Gå til innhold

Depresjon?

Gjest medisinerstudent2

Anbefalte innlegg

Gjest medisinerstudent2

Jeg er en jente på 22 som et par års tid nå hatt perioder hvor jeg er fryktelig nedfor og lei meg. Periodene med såkalte mørke dager blir flere og lengre. Jeg har alt jeg trenger og en flott familie og masse venner så skjønner egentlig ikke helt hvorfor jeg har det slik. Jeg spiser sunt og trener regelmessig. I det siste halve året har jeg hatt en indre uro i kroppen. Jeg sover mye og går med selvmordtanker mye. Jeg er usikker på hva dette er for jeg føler ikke at jeg skal ha veldig god grunn til å føle det slik så har mye dårlig samvittighet. Er dette depresjon og hvordan vet jeg at jeg trenger hjelp?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295098-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppsøk legen din og ta en "depresjonstest", og se hvordan du skårer. Det virker som om du har en depresjon.

Hei

Det du skrev var omtrent den beskrivelsen jeg hadde før jeg til slutt ble "tvunget" til å søke hjelp (tvunget av andre). Et relativt godt liv hvor jeg etter hvert fikk enorm skyldfølelse for å likevel føle meg dritt. Det er som andre skriver her, depresjoner behøver ikke ha noen åpenbar årsak.

En depresjonstest hos fastlege er ikke så dumt. At du velger å spørre her tyder på at det er grunn til å søke hjelp. Jeg forestiller meg at det er bedre å gjøre det nå enn å la det utvikle seg.

En trøst: depresjoner, hvis det er det du har, går over igjen. Men de går fortere over med adekvat hjelp.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295098-depresjon/#findComment-2379880
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...