Gå til innhold

Anbefalingen min er borte!

Anbefalte innlegg

Sist jeg var inne på dol, skrev jeg om en dansk nettside som heter: www.depnet.dk. Der er det chat der en kan møte andre i samme situasjon. Jeg har selv opplevd å få hjelp og støtte derfra som har hjulpet meg gjennom vanskelige stunder. Sist var på julaften, da jeg regelrett ble skjelt ut av min mors mann for filleting og jeg forlot gråtende sammenkomsten før julemiddagen. Hadde jeg ikke forlatt sammenkonsten er jeg redd det ville gått helt galt. Mannen hennes brølte og skrek og det var like før han dyttet til meg. Ukontrollert oppførsel og slett ikke normalt. Men der jeg satt trist og lei hjemme med et stusselig brødmåltid, fant jeg på¨å gå inn på depnet.dk. Der fikk jeg den hjelpen og støtten jeg trengte, akkurat da. Der var det folk inne som brukere av chatten selv. De var tilgjengelig til og med på julaften og det er jeg svært takknemlig for. Derfor ville jeg anbefale dette nettstedet til andre.For det er jo ikke alltid at en får tilbakemelding på tanker og følelser der og da. Når en trenger det. Men så ser jeg at innlegget mitt er borte! Det ser jeg ingen fornuft i. Er dere redd for å tilby et annet nettsted til Dol brukerne? Redd for konkurranse? Er dere ikke interessert i bred hjelp til brukerne? Dere i Dol kan jo ikke tilby en slik chat som på depnet, så hvorfor tar dere bort en positiv anbefaling? Det undrer meg. God hjelp bør man ikke undergrave. Jeg forventer en åpen forklaring fra dere på dette. Mvh Emms

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295101-anbefalingen-min-er-borte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva ser din mor?. Har han tatt henne som "gissel", eller? Uasett kverk ham, slike personer eksisterer på overtid. . Vi skal forsvare deg. Hmmmmmm vel, kanskje ikke sharialovene har blitt innført helt ennå, men de kommer nok

Det skulle vel være "".....................""der en plass :-)

Hva ser din mor?. Har han tatt henne som "gissel", eller? Uasett kverk ham, slike personer eksisterer på overtid. . Vi skal forsvare deg. Hmmmmmm vel, kanskje ikke sharialovene har blitt innført helt ennå, men de kommer nok

Min mor støtter alltid den som brøler høyest. Hun er lojal mot den det lønner seg mest å være lojal for i øeblikket.

Hun er lojal ovefor den mannen hun er sammen med.

Etterpå prøver hun å dysse det hele ned og later som om det aldri har hendt. Hun snakker ikke om det som skjedde til den personen som har fått gjennomgå. I stedet prøver hun å redde sin anseelse overfor de andre familiemedlemmene, både de som var til stede og de som ikke var det.

Overfor den som fikk gjennomgå (meg, datteren hennes), forholder hun seg taus. Etter en ukes tid kommer meldingen (merk:ikke telefon samtale), der hun inviterer til ny middag. Men det som skjedde nevner hun ikke med et ord.

Jeg som er hennes datter føler meg alene, sviktet, krenket, usynlig og jeg får tvilende tanker om det som skjedde. Var virkeligheten sånn jeg oppfattet det? Men jeg vet hva som skjedde, selv om min mor later som noe annet for å beskytte seg selv.

Min mor støtter alltid den som brøler høyest. Hun er lojal mot den det lønner seg mest å være lojal for i øeblikket.

Hun er lojal ovefor den mannen hun er sammen med.

Etterpå prøver hun å dysse det hele ned og later som om det aldri har hendt. Hun snakker ikke om det som skjedde til den personen som har fått gjennomgå. I stedet prøver hun å redde sin anseelse overfor de andre familiemedlemmene, både de som var til stede og de som ikke var det.

Overfor den som fikk gjennomgå (meg, datteren hennes), forholder hun seg taus. Etter en ukes tid kommer meldingen (merk:ikke telefon samtale), der hun inviterer til ny middag. Men det som skjedde nevner hun ikke med et ord.

Jeg som er hennes datter føler meg alene, sviktet, krenket, usynlig og jeg får tvilende tanker om det som skjedde. Var virkeligheten sånn jeg oppfattet det? Men jeg vet hva som skjedde, selv om min mor later som noe annet for å beskytte seg selv.

Det var trist å lese om din opplevelse julaften. Det er så vondt når mennekser som står en nær ikke er lojale og ikke tør/vil stå opp for en i vanskelige situasjoner. Hvis ikke ens egen mor er til å stole på når det stormer som værst, er det vanskelig å tro en kan stole på noen som helst.

Hvis jeg forstår deg rett er du usikker på om du kan stole på deg selv og din egen vurdering i en slik situasjon som den du opplevde (det er mulig jeg misforsto deg her?). Til det vil jeg bare si: rank ryggen, hold på ditt eget mot til å si i fra, gi deg selv et klapp på skulderen når du klarer å trekke deg vekk fra vanskelige situasjoner i tide. Det er vankselig å sette grenser. Det krever guts og det krever at en tåler å føle seg helt, helt alene.

Det er leit å lese at din mor er så opportunistisk at hun støtter den som det til enhver tid lønner seg å støtte. En slik atferd vil vel gjøre henne svært upredikerbar. Tryggheten i relasjonen vil vel forsvinne som dugg for sol. Jeg håper du har andre gode støttespillere som viser deg støtte og forståelse nettopp når du trenger det.

Jeg håper de øvrige juledagene har vært brukbare, og så vil jeg bare få ønske deg godt nyttår!

Annonse

Det var trist å lese om din opplevelse julaften. Det er så vondt når mennekser som står en nær ikke er lojale og ikke tør/vil stå opp for en i vanskelige situasjoner. Hvis ikke ens egen mor er til å stole på når det stormer som værst, er det vanskelig å tro en kan stole på noen som helst.

Hvis jeg forstår deg rett er du usikker på om du kan stole på deg selv og din egen vurdering i en slik situasjon som den du opplevde (det er mulig jeg misforsto deg her?). Til det vil jeg bare si: rank ryggen, hold på ditt eget mot til å si i fra, gi deg selv et klapp på skulderen når du klarer å trekke deg vekk fra vanskelige situasjoner i tide. Det er vankselig å sette grenser. Det krever guts og det krever at en tåler å føle seg helt, helt alene.

Det er leit å lese at din mor er så opportunistisk at hun støtter den som det til enhver tid lønner seg å støtte. En slik atferd vil vel gjøre henne svært upredikerbar. Tryggheten i relasjonen vil vel forsvinne som dugg for sol. Jeg håper du har andre gode støttespillere som viser deg støtte og forståelse nettopp når du trenger det.

Jeg håper de øvrige juledagene har vært brukbare, og så vil jeg bare få ønske deg godt nyttår!

Takk kjære bibben for støttende ord som kan legge seg i den positive vektskåla.

Du har forstått min mors ustabilitet.og hvor vanskelig det er å forholde seg til dette.

Du har fått med deg poengene og satt ord på min utrygghet.

Når jeg leser dette får jeg tanker om at jeg egentlig burde være stolt av meg selv fordi jeg satte grenser og viste at jeg ikke aksepterer en slik oppførsel.

Likevel gjør det vondt og tvilen kommer, men fornuften sier de ordene du kommer med.

Det er som en kamp inni meg mellom destruktive- og oppbyggende tanker. Det tærer på kreftene og gleden min, denne jula.

Men om prisen er høy, så har jeg faktisk tatt et stort skritt for meg selv. Jeg har tordt å være tydelig. Det kan ingen ta fra meg.

Mvh. Emms.

Takk kjære bibben for støttende ord som kan legge seg i den positive vektskåla.

Du har forstått min mors ustabilitet.og hvor vanskelig det er å forholde seg til dette.

Du har fått med deg poengene og satt ord på min utrygghet.

Når jeg leser dette får jeg tanker om at jeg egentlig burde være stolt av meg selv fordi jeg satte grenser og viste at jeg ikke aksepterer en slik oppførsel.

Likevel gjør det vondt og tvilen kommer, men fornuften sier de ordene du kommer med.

Det er som en kamp inni meg mellom destruktive- og oppbyggende tanker. Det tærer på kreftene og gleden min, denne jula.

Men om prisen er høy, så har jeg faktisk tatt et stort skritt for meg selv. Jeg har tordt å være tydelig. Det kan ingen ta fra meg.

Mvh. Emms.

Nei, det kan ingen ta fra deg. Hold fast ved det :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...