Gå til innhold

Å vokse opp i et negativt miljø

Anbefalte innlegg

Kan gjøre en psykisk syk. Det er ikke så lett å se eller ville innse at det miljøet man har vokst opp i kan være skadelig. Verdt å tenke på for oss som har utviklet en psykisk lidelse. For oss er det viktig å beskytte oss selv og skygge unna mennesker som bryter oss ned.

Fortsetter under...

Helt enig, men samtidig synes jeg ikke man skal bruke en dårlig oppvekst som en unnskyldning, heller som en årsaksforklaring.

Jeg forklarer min psykdom med en dårlig oppvekst, men det betyr ikke at jeg på noen måte er fritatt fra ansvar.

Vet at det ikke var det du mente altså, ville bare nevne det fordi jeg blir litt småirritert når det i en rettsak f.eks blir gitt strafferabatt når tiltalte har hatt en kjip oppvekst. Man har like mye ansvar uansett.

Det var min tale for dagen :-)

Helt enig, men samtidig synes jeg ikke man skal bruke en dårlig oppvekst som en unnskyldning, heller som en årsaksforklaring.

Jeg forklarer min psykdom med en dårlig oppvekst, men det betyr ikke at jeg på noen måte er fritatt fra ansvar.

Vet at det ikke var det du mente altså, ville bare nevne det fordi jeg blir litt småirritert når det i en rettsak f.eks blir gitt strafferabatt når tiltalte har hatt en kjip oppvekst. Man har like mye ansvar uansett.

Det var min tale for dagen :-)

Ansvar har vi jo alle. Men det er ikke alltid lett å ta ansvar for å tjene egne penger hvis man er syk. Jeg føler ikke ansvar for det jeg sliter med. Ingen har ansvar for å bli syk hvis de da ikke har gjort seg selv syk. Selv da er det ikke sikkert at man kan si at man kan ta ansvar for det. Mennesker er et produkt av sin fortid. Selvfølgelig har man ansvar for kriminell atferd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...