Gå til innhold

Nyttårsaften


Orio

Anbefalte innlegg

Bredde, ikke lengde, skjønner du. Spesiallaget for nyforelskede så de ikke skal komme for langt bort fra hverandre mens de sover. :- )

;-) Jeg skjønte det, men måtte bare erte _lille_mus litt;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    9

  • Orio

    9

  • Dorthe

    6

  • adelie

    6

Mest aktive i denne tråden

Nyttårsaften skulle jeg gjerne feiret sammen med familien min selvsagt og sammen med to - tre andre vennefamilier med barn på vår alder. Før vi møter de andre familiene i 20.00 tida, har vi spist pinnekjøtt og svineribbe hjemme.

Så skal vi ha det hyggelig alle sammen, både store og små, før vi tilslutt går ut å fyrer av noen raketter og ønsker hverandre godt nytt år.

Vi skal ha sånn passelig fine klær og vi skal spise sjokolade, potetgull ol og drikke rødvin. Barna får julebrus:o)

Alle er glade og morsomme:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Nå må du lære deg å lese, det er moren til Dorthe som sikkert er 35 år gammel, hun har selvfølgelig ikke vært så lenge i skapet. ;- )

''det er moren til Dorthe som sikkert er 35 år gammel, ''

Hun har en ung mor...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme på kjøkkenet mitt lager jeg et fantastisk måltid av reinkjøtt, tror jeg, og har invitert én (eller flere) venner på besøk. Etter middag lager han snølykt til meg slik "tradisjonen" er, og i den setter jeg ned levende lys til minne om de to som døde hver sin nyttårsaften. Etter å ha beundret lyktene og det nydelige lysskjære de gir, labber vi inn igjen, slenger oss på hver sin sofa mens vi enten, ser en knakende god film, eller hører på felles favorittband på stereoen.. Under dette skal snop fortæres, jeg kanskje drikke litt vin og han whiskey. Når klokka nærmer seg midnatt, går vi bort til kjøkkenvinduet mitt og tar oss en røyk og ser på rakettene som er et stykke unna. Etter en godt-nyttårs-klem labber vi tilbake til sofaen hvor vi prater om alt og ingenting, dypt og overfladisk til det er laangt over sengetid og vi minst har hatt 2 latterkramper hver.

Drømme-drømme-varianten er jo selvfølgelig at han inviterer seg til å sove på armen og ikke tusler hjem, men jeg hadde vært mer enn fornøyd med versjon 1.

Hindringer: Jeg har ikke penger til å handle noe som helst mat før til uka (jeg har 10 kr), jeg har ikke komfyr til å lage dette herremåltidet på uansett, og det er ="?#%I) ingen snø her.

Men jeg har brus, mange dvder og hjemmekino og noe sjokolade, og is i fryseren - jeg håper han kommer til det iallfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et år vi var hos oss var det flere damer som ikke ville forlate huset pga barn som lå og sov histen & pisten. Da sendte vi opp fyrverkeriet fra tomta, og så tok damene bare kåpa over skulderen og gikk ut på overbygget terrasse der vi hadde skrudd på terrassevarmerne. :-) Funket ypperlig.

Den forrige leiligheten min lå i fjerde etasje og jeg kunne se alt fyrverkeriet helt ned til rådhusplassen. Jeg har ikke fullt så fin utsikt herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme på kjøkkenet mitt lager jeg et fantastisk måltid av reinkjøtt, tror jeg, og har invitert én (eller flere) venner på besøk. Etter middag lager han snølykt til meg slik "tradisjonen" er, og i den setter jeg ned levende lys til minne om de to som døde hver sin nyttårsaften. Etter å ha beundret lyktene og det nydelige lysskjære de gir, labber vi inn igjen, slenger oss på hver sin sofa mens vi enten, ser en knakende god film, eller hører på felles favorittband på stereoen.. Under dette skal snop fortæres, jeg kanskje drikke litt vin og han whiskey. Når klokka nærmer seg midnatt, går vi bort til kjøkkenvinduet mitt og tar oss en røyk og ser på rakettene som er et stykke unna. Etter en godt-nyttårs-klem labber vi tilbake til sofaen hvor vi prater om alt og ingenting, dypt og overfladisk til det er laangt over sengetid og vi minst har hatt 2 latterkramper hver.

Drømme-drømme-varianten er jo selvfølgelig at han inviterer seg til å sove på armen og ikke tusler hjem, men jeg hadde vært mer enn fornøyd med versjon 1.

Hindringer: Jeg har ikke penger til å handle noe som helst mat før til uka (jeg har 10 kr), jeg har ikke komfyr til å lage dette herremåltidet på uansett, og det er ="?#%I) ingen snø her.

Men jeg har brus, mange dvder og hjemmekino og noe sjokolade, og is i fryseren - jeg håper han kommer til det iallfall :-)

Misunner deg som har en "han"!

Det har ikke jeg i år, og i fjor var jeg vel temmelig misfornøyd med denne han-en - kan overhode ikk ehuske hva vi gjorde nyttårsaften engang --- og f... nå husker jeg - det var ikke vellykket nei, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner deg som har en "han"!

Det har ikke jeg i år, og i fjor var jeg vel temmelig misfornøyd med denne han-en - kan overhode ikk ehuske hva vi gjorde nyttårsaften engang --- og f... nå husker jeg - det var ikke vellykket nei, hehe...

Jeg har en "han" i den forstand at vi er bestevenner.. jeg skulle ønske det var så mye mer enn det.. men vi har det så morsomt og så koselig sammen at jeg får si meg fornøyd med det likevel.. :-)

Lykke til med jakten på en "han" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forrige leiligheten min lå i fjerde etasje og jeg kunne se alt fyrverkeriet helt ned til rådhusplassen. Jeg har ikke fullt så fin utsikt herfra.

Da blir det verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, helt perfekt tror jeg det ville være å være på et slottsball. Alle de jeg bryr meg om skulle være der, kledd i fantastiske klær.

Maten; kjøtt av noe slag og helst med fløtegratinerte poteter med mye hvitløk også masse deilige grønnsaker. Til dessert en skikkelig god fruktsalat (ikke hermetisk!!!!!!) med råkrem til.

Det hele skulle være skikkelig stilig med formasjonsdanser osv. Og selvsagt skulle ingen av gjestene behøve å hjelpe til med noe! Alt ble bare tilrettelagt for oss.

Slottet har mange nydelige soverom der vi kan trekke oss tilbake etter at klokken er slagen.

Og 1. nyttårsdag får alle servert en lett frokost på sengen sånn ved 10-tiden, før vi blir påkledd og går ned til verdens mest fantastiske brunsj-buffet rundt kl. 12-13.

Og bare så det er sagt - barna er godt oppbevart hos trygge barnepassere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg presiserte at man skulle se bort fra sånne små praktiske bagateller som hva som går an å gjennomføre. :- )

Men det får da være grenser! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille og rolig feiring på hytta, bare kjæresten og jeg. God middag, gjerne en 5-retters, som vi lager sammen, med fantastisk vin til. Fred og ro, langt unna andre mennesker. ;)

Men årets alternativ er ikke så ille - kjæresten og jeg sammne med svogersene og to andre vennepar, unger som feirer tidlig på kvelden og legger seg når vi skal spise i 21-tida. Vidundelig 3-retters middag tilberedt av superkokk og nydelig vin til. Champagne og fyrverkeri sammen med naboer ved midnatt.

Mine egne unger er hos pappaen sin, men jeg kunne gjerne hatt dem der - Storebror hadde fått være oppe og spist middag med de voksne, men jeg hadde nok sørga for å få Lillesøster i seng i 21-tida.

Jeg tror det blir helt ok, men akkurat nå er jeg litt sultefora på aleinetid med kjæresten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det får da være grenser! :-)

Grenser? Hvis det ikke er lov å fantasere om jordbær i desember må jo livet bli trist. Hva er en drømmedag uten jordbær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grenser? Hvis det ikke er lov å fantasere om jordbær i desember må jo livet bli trist. Hva er en drømmedag uten jordbær?

En drømmedag med moreller fks.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...