Gå til innhold

Er du PLAN-fadder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp blitt det, betalte vårt første bidrag nå i desember.

Har blitt fadder for ei litta jente i Tanzania.

Jeg lurer på hvordan man gjør det med brev og gaver? Ser deet følger med ett standar skjema til å fylle ut om meg og min familie, men dette er kanskje bare til første gangs bruk? Kan jeg sende vanlige brev etterhvert?

Har dere mye kontakt med deres fadderbarn? Får dere brev tilbake f.eks??

Kort og godt, kan du fortelle litt om hvordan det fungerer og hvordan dere gjør det med deres fadderbarn! Vet du at gaven har kommet frem for eksempel?

Vi er veldig spente og gleder oss til å sette oss ned og skrive ett brev til henne:o)

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, jeg er ikke PLAN-fadder, men jeg er fadder gjennom Misjonalliansen. Fungerer ikke helt på samme måten. Vi har bilde av ett barn som er det barnet vi helper spesiellt, men generellt går pengene til et prosjekt istedenfor bare til en unge.

hidi, the scorpion
Skrevet

Har aldri vært PLAN-fadder, men har hatt/har tre SOS-barn. Alle mine tre barn har hatt hvert sitt fadderbarn på ca egen alder frem til de er 18 år. Har nettopp fått et nytt fadderbarn bare til meg ;)

Vi har ikke hatt særlig kontakt med dem, men to ganger i året mottatt bilde og brev. Vi har heller ikke sendt jule/bursdagsgaver.

Men følelsen av å ha hjulpet tre barn til et bedre liv og nå fjerdemann er god! Og anbefales på det sterkeste ;)

Annonse

Skrevet

Neivel??

Nei sa jeg! Jeg gir derimot en stor penesum i året til andre veledige formål, som også går direkte til barn! Det er lite av PLAN-pengene som går til det det skal, tro meg.

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei sa jeg! Jeg gir derimot en stor penesum i året til andre veledige formål, som også går direkte til barn! Det er lite av PLAN-pengene som går til det det skal, tro meg.

Det er reinspikka LØGN! De sa det samme om SOS-barna, men en prest jeg kjenner besøkte faktisk "min" barneby i Brasil, og kunne fortelle om glimrende forhold!

Hva du velger å gjøre med dine penger er _din_ sak, men å spre løgner som kan gå utover uskyldige barn bør du absolutt la være med!

Skrevet

Det er reinspikka LØGN! De sa det samme om SOS-barna, men en prest jeg kjenner besøkte faktisk "min" barneby i Brasil, og kunne fortelle om glimrende forhold!

Hva du velger å gjøre med dine penger er _din_ sak, men å spre løgner som kan gå utover uskyldige barn bør du absolutt la være med!

Jeg lyver ikke, din taskenspiller. Dette er min erfaring, og den deler jeg med glede. Rull inn geipen og finn på noe bedre.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg lyver ikke, din taskenspiller. Dette er min erfaring, og den deler jeg med glede. Rull inn geipen og finn på noe bedre.

Kom deg i seng, din løgner, så slipper vi flere elendige usannheter fra din munn!

Skrevet

Kom deg i seng, din løgner, så slipper vi flere elendige usannheter fra din munn!

Milde himmel, du er virkelig på hugget for tida.

hidi, the scorpion
Skrevet

Når folk videreforteller usannheter som kan hindre at små barn får hjelp, skal jeg da tie?

Skrevet

Når folk videreforteller usannheter som kan hindre at små barn får hjelp, skal jeg da tie?

Jeg tviler vel på at herr Jølsen fra dol skremmer særlig mange fra å bli faddere, men det er klart det må være lov å si fra. Det er tonen din jeg reagerer på. Jeg synes du er så aggressiv i måten du svarer folk for tida at jeg får helt bakoversveis.

Annonse

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg tviler vel på at herr Jølsen fra dol skremmer særlig mange fra å bli faddere, men det er klart det må være lov å si fra. Det er tonen din jeg reagerer på. Jeg synes du er så aggressiv i måten du svarer folk for tida at jeg får helt bakoversveis.

Jeg er bare sånn. Føler ikke selv at jeg er aggressiv, men jeg ser jo av responsen at jeg nok kan være det...;(

Jølsen, forøvrig, nevnte selv i flere svar at h*n skulle legge seg, jeg syntes h*n burde.

Jeg personlig vet at folk har latt være å gi penger/ta fadderbarn pga slike løgner....

Skrevet

Jøje meg, her ble det mye krangel:o)

Syns da så vitterlig ikke det er hidi som er ufin her, er vel heller en Jølsen som står for det!

Skrevet

Syns da så vitterlig ikke det er hidi som er ufin her, er vel heller en Jølsen som står for det!

Skrevet

Fint du bidrar på din måte da, det høres bra ut! Men det er litt dumt å svartmale andres måter å gjøre det på syns jeg....

Skrevet

Hva slags erfaring har du med dette da? Har du vært i en sånn barneby eller lignende selv og sett at de ikke har det bra?

Du sier du har erfaring med at pengene ikke kommer frem, kunne du sagt mer om det? Syns jo det er littt intr om du kan bevise dette på noen måte da...

Skrevet

Må vel si meg enig i det, men nå forventer jeg litt mer av hidi enn av dol-trollet Jølsen;)

Skrevet

Min eks. har hatt eitt fadderbarn. Han sendte gåver til barnet av og til, og fekk brev og bilder tilbake.

Desverre klarte ikkje guten seg så bra :-(

Husker ikkje kva organisasjon det var.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...