Gå til innhold

Forum for psykiatri - et useriøst forum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når et forum som psykiatri fremstår som useriøs er det ikke pga temaene som tas opp, men pga enkelt-personer. Vi ser at det her er enkelte personer som har frekkhetens nådegave.

Gjentatte ganger er det blitt sendt signaler til den/disse og da spesielt til en person, som stadig vekk forsøker å ufarliggjøre sitt engasjement her ved å være veldig rask med å si f eks, "er det meg du sikter til?" - Vi vet alle at det er 'deg' det siktes til, men du er veldig raskt ute med å 'avsløre' degselv, liksom.

På den måten får du tatt brodden av et forsøk på et signal som primært er rettet mot deg. Det blir som om man alltid går noen i forkjøpet ved å si at 'du skjønner, jeg vet at jeg tar mye plass, men jeg er bare sånn'. For hvordan skal man angripe et sånt utsagn? Annet enn med krasse hentydninger?

Men ikke engang det hjelper, for da er vedk straks ute og beklager seg til den s.k. web-master. Jeg har fulgt med en tid her og observert dette og andre fenomener. Blant annet psykiater Nils H. Dahl, som jeg forøvrig oppfatter som et uromoment. Og som de fleste nok har fått med seg, er undertegnede flertallige ganger blitt sjikanert, både av denne legen og av 'andre' som kaster seg på.

Dette er etterhvert blitt det man kaller et tillært reaksjonsmønster. Jeg har (ikke helt forgjeves tror jeg) tatt diskusjonen om medikamenter og alvorlige bivirkninger. Med det er jeg blitt registrert og antagelig ringer det mange klokker når jeg med mine ymse nick er på forumet.

Den sjikaneringen jeg er blitt utsatt for er en sak for seg, og for meg som journalist svært interessant. Jeg vil tro, siden det faktisk er personer, som nå de siste dagene har gitt uttrykk for frustrasjon. Over det faktum at de ikke føler de har noe å gjøre på dette forumet at dette er et forsøk på å endre redaksjonelle holdninger slik at forumet kan praktiseres som det vel egentlig var ment som. Et sted der man kan diskutere problemer relatert til medmenneskelige forhold.

At det stilles diagnoser her i hytt og pine og at enkeltpersoner kommer med råd om doser og denslags finner jeg betenkelig. Dog finner jeg det mest betenkelig at noen her ser ut til å drive forumet aller mest for sin 'egen del'.

Man trenger ikke engang være utdannet psykolog for å forstå at enkelte her har personlighetstrekk vi alle kjenner igjen. Og da må det få være rom for å si fra om dette!

Videoannonse
Annonse
hidi, the scorpion
Skrevet

Og din kompetanse er?

Kverrulant...;(

Ta dine betraktninger og gå en viss plass!

Gjest akkuratsan
Skrevet

Man trenger ikke engang være utdannet psykolog for å forstå at enkelte her har personlighetstrekk vi alle kjenner igjen. Og da må det få være rom for å si fra om dette!

Akkurat! Nemlig! Der har du et poeng som flere har forsøkt å fortelle deg -om deg!

Skrevet

Hvis du er så imot forumet forstår jeg ikke hvorfor du gidder og være innpå. Det er jo bare å gjøre andre ting.

Kan ikke vi som trenger det få bruke det uten å hele tiden høre negativt om det.

Har vi brukket en fot har vi mange som ser det og spør hvordan det går, men når vi sliter psykisk blir vi lett ensomme. Det er ingen som spør da. Og få eller ingen vi kan snakke med.

Kommer det nye medisiner som kan hjelpe oss skriker avisene opp om hvor farlig alt er og hvor lett vi tar "en pille for alt som er ille", men det skrives mindre negativt om nye hjertemedisiner.

Jeg syntes det er greit når nhd og web master setter grensene og derfor trenger nå ikke vi bry oss om det. Mange av de som er inne på forumet har også mye å bidra med for andre som sliter.

La vi alle ha mer respekt for andre mennesker og forkjellige lidelser og behov.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvis du er så imot forumet forstår jeg ikke hvorfor du gidder og være innpå. Det er jo bare å gjøre andre ting.

Kan ikke vi som trenger det få bruke det uten å hele tiden høre negativt om det.

Har vi brukket en fot har vi mange som ser det og spør hvordan det går, men når vi sliter psykisk blir vi lett ensomme. Det er ingen som spør da. Og få eller ingen vi kan snakke med.

Kommer det nye medisiner som kan hjelpe oss skriker avisene opp om hvor farlig alt er og hvor lett vi tar "en pille for alt som er ille", men det skrives mindre negativt om nye hjertemedisiner.

Jeg syntes det er greit når nhd og web master setter grensene og derfor trenger nå ikke vi bry oss om det. Mange av de som er inne på forumet har også mye å bidra med for andre som sliter.

Helt enig! Flott skrevet.

Skrevet

Hvis du sikter til meg vil jeg at du skal ha anstendighet til å si det rett ut.

Skrevet

Signerer!!

Skrevet

Det er ganske skremmende at du som journalist ikke evner å se objektivt på et sted som dette

Gjest Ja, jævelen har tatt meg
Skrevet

Beklager å måtte si det, men dette var det mest useriøse jeg har lest på lenge.

Hvorfor i all verden bruker ikke du, som såkalt journalist, media for det det er verdt? I stedet for å insinuere ting her på dol, hvorfor ikke formidle det du evt. måtte ha å formidle i et større fora? -Antar du vil nå et større publikum...?

Et lite tips på veien: Søk hjelp til redigering av tekst/innhold _før_ publisering.

Skrevet

Beklager å måtte si det, men dette var det mest useriøse jeg har lest på lenge.

Hvorfor i all verden bruker ikke du, som såkalt journalist, media for det det er verdt? I stedet for å insinuere ting her på dol, hvorfor ikke formidle det du evt. måtte ha å formidle i et større fora? -Antar du vil nå et større publikum...?

Et lite tips på veien: Søk hjelp til redigering av tekst/innhold _før_ publisering.

''Et lite tips på veien: Søk hjelp til redigering av tekst/innhold _før_ publisering.''

Tenkte det samme jeg :-)

Skrevet

Hm... er det "Se og Hør" du skriver for?

Sikkert et tidskrift som ikke er så nøye med formuleringene :-)

Skrevet

Sikkert et tidskrift som ikke er så nøye med formuleringene :-)

Det er i alle fall bare vås. Hva er "tillært reaksjonsmønster" her, og hvilken betydning har det i denne sammenhengen? Hvilke "personlighetstrekk vi kjenner igjen" er det snakk om?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...