Gå til innhold

Godt nytt år-og takk for det gamle

Anbefalte innlegg

Selv om jeg ikke er den mest aktive her vil jeg få takke for de svarene jeg har fått. De har virkelig hjulpet meg.

Etter en mental vareopptelling på morgenen har jeg kommet til at året som gikk har vært tøft. En alvorlig depressiv episode førte til en lengre innleggelse. Men i ettertid ser jeg at det kanskje ikke var så dumt. Det var vel så langt ned jeg måtte for å bli i stand til å nyttiggjøre meg den hjelpen jeg ble tilbudt.

I mange år har jeg kjempet med nebb og klør for å klare meg selv. Jeg hadde ingen tro på at noen kunne hjelpe meg - noe som ikke er helt uvanlig for PTSD pasienter. Nå begynner jeg sakte men sikkert å tro på at det er mulig å få et bedre liv. Takket være riktige medisiner og ikke minst rett samtalebehandling.

For meg har tillit til behandlerteamet vært et nøkkelord. Troen på at disse profesjonelle menneskene er der for å hjelpe meg på veien til et så godt liv som mulig. Og det ser ut til å virke! - Selv om det nok er enda et stykke arbeid som må gjøres.

Jeg ønsker alle et godt nytt år - Nå skal jeg pynte nyttårshuset, snart ta imot gode venner og være glad for at denne nyttårskvelden blir tusen ganger bedre enn den forrige.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/295206-godt-nytt-%C3%A5r-og-takk-for-det-gamle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, en liten vareopptelling...

Året i år har vært litt av et år.

Eg ble ferdig utdannet i vår, og har fått jobb i et vel rennomert firma. Får gradvis mer ansvar og ingen negativ tilbakemelding. Godt er det!

På privatsiden... Føler meg som en ensom ulv. Mistet familien min da eg var tenåring. Har mistet kontakten med noen av mine "venner", og det er sårt.

Det svir i sjelen min når andre forteller hvilke familie-relaterte-hendelser de skal i. Misunner dem.

Har gått av-og-på til psykolog i 13 år, og er lei av det. Vi kommer ikke videre. Eg forstår budskapet hans, om hvordan eg skal tenke. Prøve å tenke halv-fullt glass, og ikke halv tomt...

Eg vet det er opp til meg å skape livet slik eg ønsker...

For året 2008, skal eg forsøke å invitere vennene oftere hjem til meg for middag / spillekveld. Lære meg å lage en ny matrett i måneden.

Ellers trene mer. Ta ungene oftere ut i naturen.

Og tørre å åpne meg for kjærligheten igjen.

GODT NYTTÅR!

Gjest slkdjflskdjfsldk

Ønsker deg et godt nytt år. Det der med tillit, og nyttegjøre seg terapien, kan jeg kjenne igjen.

Etter et hardt år som ble toppet med en psykose, der jeg i psykosen trodde terapeuten var noe annet, valgte jeg likevel å stole på ham.

Tillit, jeg gjenvannt tilliten til verden. Og jeg kom et stykke ned ja. Men det kom så mye godt ut av det. Mine flash forsvannt, min paranoia forsvannt, min mistenksomhet overfor medmennesker ble borte :-) Pga psykosen, og at jeg valgte å stole på bla terapeuten. Som gjorde en strålende jobb! :-)

Nå kan jeg legge hodet på puta, og faktisk sove! Det er fantastisk godt. Fy f. for en smerte jeg levde i før psykosen.

Og jeg har blitt bevisst på hva jeg putter i meg, slik at jeg får nok vitaminer og mineraler. Dog klarer jeg ikke å slutte å røyke.

Veeel. Året var helt for j... og helt fantastisk! Vel, jeg skriver meg helt bort jeg...

Jeg er klar for et nytt år ;-)

Godt nytt år til deg leda, det høres ut som om du også har hatt en del motgang og fremgang dette året.

Ønsker deg et godt nytt år. Det der med tillit, og nyttegjøre seg terapien, kan jeg kjenne igjen.

Etter et hardt år som ble toppet med en psykose, der jeg i psykosen trodde terapeuten var noe annet, valgte jeg likevel å stole på ham.

Tillit, jeg gjenvannt tilliten til verden. Og jeg kom et stykke ned ja. Men det kom så mye godt ut av det. Mine flash forsvannt, min paranoia forsvannt, min mistenksomhet overfor medmennesker ble borte :-) Pga psykosen, og at jeg valgte å stole på bla terapeuten. Som gjorde en strålende jobb! :-)

Nå kan jeg legge hodet på puta, og faktisk sove! Det er fantastisk godt. Fy f. for en smerte jeg levde i før psykosen.

Og jeg har blitt bevisst på hva jeg putter i meg, slik at jeg får nok vitaminer og mineraler. Dog klarer jeg ikke å slutte å røyke.

Veeel. Året var helt for j... og helt fantastisk! Vel, jeg skriver meg helt bort jeg...

Jeg er klar for et nytt år ;-)

Godt nytt år til deg leda, det høres ut som om du også har hatt en del motgang og fremgang dette året.

Takk for gode nyttårsønsker - håper vi begge får et bedre år i 2008.

Ja, en liten vareopptelling...

Året i år har vært litt av et år.

Eg ble ferdig utdannet i vår, og har fått jobb i et vel rennomert firma. Får gradvis mer ansvar og ingen negativ tilbakemelding. Godt er det!

På privatsiden... Føler meg som en ensom ulv. Mistet familien min da eg var tenåring. Har mistet kontakten med noen av mine "venner", og det er sårt.

Det svir i sjelen min når andre forteller hvilke familie-relaterte-hendelser de skal i. Misunner dem.

Har gått av-og-på til psykolog i 13 år, og er lei av det. Vi kommer ikke videre. Eg forstår budskapet hans, om hvordan eg skal tenke. Prøve å tenke halv-fullt glass, og ikke halv tomt...

Eg vet det er opp til meg å skape livet slik eg ønsker...

For året 2008, skal eg forsøke å invitere vennene oftere hjem til meg for middag / spillekveld. Lære meg å lage en ny matrett i måneden.

Ellers trene mer. Ta ungene oftere ut i naturen.

Og tørre å åpne meg for kjærligheten igjen.

GODT NYTTÅR!

Håper du klarer å oppnå det du ønsker for det nye året. Ønsker deg alt godt .-)

Gjest slkdjflskdjfsldk

Takk for gode nyttårsønsker - håper vi begge får et bedre år i 2008.

Ja, satser på det.

Uansett så tror jeg det kan komme noe godt ut av slike "sammenbrudd" også jeg. At man kommer seg videre. Det kan jo tyde på det, i forhold til at du har blitt flinkere til å ta imot hjelpen du får. Det har jeg også blitt, altså, la det synke inn, og jobbe for endringen...

Men nå begynner det å bli nok motgang synes jeg ;-)

Ha en riktig fin kveld, leda.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...