Gå til innhold

Utfyllelse av rehabiliteringspenger søknad.

Anbefalte innlegg

neelie (ferri)

God morgen til alle A mennesker,Jeg har ikke sovet enda jeg..

Noen som vil gi innspill på utfyllelse av søknad om rehabiliterings penger?

De hadde rotet på A-etat, eller hva det heter.. Og vi hadde ventet i mange månder på svar fra dem. Men de manglet visst papir fra meg, og det sa de jo ingenting om etter at de fikk søknaden fra legen min.

Så nå har jeg papir i hånden... (hvorfor krøller jeg alltid til papir jeg får, jeg trodde ikke jeg var en krøller, men jeg er visst det ser det ut som... brrrr)

Jeg er på punk 8..

- Er du under behandling? - Hvis ja, hva slags behandling får du?

Erm.. Ja, har dere noen forslag? Er dette behandling? :

Går til sammtaler hoss psyk.sykepleier - Vi har kontakt med DPS, og det vurderes tiltak for aktivitet. Mulig innleggelse.

(ps. Det virker litt feil og skrive aktivitet, denne søknaden virker veldig rettet for oppegående folk faktisk... som ikke har angst og er redde for omverden... det får meg til og tro at søknaden vil bli avslått, at jeg er for syk til og få rehabiliterings penger, kan det stemme?)

2 tilleggs spørsmål, og jeg aner ikke svaret på noen av dem.. Blir for dumt og skrive "vet ikke..."

a- vil behandlingen øke arbeidsevnen din? b- Når regner du med og være friskmeldt?

Right... det blir som og spørre en narkoman om når han regner med og slutte med dop..

Fortsetter under...

Punkt 8: ja du er under behandling.

Finnes det et felt for nærmere opplysninger/merknader, kanskje på slutten skriver du det du har skrevet her.

Tilleggspunkter: a - regner du med at behandling vil øke arbeidsevnen din? Der kan du kanskje si ja? Det er jo litt tidlig å gi opp når du bare er 26 år. b - når regner du med å være friskmeldt? Du vet ikke, og det må du kunne skrive der også. Det er ikke din oppgave å vurdere hvor lang tid du trenger, og hvis du ikke har fått noen signaler fra legen om hvor lang behandling du kommer til å trenge har du ikke forutsetninger for å svare på det. Dette er uansett ting legen også har svart på i det han har skrevet.

Rehabiliteringspenger er ikke beregnet på "oppegående" mennesker, de er beregnet på mennesker som nettop er så syke at de ikke kan jobbe eller ha nytte av forskjellige attføringstiltak.

Men du, nå er det på tide du kommer deg i seng. Og så står du opp igjen senest klokka ett i dag. Heretter legger du deg senest ett, opp senest ni. Du trenger å få litt orden på døgnrytmen.

Gjest Smackh!

Rehabilitering er at du er under behandling med utsikt til bedring.

Attføring, er arbeidstrening eller utdanning med sikte på jobb. Tror ikke du skal bekymre deg for at du er for syk ;-)

Det andre, kan jeg ikke hjelpe deg med desverre.

Gjest trygdetraller

Rehabilitering forutserrer at du er under behandling med utsikt til bedring. Du er under behandling, så der skriver du ja. Om det er utsikt til bedring kan ikke jeg svare på da jeg ikke kjenner deg, men jeg ville tro det var det? Uansett vil jeg tro du _håper_ det er utsikt til bedring, så da svarer du også ja :-) Så blir det opp til legen å evt være uenig.

Uansett vil jeg anta legen din mener du er under behandling med utsikt til bedring ettersom han foreslår å levere en rehab.-søknad.

Gjest trygdetraller

Rehabilitering forutserrer at du er under behandling med utsikt til bedring. Du er under behandling, så der skriver du ja. Om det er utsikt til bedring kan ikke jeg svare på da jeg ikke kjenner deg, men jeg ville tro det var det? Uansett vil jeg tro du _håper_ det er utsikt til bedring, så da svarer du også ja :-) Så blir det opp til legen å evt være uenig.

Uansett vil jeg anta legen din mener du er under behandling med utsikt til bedring ettersom han foreslår å levere en rehab.-søknad.

Glemte visst å svare på det med sykemeldt. Der skriver du vet ikke, for det vet du jo ikke.

Under "hva slags behandling" kan du skrive akkurat det du skrev her. Stort mer er det vel ikke plass til på skjemaet likevel :)

''Er du under behandling? - Hvis ja, hva slags behandling får du?''

Ja. Samtaleterapi. Også oppfølging fra DPS og fastlege.

''(ps. Det virker litt feil og skrive aktivitet, denne søknaden virker veldig rettet for oppegående folk faktisk... som ikke har angst og er redde for omverden... det får meg til og tro at søknaden vil bli avslått, at jeg er for syk til og få rehabiliterings penger, kan det stemme?)''

Drit i alt det der.

''2 tilleggs spørsmål, og jeg aner ikke svaret på noen av dem.. Blir for dumt og skrive "vet ikke..." a- vil behandlingen øke arbeidsevnen din? b- Når regner du med og være friskmeldt?''

Dumme spørsmål fortjener dumme svar.

a,

Ja.

b,

Noe usikkert, men antas om 3-4 år. (f.eks.)

Eller bare 'Usikkert.''

Eventuellt: ''Behandler har gitt usikker prognose."

mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...