Gjest Bare sliten? Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Hei! Jeg er en person som vanligvis har følelsesmessig kontroll og som sjelden gråter eller viser andre negative følelser når det ikke er god grunn for det. I den siste uken har jeg imidlertid opplevd å stadig begynne å gråte ukontrollert både ved lettere positive og negative følelser. Gråtebygene kan vare i flere timer, og gjør det vanskelig for meg å ha sosial omgang. Andre opplever meg som deprimert. Selv tror jeg at jeg bare er utslitt, og at kroppen "tar hevn" med å nekte å la seg kontrollere. Har nemlig hatt det svært travelt i de siste månedene, og aldri følt større behov for å være alene og hvile ut. Har også hatt andre symtomer den siste uken, med plutselig hjertebank, kvalme og kraftløshet. Har vært redd for at jeg har fått en psykisk lidelse når jeg ikke kan kontrollere egne følelser og ønsker isolasjon, men høres det rimelig ut at jeg bare er utslitt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295039-mistet-f%C3%B8lelsesmessig-selvkontroll/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Jeg har alltid opplevd å reagere på den måten du beskriver etter veldig slitsomme perioder. (Nå er jo ikke jeg noe godt eksempel, siden jeg har en psykisk lidelse, så du får ta det for hva det er verdt.) Jeg har det også med å bli veldig deprimert i perioder, og da skal det mer til enn hvile og mulighet til å ta det med ro for å komme meg på beina igjen. Hvis du skal finne svaret på om du bare er sliten eller har fått en depresjon, tror jeg det beste du kan gjøre er å gi deg selv sjansen til å komme til krefter igjen. Hvis du er sliten bør du merke at kreftene vender gradvis tilbake, at du ikke lenger har lyst til å isolere deg etc. i løpet av en uke. Hjelper ikke dette bør du ta kontakt med fastlegen for å få hjelp til å vurdere om du har en depresjon, og ev. hva slags behandling du skal ha. Uansett om du er sliten eller deprimert har du godt av å komme deg en tur ut i frisk luft hver dag, det sier i alle fall ekspertene. Lykke til. :- ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295039-mistet-f%C3%B8lelsesmessig-selvkontroll/#findComment-2379370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.