Persille1365381127 Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Det var en terskel å skrive innlegget forrige natten - og jeg fikk ikke til å svare på alle de fine svarene jeg fikk Etter noen dager på fjellet med mamma og Billa, og etterhvert en venninde (nykommen ) - så er resultatet som følger: - ett nytt vennskap jeg tror kan bli bra - en kjæreste mindre = dyp og veldig trist kjærlighetssorg - enorm frustrasjon over at nevnte eks-kjæreste ikke vil svare på telefon, sms eller prate i det hele tatt. Jeg er en sånn som må rydde opp og avslutte... (Og vil jo ikke avslutte!) - fortsatt ingen klarhet i hva jeg skal gjøre med jobben - "alle" sier jeg er så sterk osv, men iom at jeg ikke ser det selv (virkelig ikke i det hele tatt), så aksepterer jeg hvertfall at det er noe jeg må jobbe med. Kanskje se at de tingene jeg gjør ikke er så selvfølgelige. - bestemt meg for at nyttårsforsettene i år skal være: 1 singel, 2 gjøre som JEG vil, 3 gjøre mindre som "alle andre" vil/mener. - jeg skal tørre å si noe til legen min på onsdag. Så, jeg skjønner også at løsningen ikke er å bli helt borte - jeg har bare ikke helt mot og krefter til å jobbe med det. Jeg skjønner at jeg må Terapi-time på familievernkontoret er bestilt, det blir torsdag - da skal jeg gå gjennom en psykolog-liste med oversikt over de som driver med kognitiv terapi, og kanskje finne noen der som kan hjelpe meg. I morgen er det nyttårsaften, da skal jeg konsentrere meg om å ikke tenke på at jeg ikke er bra nok til å være noen kjæreste - og om å ha det hyggelig med noen mennesker jeg håper å "finne" innen kvelden kommer. Og som før, dere er gode å ha når det gjelder! 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Godt du ser lysere på livet nå og at du tar fatt i problemene . Det er naturlig at du må gjennom en sorgprosess etter bruddet. Du har jo ikke bare mistet kjæresten på en litt simpel måte, men også det håpet du hadde for dere i framtiden. Jeg skjønner godt du er fortvilet over at dere ikke får avsluttet det på en verdig måte. Jeg synes han med dette satte enda et utropstegn bak at dere er ulike. Lykke til videre Jeg tror du får det kjempebra når du ser alt klarere og du har fått han på litt avstand. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Kognitiv terapi vil nok passe deg veldig bra! Så flott at du har satt deg noen mål for det nye året og flott du er kvitt kjæresten..sorry, men.... *klem* 0 Siter
Orio Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Jeg tror du er på rett vei. Naturligvis savner du kjæresten, men det virker som det var et forhold som virkelig tappet deg for krefter. Nå er du i alle fall ferdig med det, så slipper du å bruke tid og krefter på å vurdere om du ville fortsette i foholdet. Og du, det er ikke det at du ikke er god nok til at noen vil være kjæreste med deg, det er han som slett ikke var klar for en voksen kjæreste. Nyttårsforsettene dine høres også veldig bra ut. Hvis du klarer å følge opp dem tror jeg du kan få det bedre fremover. Og lykke til hos legen på onsdag. Jeg vet hvor vanskelig det er å skulle ta opp ting som dette med legen, men jeg vet også hvor viktig det er å gjøre det. 0 Siter
flowy Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Så bra at alt ser litt lysere ut nå. Jeg leste innlegget ditt her om dagen og må innrømme at jeg har tenkt på deg. Jeg har gått i kognitiv terapi selv og det har vært veldig nyttig. Det tror jeg gjelder for veldig mange, egentlig. Si fra hvis du skulle trenge en ekstra venninne da. :-) Ha en fin nyttårsfeiring! 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Skrevet 31. desember 2007 Så bra at alt ser litt lysere ut nå. Jeg leste innlegget ditt her om dagen og må innrømme at jeg har tenkt på deg. Jeg har gått i kognitiv terapi selv og det har vært veldig nyttig. Det tror jeg gjelder for veldig mange, egentlig. Si fra hvis du skulle trenge en ekstra venninne da. :-) Ha en fin nyttårsfeiring! Er det ikke sånn at vi alltid trenger flere? 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Skrevet 31. desember 2007 Jeg tror du er på rett vei. Naturligvis savner du kjæresten, men det virker som det var et forhold som virkelig tappet deg for krefter. Nå er du i alle fall ferdig med det, så slipper du å bruke tid og krefter på å vurdere om du ville fortsette i foholdet. Og du, det er ikke det at du ikke er god nok til at noen vil være kjæreste med deg, det er han som slett ikke var klar for en voksen kjæreste. Nyttårsforsettene dine høres også veldig bra ut. Hvis du klarer å følge opp dem tror jeg du kan få det bedre fremover. Og lykke til hos legen på onsdag. Jeg vet hvor vanskelig det er å skulle ta opp ting som dette med legen, men jeg vet også hvor viktig det er å gjøre det. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Skrevet 31. desember 2007 Kognitiv terapi vil nok passe deg veldig bra! Så flott at du har satt deg noen mål for det nye året og flott du er kvitt kjæresten..sorry, men.... *klem* Flott og flott... Han sier jo at dere blir fornøyde da - ettersom "alle" har sagt det, selv om dere bare har hørt min versjon. Jeg derimot - jeg ville ikke at det skulle bli sånn, jeg tror vi kunne fått til noe bra med litt tid. Men; jeg klarer ikke dra det lasset alene - vil han ikke så er det lite jeg får gjort med det. Annet enn å håpe at han kanskje ser hvor bra det var med tiden, og hvertfall husker meg som noe bra om ikke annet. Ikke bare det han hater meg for nå. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Skrevet 31. desember 2007 Godt du ser lysere på livet nå og at du tar fatt i problemene . Det er naturlig at du må gjennom en sorgprosess etter bruddet. Du har jo ikke bare mistet kjæresten på en litt simpel måte, men også det håpet du hadde for dere i framtiden. Jeg skjønner godt du er fortvilet over at dere ikke får avsluttet det på en verdig måte. Jeg synes han med dette satte enda et utropstegn bak at dere er ulike. Lykke til videre Jeg tror du får det kjempebra når du ser alt klarere og du har fått han på litt avstand. Det håper vi alle - dette er ikke en tilstand jeg kan være i lenge! Men; nå blir det ikke mer da, dette er siste gangen. Jeg har involvert barnet mitt - nå må det forklares, og jeg kommer ikke til å utsette henne for dette igjen. Det er jo det kjipeste egentlig - at hun liker ham så godt, og snakker masse om ham... 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Skrevet 31. desember 2007 [quote name=Lotte )' timestamp='1199048101' post='3764158] Lykke til med alt på lista! Takk Og vår Lotte har det bra om du lurte! 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Det håper vi alle - dette er ikke en tilstand jeg kan være i lenge! Men; nå blir det ikke mer da, dette er siste gangen. Jeg har involvert barnet mitt - nå må det forklares, og jeg kommer ikke til å utsette henne for dette igjen. Det er jo det kjipeste egentlig - at hun liker ham så godt, og snakker masse om ham... Hun snakker sikkert om andre dere møter også. Du har jo tidligere sagt at Billa ikke er involvert noe i særlig grad. Jeg tror kanskje du sørger litt for henne også. Min ene datter er like gammel gammel som din. Hun snakker mye om folk hun har møtt på ferier, og andre vi har møtt på vår vei, men jeg tror ikke hun lider av den grunn . De er så små og legger ikke slike følelser i det som vi voksne. Det som er et farvel for oss trenger ikke vi å si til barna, for det kommer og går mennesker i livene våre hele tiden. Det hjelper sikkert lite å komme med sånt nå som du er lei deg over bruddet, men jeg vil nå bare si det likevel ) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Flott og flott... Han sier jo at dere blir fornøyde da - ettersom "alle" har sagt det, selv om dere bare har hørt min versjon. Jeg derimot - jeg ville ikke at det skulle bli sånn, jeg tror vi kunne fått til noe bra med litt tid. Men; jeg klarer ikke dra det lasset alene - vil han ikke så er det lite jeg får gjort med det. Annet enn å håpe at han kanskje ser hvor bra det var med tiden, og hvertfall husker meg som noe bra om ikke annet. Ikke bare det han hater meg for nå. Det viktigste er at du er sammen med en som gjør deg lykkelig fra dag en...men jeg skjønner at du er lei deg for at det endte slik :-( *klem* 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Jeg leste det innlegget men visste ikke helt hva jeg skulle skrive... Godt å høre at du kommer videre. Godt nytt år! 0 Siter
pekkaline Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Hei! Det er fint å se deg ta tak i deg selv. Bry deg om deg selv en stund ja. Du er kjempeflink. Du vet TTT-TTT er greit å huske på ''ting tar tid-ta ting tidlig'' Jeg ønsker deg lykke til på torsdag, og ønSker deg et sabla godt nytt år 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Skrevet 31. desember 2007 Hei! Det er fint å se deg ta tak i deg selv. Bry deg om deg selv en stund ja. Du er kjempeflink. Du vet TTT-TTT er greit å huske på ''ting tar tid-ta ting tidlig'' Jeg ønsker deg lykke til på torsdag, og ønSker deg et sabla godt nytt år Takk takk - og godt nytt år til dere også!! 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Skrevet 31. desember 2007 Jeg leste det innlegget men visste ikke helt hva jeg skulle skrive... Godt å høre at du kommer videre. Godt nytt år! Takk, til deg også 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 31. desember 2007 Skrevet 31. desember 2007 Jeg håper 2008 blir et bedre år for deg, Persille. Også syntes jeg han derre typen din fortjente å bli ditcha, bare så det er sagt. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Skrevet 31. desember 2007 Jeg håper 2008 blir et bedre år for deg, Persille. Også syntes jeg han derre typen din fortjente å bli ditcha, bare så det er sagt. I løpet av de siste døgnene har det variert veldig hva jeg synes han fortjener og ikke! Men akkurat i dag skal jeg tenke på hva jeg fortjener Og jeg fortjener oppmerksomheten jeg får når jeg drar på fest i kort kjole etterpå, alt det morsomme jeg kommer til å fnise av med festfølget, den gode maten vi skal spise før festen - og ikke minst, å tilbringe 2008 med mennesker som faktisk er glade i meg og ønsker meg mer godt enn jeg ønsker meg selv! Så det så! Jeg skal hvertfall ikke sitte hjemme og deppe i kveld var egentlig poenget i monologen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.