Gå til innhold

Dolokket


Gjest jeg synes det er ekkelt

Anbefalte innlegg

Bra du ikke skal på besøk til meg da, for der står det ikke noe domestos :o)

Det reagerer jeg kraftig på. Jeg kan tenke meg det er generelt rotete hjemme hos deg også, og at du ikke akkurat er noe hushjelpemne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • candyqueen_83

    12

  • Jølsen

    11

  • AneM1365380603

    6

  • adelie

    2

Men jeg lar den jo stå i klorin og diverse innimellom, da trenger vel ikke gjestene begynne å vaske og styre mer enn med bare dobørsten???

Jo! Herregud, hva slags hygiene praktiserer du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herregud...

Ikke helt normalt å tenke sånn tror jeg!

Jeg tror det heller er du som ikke praktiserer normal hygiene i dette tilfellet. Ganske motbydelig å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke det er normalt å tenke sånn. Det er bare så se på hvor fort omgangssyke sprer seg. Det kan hende det er manglende håndhygiene, eller kanskje du har hatt en gjest på ditt do som bærer viruset. Så skyller gjesten ned og viruset flyr rundt i rommet - alle som har sittet på do når det har blitt skylt ned vet at vannet spruter opp!!! - sammen med rester av avføring. Disse avføringsrestene lander på din tannbørste som står på servanten.

Så når du pusser tennene om kvelden får du avføring med virus med på kjøpet.

Eller når du klasker dobørsten - full av bakterier - ned i doen, og det spruter noen dråper opp og lander på tannbørsten din, eller for den del, i munnen din.

Enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Nei, jeg tror ikke det er normalt å tenke sånn. Det er bare så se på hvor fort omgangssyke sprer seg. Det kan hende det er manglende håndhygiene, eller kanskje du har hatt en gjest på ditt do som bærer viruset. Så skyller gjesten ned og viruset flyr rundt i rommet - alle som har sittet på do når det har blitt skylt ned vet at vannet spruter opp!!! - sammen med rester av avføring. Disse avføringsrestene lander på din tannbørste som står på servanten.

Så når du pusser tennene om kvelden får du avføring med virus med på kjøpet.

Eller når du klasker dobørsten - full av bakterier - ned i doen, og det spruter noen dråper opp og lander på tannbørsten din, eller for den del, i munnen din.

Da er det jo merkelig at jeg aldri har hatt ordentlig omgangssyke da. Og svært sjelden er syk. Når vi er så urenslige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo merkelig at jeg aldri har hatt ordentlig omgangssyke da. Og svært sjelden er syk. Når vi er så urenslige.

Selv om ikke du blir syk, så kan det godt hende folk blir syke hjemme hos deg likevel. Det er ikke alle mennesker som får utbrudd av ulike virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste jeg alltid gjør er nr 2. Jeg er 24 år :P

Jeg skyller ned, vasker hendene med såpe og bare lar døra seile igjen liksom. Inntil karmen :P

Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, ja - feng shui er jo en målbar og grei vitenskap.

Djiiises.

Bedre enn den vitenskapen du ofte kommer med i allefall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

Aha. Nå vet jeg hvor min velstand og lykke har tatt veien.

Vårt dolokk står ofte åpent, uten at noen har visst hvor feil det er.

Hehe:-)

Jeg har ennaa velstand, saa den har ikke funnet veien til toalettet, selv om doera ofte staar aapen!

Dette feng shui greiene tror jeg ikke noe paa...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela26

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1199135007' post='3764986]

Du har glemt et viktig punkt mellom 1 og 2. Der skal de løfte opp lokket, og se etter om toalettet er rent og pent, og evt bruke Domestos + WC-børsten. Nemlig.

Jeg bruker klorin med god saapelukt som er aa faa kjoept her i Spania. lejia heter det, og tar bort all skitten og bakterier paa et blunk!

Men har aldri sett at folk har domestos o.l. staaende fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke det er normalt å tenke sånn. Det er bare så se på hvor fort omgangssyke sprer seg. Det kan hende det er manglende håndhygiene, eller kanskje du har hatt en gjest på ditt do som bærer viruset. Så skyller gjesten ned og viruset flyr rundt i rommet - alle som har sittet på do når det har blitt skylt ned vet at vannet spruter opp!!! - sammen med rester av avføring. Disse avføringsrestene lander på din tannbørste som står på servanten.

Så når du pusser tennene om kvelden får du avføring med virus med på kjøpet.

Eller når du klasker dobørsten - full av bakterier - ned i doen, og det spruter noen dråper opp og lander på tannbørsten din, eller for den del, i munnen din.

Kanskje fordi vi ikke har tannbørster på dass at vi aldri har omgangssyka?

Snedig, endelig fant jeg ut hvorfor vi slipper unna omgangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

do døren er jeg ikke så nøye med, så sant det ikke stinker der inne. skylle hendene og trykke ned ser jeg på som en selvfølge

det værste jeg ser er når mannfolka ikke har tatt ringen ned igjen. da koker det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jeg synes det er ekkelt

Kanskje fordi vi ikke har tannbørster på dass at vi aldri har omgangssyka?

Snedig, endelig fant jeg ut hvorfor vi slipper unna omgangen:)

Det kan kanskje være så enkelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

yoohooo! Du er jo nesteen som nytårsbarnet - du postet innlegget ditt ''01.01.2008 00:00'' Gratulerer :)

Thanks ;) Endelig klarte jeg også noe viktig, og attpåtil i en tråd om toalettvaner. Da den sto på 100 siste sto det at meldinga var sendt 18 sekunder etter midnatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg synes det er ekkelt

do døren er jeg ikke så nøye med, så sant det ikke stinker der inne. skylle hendene og trykke ned ser jeg på som en selvfølge

det værste jeg ser er når mannfolka ikke har tatt ringen ned igjen. da koker det :P

Skyller hendene???? Hmmmmmmmmmmmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du at hvis man ikke lukker dolokket når man skyller ned, vil små partikler av det som har vært ned i doen + dråper av vannet som blir brukt til å skylle ned spres utover i hele rommet?Ganske ekkelt å tenke på, spes hvis man har tannbørster som ikke står så langt unna...

Mythbusters viste en gang at tannbørster på rom langt fra badet hadde like mange bakterier som de som sto rett ved toalettet. Jeg tar sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amen! Godt å høre at det er flere som er særdeles strenge på dette området - her i huset gjelder akkurat samme reglene. Ungene blir sendt rett tilbake for å vaske hendene, dersom jeg merker at de ikke gjør det når de er ferdig på toalettet, og om dolokket står åpent, får de høre det. Det er noe av det ekleste jeg vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyller hendene???? Hmmmmmmmmmmmmm....

Dette reagerte jeg også sterkt på. Skylle hendene? Æsj. Hendene skal vaskes grundig med såpe og vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er skylle ned og vaske hendene. Lokket lukkes her pga de firbente og døra står åpen av samme grunn

''Lokket lukkes her pga de firbente og døra står åpen av samme grunn''

Hvorfor står døre åpen pga dyr? Er det katter du har, og kattedoen står der inne?

Som barn hadde vi hund, og hvis vi glemte å lukke badromsdøra før vi gikk til skolen om morgenen, risikerte vi å komme hjem til skittentøy som var dratt ut over hele gangen....;-) Ikke særlig festlig å ha med venner hjem og det første man ser, er familiens truser spredd utover...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...