Gå til innhold

Når bør webmaster gripe inn?

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så lei av innlegg her inne angående at enkelte syter, at man har skyld i sin egen psykiske lidelser osv. Synes det har blitt et veldig negativt fokus her inne i et siste. Faktisk, så vitner det om lite forståelse for mennesker som sliter psykisk. Og når disse ikke har selvinnsikt til å innse det selv, så håper jeg i allefall at dere ikke bryr dere om slike surmagede innlegg og svar.

Det bidrar ikke til at man blir bedre, heller tvert i mot. Det er en oppførsel som jeg synes man kan holde seg for god til.

Enten er forumet innvadert av bitre mennesker med realitetsbrist, eller troll. Jeg er møkk lei av at slike får forsøple forumet, bidra til en sur tone her inne, og jage de med ordentlige problemer, som _virkelig_ trenger å være her!

Jeg synes webbis/NHD bør gjøre et grep, for jeg synes ikke det er noe kjekt og lærerikt å være her lenger. Snart tar jeg hatten min og stikker selv! (og det er IKKE noe trussel, men slik jeg føler det.)

Takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295149-n%C3%A5r-b%C3%B8r-webmaster-gripe-inn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

NHD behandler pasientene sine som om de skulle være unger, og det er ikke uvanlig for psykiatere og psykiatriske sykehus på generell basis heller. Dette bør kunne sies. Mennesker som sliter bør behandles med respekt, ikke som åndssvake.

Nå mente jeg ikke deg, SMIR, men en del av det som har blitt skrevet siste tida.

Ånei. Takk for det. Men folk er jo veldig imot meg her... bare derfor.

Nei, det tror jeg ikke de er. Jeg tror de fleste bare vil hjelpe deg SMIR.

Men noen kommer med krasse kommentarer av og til, men ikke bry deg om det. Så lenge du ikke spammer forumet (noe du ikke gjør), så har du like rett til å være her som alle andre.

hvorfor skjer dette??

NHD behandler pasientene sine som om de skulle være unger, og det er ikke uvanlig for psykiatere og psykiatriske sykehus på generell basis heller. Dette bør kunne sies. Mennesker som sliter bør behandles med respekt, ikke som åndssvake.

Jeg mener at når du kommer med slike påstander, bør du dokumentere dette (legge ved link til svar fra NHD som viser hva du mener). Når du ikke gjør det, klarer iallefall ikke jeg å se at du _er_ saklig.

Annonse

Jeg mener at når du kommer med slike påstander, bør du dokumentere dette (legge ved link til svar fra NHD som viser hva du mener). Når du ikke gjør det, klarer iallefall ikke jeg å se at du _er_ saklig.

Hva mener du "saklig" betyr, egentlig? At jeg ikke sier noe som provoserer?

Gjest Wilhelmina

Hvis du ikke vet hva ordet betyr, er det en link her:

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=saklig&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j

Dessuten syns jeg du bør kunne dokumentere det når du kommer med slike drøye påstander som her....

hvorfor skjer dette??

Nei, langt ifra! Jeg synes det er kjekt med folk som provoserer - men da må de kunne begrunne meningene sine. Hvis du mener NHD ser på pasientene som barn, så må du enten

1: Vise til innlegg hvor det tydelig kommer frem at han gjør det, _eller_

2: Presisere at utsagnet ditt bygger på dine oppfatninger, men være åpen for at andre føler det annerledes.

Det du gjør, er å tillegge andre folk (NHD, leger/psykiatere) holdninger/tanker som i 99,99% av tilfellene ikke stemmer. Det er etter mitt syn prototypen på usaklighet.

Hvis du ikke vet hva ordet betyr, er det en link her:

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=saklig&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j

Dessuten syns jeg du bør kunne dokumentere det når du kommer med slike drøye påstander som her....

Barnslig retorikk.

Det finnes såklart ikke "dokumentasjon" på at psykiatriske pasienter blir behandlet som unger. Det er min subjektive oppfatning, men jeg kan støtte meg på psykiatrikritikk fra flere hold.

Nei, langt ifra! Jeg synes det er kjekt med folk som provoserer - men da må de kunne begrunne meningene sine. Hvis du mener NHD ser på pasientene som barn, så må du enten

1: Vise til innlegg hvor det tydelig kommer frem at han gjør det, _eller_

2: Presisere at utsagnet ditt bygger på dine oppfatninger, men være åpen for at andre føler det annerledes.

Det du gjør, er å tillegge andre folk (NHD, leger/psykiatere) holdninger/tanker som i 99,99% av tilfellene ikke stemmer. Det er etter mitt syn prototypen på usaklighet.

Om du ser på situasjonen uttalelsen først fant sted, ville du åpenbart sett begrunnelsen. For NHD mener pasientene ikke er "ordentlige filosofer", nei, de er heller folk som "bruker sine følelser som fasitsvar".

Jeg syns det er krenkende at noen som skal _hjelpe deg_ har et slikt dinosaurisk syn på det. Og jeg kjenner det igjen fra andre psykiatre, leger og sykehus. Sykehusene styres som barnehager, og pasientenes meninger er "svada" man like gjerne kan la gå ut andre øret.

Annonse

hvorfor skjer dette??

Barnslig retorikk.

Det finnes såklart ikke "dokumentasjon" på at psykiatriske pasienter blir behandlet som unger. Det er min subjektive oppfatning, men jeg kan støtte meg på psykiatrikritikk fra flere hold.

Her sier du at dette er din subjektive oppfatning - og det er noe helt annet enn å si at "slik er det" :-)

Men er fremdeles nysgjerrig på hva som gjør at du tillegger NHD slike tanker.

Og når du sier at du støtter deg på kritikk fra flere hold - hvorfor ikke oppgi hvilke hold dette er? :-)

Her sier du at dette er din subjektive oppfatning - og det er noe helt annet enn å si at "slik er det" :-)

Men er fremdeles nysgjerrig på hva som gjør at du tillegger NHD slike tanker.

Og når du sier at du støtter deg på kritikk fra flere hold - hvorfor ikke oppgi hvilke hold dette er? :-)

For en håpløs diskusjon. Hvordan i huleste skal jeg kunne finne forskning på at psykiatriske pasienter behandles som unger?

Det skrives mye om kritikk av psykiatrien.

Nei, det tror jeg ikke de er. Jeg tror de fleste bare vil hjelpe deg SMIR.

Men noen kommer med krasse kommentarer av og til, men ikke bry deg om det. Så lenge du ikke spammer forumet (noe du ikke gjør), så har du like rett til å være her som alle andre.

Du er i alle fall imot meg. Innerst inne er du det. Du er bare konfliksky og vil ikke vise det. Jeg så ditt forakt her for en tid tilbake. Jeg glemmer ikke, serru, selv om jeg tilgir.

Det er jo akkurat det NHD ikke gjør, han behandler ikke syke som barn og tar ikke på dem med silkehansker, svada har heller aldri vært NHD`s sterke side. Han kaller en spade for en spade og behandler syke på lik linje med alle andre, og det er slikt som fremmer friskhet. Lulling kommer man aldri noe sted med, fasthet er og omsorg.

Du er i alle fall imot meg. Innerst inne er du det. Du er bare konfliksky og vil ikke vise det. Jeg så ditt forakt her for en tid tilbake. Jeg glemmer ikke, serru, selv om jeg tilgir.

Problemet ditt SMIR er at du sliter, du ser ting som ikke er der, du "ser" at andre avskyr deg når det faktisk ikke er tilfelle. Du sliter, og det ser vi. Men forsøk, forsøk en anelse og stol på hva som blir sagt, for hvorfor i alle dager skal vi lyve.

Problemet ditt SMIR er at du sliter, du ser ting som ikke er der, du "ser" at andre avskyr deg når det faktisk ikke er tilfelle. Du sliter, og det ser vi. Men forsøk, forsøk en anelse og stol på hva som blir sagt, for hvorfor i alle dager skal vi lyve.

Jeg vet at jeg har en lidelse hvor jeg har perioder jeg "ser" ting som ikke er der, men det forekommer likevel situasjoner hvor folk forteller meg ting som ikke er sanne. Kan ikke bare stole blindt på andre, det er ikke mulig engang, ikke i lengden, sannheten trenger seg frem. Jeg vet at min personlighet er problematisk og at jeg forstyrrer felleskapets glade løgner, og det skammer jeg meg ikke for engang. Selv om det kan være vondt å være på utsiden hele tiden.

Jeg vet at jeg har en lidelse hvor jeg har perioder jeg "ser" ting som ikke er der, men det forekommer likevel situasjoner hvor folk forteller meg ting som ikke er sanne. Kan ikke bare stole blindt på andre, det er ikke mulig engang, ikke i lengden, sannheten trenger seg frem. Jeg vet at min personlighet er problematisk og at jeg forstyrrer felleskapets glade løgner, og det skammer jeg meg ikke for engang. Selv om det kan være vondt å være på utsiden hele tiden.

Du har egentlig helt rett, folk lyver overalt, jeg er enig. Men, når vedkommende, som fnugg her, forsøker å få deg til å forstå at det hun sier er oppriktig så gi henne en sjanse, tro henne. Ikke gå rundt å "anta" at hele forumet er etter deg, det er faktisk ikke tilfelle. Vi ser du sliter og det gjør vondt å se at du har det så forferdelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...