Gå til innhold

Dolokket


Gjest jeg synes det er ekkelt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    12

  • Jølsen

    11

  • AneM1365380603

    6

  • ....AV

    2

AneM1365380603

Men kjenner ingen tror jeg som fast lukker døren helt igjen. Så da blir det vel ikke gjort av meg heller. Lar ikke døra stå på vidt gap da.

La du merke til en ting.? Årets første innlegg på dol ble skrevet av meg, og det var til deg. Tema: Dolokk ;)

Det nye året avsluttet og begynte med samme interessante tema ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La du merke til en ting.? Årets første innlegg på dol ble skrevet av meg, og det var til deg. Tema: Dolokk ;)

Det nye året avsluttet og begynte med samme interessante tema ;)

Hehe! Ikke god reklame for DOL! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1199135007' post='3764986]

Du har glemt et viktig punkt mellom 1 og 2. Der skal de løfte opp lokket, og se etter om toalettet er rent og pent, og evt bruke Domestos + WC-børsten. Nemlig.

Det der har Snuppa mi funnet ut helt på egenhånd, vi har et vanvittig forbruk av wc-vask... Synes jeg kjøper ny stadig vekk, men hver gang jeg skal ta meg skikkelig på tak og vaske dassen med såpe så er flaske forsyne meg nesten tom..! Kanskje ikke så rart jeg stort sett synes selve dassen er ren go pen. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres helt rimelig ut, spør du meg. synes ikke det er å forvente at en gjest skal rengjøre doen etter seg i en annen persons hjem, slik noen her skriver.... at det skal stå noe do-vask ved doen. jeg sørger iallefall alltid for at doen faktisk er ren når jeg får gjester. om de bæsjer så sprutende fælt at de trenger å vaske den etterpå er det ikkek vanskelig

å finne det de trenger av vaskemidler i skapet under vasken. har forresten opplevd at barn i andre hjem ikke trekker ned etter seg, og ikke lukker det. synes det er litt tilgivelig. de er jo bare barn. de kan fortsatt oppdras. verre med voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærer mine barn det samme, med unntak av dolokket, for meg er det ikke viktig. Men de glemmer i blandt, særlig å lukke døra. Jeg kan ikke love at de husker alt når de er borte heller, men på sikt blir det sikkert folk av dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs. Wallace

Det er jo mange bakterier der, og enkelte ganger skikkelig ekkel stank!

I feng-shui skal dodøra alltid være lukket og lokket på for å unngå at velstanden blir skylt ned i do.

Hahaha, ja - feng shui er jo en målbar og grei vitenskap.

Djiiises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange bakterier der, og enkelte ganger skikkelig ekkel stank!

I feng-shui skal dodøra alltid være lukket og lokket på for å unngå at velstanden blir skylt ned i do.

Aha. Nå vet jeg hvor min velstand og lykke har tatt veien.

Vårt dolokk står ofte åpent, uten at noen har visst hvor feil det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??? Holder det ikke med dobørste?? Ingen jeg kjenner har domestos stående ved sden av, og jeg nekter å tro at alle vi er ekle og urenslige.

Hvis man børster rester etter avføring er det greit med ajax, ellers blir dobørsten ganske ekkel.. selv om det ikke synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder ikke bare dodører, alle dører. Ytterdøren må også lukkes ;). Hvis det var lukket i utgangspunktet.

Nå smeller det her, gitt. Folket er ute her, mens vi feige holder oss inne nå når det smeller sånn.

Tjohoi - godt nytt år :)

yoohooo! Du er jo nesteen som nytårsbarnet - du postet innlegget ditt ''01.01.2008 00:00'' Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærer mine barn det samme, med unntak av dolokket, for meg er det ikke viktig. Men de glemmer i blandt, særlig å lukke døra. Jeg kan ikke love at de husker alt når de er borte heller, men på sikt blir det sikkert folk av dem også.

Vet du at hvis man ikke lukker dolokket når man skyller ned, vil små partikler av det som har vært ned i doen + dråper av vannet som blir brukt til å skylle ned spres utover i hele rommet?Ganske ekkelt å tenke på, spes hvis man har tannbørster som ikke står så langt unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Hvis man børster rester etter avføring er det greit med ajax, ellers blir dobørsten ganske ekkel.. selv om det ikke synes

Men jeg lar den jo stå i klorin og diverse innimellom, da trenger vel ikke gjestene begynne å vaske og styre mer enn med bare dobørsten???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingemanns kjære

høres helt rimelig ut, spør du meg. synes ikke det er å forvente at en gjest skal rengjøre doen etter seg i en annen persons hjem, slik noen her skriver.... at det skal stå noe do-vask ved doen. jeg sørger iallefall alltid for at doen faktisk er ren når jeg får gjester. om de bæsjer så sprutende fælt at de trenger å vaske den etterpå er det ikkek vanskelig

å finne det de trenger av vaskemidler i skapet under vasken. har forresten opplevd at barn i andre hjem ikke trekker ned etter seg, og ikke lukker det. synes det er litt tilgivelig. de er jo bare barn. de kan fortsatt oppdras. verre med voksne.

Helt enig...

Om barn glemmer det, bryr jeg meg ikke. Prøver å få mine til å huske, men føler vel at det er et punkt jeg ikke skal oppdra andres unger på.

Selv om jeg alltid spurte om de hadde vasket hendene sine når de var mindre.

Men... og da tenker jeg kanskje spesielt på mannfolk.. Der er det mange som går inn på toalettet, tisser med åpen dør og bare går ut igjen. Med mange, så er det kanskje spesielt mange fra 45 år og oppover... Kanskje de ble anderledes oppdratt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg synes det er ekkelt

Men jeg lar den jo stå i klorin og diverse innimellom, da trenger vel ikke gjestene begynne å vaske og styre mer enn med bare dobørsten???

Jeg vil ikke ha mine gjesters avføring gjærende på min dobørste. Domestos sørger for at bakteriene dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg vil ikke ha mine gjesters avføring gjærende på min dobørste. Domestos sørger for at bakteriene dør.

Åh, herregud...

Ikke helt normalt å tenke sånn tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??? Holder det ikke med dobørste?? Ingen jeg kjenner har domestos stående ved sden av, og jeg nekter å tro at alle vi er ekle og urenslige.

Alle jeg kjenner har Domestos eller noe annet stående ved siden av toalettet. Det er helt vanlig, og noe alle burde ha. Jo, det er urenslig å unnlate slike ting.

Før man forlater toalettet, påser man at det ser rent og pent ut. Man har selvsagt skyllet ned, vasket med evt. børste (som mange glemmer, æsj!) vasker hendene hodt med såpe og forlater åstedet i fred og ro. Dolokket skal selvsaft være lukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Alle jeg kjenner har Domestos eller noe annet stående ved siden av toalettet. Det er helt vanlig, og noe alle burde ha. Jo, det er urenslig å unnlate slike ting.

Før man forlater toalettet, påser man at det ser rent og pent ut. Man har selvsagt skyllet ned, vasket med evt. børste (som mange glemmer, æsj!) vasker hendene hodt med såpe og forlater åstedet i fred og ro. Dolokket skal selvsaft være lukket.

Bra du ikke skal på besøk til meg da, for der står det ikke noe domestos :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg synes det er ekkelt

Åh, herregud...

Ikke helt normalt å tenke sånn tror jeg!

Nei, jeg tror ikke det er normalt å tenke sånn. Det er bare så se på hvor fort omgangssyke sprer seg. Det kan hende det er manglende håndhygiene, eller kanskje du har hatt en gjest på ditt do som bærer viruset. Så skyller gjesten ned og viruset flyr rundt i rommet - alle som har sittet på do når det har blitt skylt ned vet at vannet spruter opp!!! - sammen med rester av avføring. Disse avføringsrestene lander på din tannbørste som står på servanten.

Så når du pusser tennene om kvelden får du avføring med virus med på kjøpet.

Eller når du klasker dobørsten - full av bakterier - ned i doen, og det spruter noen dråper opp og lander på tannbørsten din, eller for den del, i munnen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...