene? Hvis du alltid har knapt med tid tror jeg ikke det er mulig å unngå å bli stresset. Kanskje du må senke noen av kravene du stiller til deg selv?

Siden samboeren din driver butikk faller kanskje mye av det som angår familiens dagligliv på deg? Ta en samtale om dette, og prøv å finne ut om dere kan fordele oppgavene på en annen måte.

Har du litt tid hver uke som bare er "din", mulighet til å få litt fred og ro og gjøre noe du har virkelig lyst til, noe som gir deg overskudd? Uten å stadig bli avbrutt av spørsmål fra samboer/barn?

Mosjon skal visst også være bra, har jeg hørt. :- )

Hvis det ikke blir bedre i løpet av relativt kort tid, og i alle fall hvis det blir verre, bør du ta deg en ny tur til legen. Da kan det hende du trenger en form for behandling for angst.

Gjest andemora
Skrevet

Stress er ikke det samme som å ha mye å gjøre, så med litt bedre planlegging kan du sikkert få redusert stressnivået i livet ditt en del.

Hvordan det er på jobben, med tidsfrister etc. er det kanskje ikke så mye å gjøre med?

Det virker som livet ditt er veldig "styrt" av klokka, det er sikkert ikke uvanlig for småbarnsforeldre, men det blir kanskje i meste laget for deg? Beregner du deg nok tid til å gjøre de forskjellige tingene? Hvis du alltid har knapt med tid tror jeg ikke det er mulig å unngå å bli stresset. Kanskje du må senke noen av kravene du stiller til deg selv?

Siden samboeren din driver butikk faller kanskje mye av det som angår familiens dagligliv på deg? Ta en samtale om dette, og prøv å finne ut om dere kan fordele oppgavene på en annen måte.

Har du litt tid hver uke som bare er "din", mulighet til å få litt fred og ro og gjøre noe du har virkelig lyst til, noe som gir deg overskudd? Uten å stadig bli avbrutt av spørsmål fra samboer/barn?

Mosjon skal visst også være bra, har jeg hørt. :- )

Hvis det ikke blir bedre i løpet av relativt kort tid, og i alle fall hvis det blir verre, bør du ta deg en ny tur til legen. Da kan det hende du trenger en form for behandling for angst.

Du tar så mye plass her orio at jeg tror ikke jeg er alene om å kvie meg for å gå inn i de trådene du breier deg i! Er så utrolig lei av deg!

Skrevet

Du tar så mye plass her orio at jeg tror ikke jeg er alene om å kvie meg for å gå inn i de trådene du breier deg i! Er så utrolig lei av deg!

Nå synes jeg det er nok. Du har fått frem ditt poeng, slutt mens leken er god.

Skrevet

Hallo?!!!! Det er jo bare positivt at noe har noe å si! Kan du ikke komme med noe konstruktivt til trådstarter heller??

Du forsurer forumet!

hilsen en sint

Gjest Moderator
Skrevet

Vennligst avstå fra denne typen kommentarer. Vi aksepterer ikke at du svarer andre brukere på denne måten.

Skrevet

Hvis du har noe fornuftig å si til den som startet tråden bør du gjøre det uansett om jeg har svart eller ikke. Det er ingen grunn til å straffe andre fordi du synes jeg tar opp for mye plass.

Har du mer å si til meg kan du kanskje bruke forum for meldinger? Jeg tror ikke trådstarter er spesielt interessert i at du overtar tråden for å kjefte på meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...