Gå til innhold

munn herpes


Gjest føler meg dum

Anbefalte innlegg

Gjest føler meg dum

Hei ... Nå er det sånn at jeg har type 1 herpes, på overleppen i ansiktet. Utbruddet mitt hade kommet 3 dager på vei. Jeg synes utbruddet var utroligt 'snilt' denne gangen, mot første gangen, så jeg klarte ikke å motstå å ha sex med kjæresten min.Ikke noen synlige tegn til væsking fra utbruddet. Ikke noen klining eller sussing på munn. Ikke heller oralsex, kun 'vanlig' sex, og så befølte jeg han med hånden på penis. Si meg er det stor sjanse for at jeg kan ha smittet ham? har kjempeangst for at han plutselig får kjønnsherpes eller munnherpes? er detta skikkeligt smittsomt? Viruset flyger vell ikke i lufta? må vell ha kontakt med utbruddet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Noe er klart, andre ting er mindre klart. Klart er det at når herpesinfeksjon reaktiveres, slik at du får utbrydd foregår det virusproduksjon. Men det er et viktig poeng at du ikke hadde synlig væsking. Det betyr at utskillelsen og spredning av viruset er noe mer begrenset. Men, det er ikke null. Du sier aat det var ingen klining og sussing og ikke noe oral sex. Man skulle tro at da blir det ingen virus overført. Men jeg må komme med litt forbehold. Vi, de fleste av oss er noe kløner som ikke kan holde fingeren bort fra munn, nese. Hvis du ser på de fleste mennesker en stund er vi bort i nesa eller munn stadig vekk. Jeg må anta at du tilhører også flertallet av oss som gjør dette. Og er du bort i munn/ansikt der viruset befinner seg er det sjanse for at du tar med virus på fingeren til penisen hans. Hvor stor sjansen er at det har skjedd er ikke mulig å si. Det er også en annen ting: selv om han ikke har klinisk herpesutbrudd er det ganske stor sjanse for at han har en eller annen gang vært infisert med herpes virus uten at du var med i bildet. Så, om du har overført virus til ham uten at han har en tidligere infeksjon vil han sannsynligvis får symptomer. Får han ikke det i løpet av noen få dager kan du ta det med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...