Gå til innhold

Psykofarmaka vs Heroin

Anbefalte innlegg

Bare en betraktning.

Har bladd litt tibake i min egen medisinske historie. Husker at jeg pga noen mageproblemer fikk skrevet ut Librax og når det ikke hjalp, Surmontil, som jeg trodde var magesyrerregulerende inntil noen nevnte det for ikke så lenge siden at det var pdykofarmaka Det som hjalp var melkeyretabletter og mer fysisk aktivitet...

Neste periode var en total meningsløshet som kom i 1990, slik at man føler seg som en zombie.Da ble det prøvd med Triafon og senere med Melleril ( har fortsatt igjen det meste av surmotil og Melleril tablettene), ble skremt når jeg las om Melleril i felleskatlogen, fikk inntrykk av at det var et legemiddel for å dope ned sterkt sinnslidende...

Siden det har jeg ikke hatt noe med psykiatrien å gjøre.

Det er ikke slik at livets iboende faenskap har blitt bedre, men jeg fungerer på mitt vis her nede på bunnen, uten at jeg føler behov for å medisinere meg opp mot illusjonens topper.

Sammenligninga i emnet var det at for en del her inne virker det slik at det kun er en veg til helbred, og det er økning av dosen og dermed $$ for medikamentprodusenten, og å bli frisk er en umulighet.... NIX (med forbehold om at dagens psykofarmaka har samme egenskaper som H)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295095-psykofarmaka-vs-heroin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går på antipsykotika (Zeldox). Jeg ser på medisinen som en slags smertestillende jeg. Den kurerer meg ikke for noe som helst, men jeg får det mindre vondt og dermed fungerer jeg bedre... om man har vondt i ryggen og ikke klarer å bruke den uten smertestillende klarer man kanskje å gjøre det _med_, blir på samme måten...

Syns egentlig det virker helt søkt at jeg skulle bli "kurert" av sånn medisin, når problemene mine visselig er av filosofisk art.

Problemet mitt stammer fra den sokratiske tesen "jeg vet bare at jeg ikke vet", som jeg, uten medisiner, tar lengre enn de fleste...

Jeg synes det er trist å lese så unyanserte påstander om medikamenter.

Før jeg konkluderer med at innlegget ditt er nok et svart/hvitt syn på meds/ikke-meds: Er psykofarmaka bare dritt eller tror du at medisiner faktisk kan være én del av veien til et bedre liv for noen (ikke alle), til og med et bidrag til å bli frisk?

Jeg har også mange dårlige erfaringer med medisiner, men jeg kommer aldri forbi det faktum at en av dem har reddet livet mitt. Da blåser jeg i om det så skulle være placebo.

Før jeg konkluderer med at innlegget ditt er nok et svart/hvitt syn på meds/ikke-meds: Er psykofarmaka bare dritt eller tror du at medisiner faktisk kan være én del av veien til et bedre liv for noen (ikke alle), til og med et bidrag til å bli frisk?

Jeg har også mange dårlige erfaringer med medisiner, men jeg kommer aldri forbi det faktum at en av dem har reddet livet mitt. Da blåser jeg i om det så skulle være placebo.

Vennligst se bort fra dette og de andre innleggene jeg skrev i natt, det hele ble en rekke av kaotiske betrakninger :-) Jeg tar tibake alle de påstandene som dere ønsker jeg skal ta tilbake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...