Gå til innhold

Kontakt med likesinnede - hvor? NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange tror du det er som trekker frem alle de negative sidene ved seg selv i en kontaktannonse?

Man må vel være ærlig? Det vil uansett "skinne gjennom" uansett hvor flink man er til å fokusere på det positive...

Skrevet

''"Jeg er psykisk syk og en taper"''

Tror du ikke damene hadde stått i kø hvis du innledet en kontaktannonse på den måten? :- )

Hehehe... jo, de hadde kastet seg over meg. :-)

Skrevet

Det gjelder en generell regel for Dr Online at nettstedet ikke skal brukes som et kontaktforum. Det er bla ikke lov å legge ut sin e-mailadresse.

Ved å bruke forum for meldinger, burde det ikke kreve mye oppfinnsomhet å avtale hvordan en kan knytte kontakt på en chat eller på annet vis.

Men hvor sunt er det å knytte kontakt med andre med psykisk sykdom?

Gjest Aldri igjen
Skrevet

Men hvor sunt er det å knytte kontakt med andre med psykisk sykdom?

Min erfaring er at det slettes ikke er noen god ide, jeg har utelukkende erfart og det bare har holdt meg nede pga sykdomsfokus og negativt snakk...

Skrevet

Men - jeg er jo en taper. Hva skal man skrive? At jeg er vellykka? Det ville være en stor løgn. Jeg _er_ en taper. Jeg er feit, lat, mislykka med utdannelsen, jeg er trygda og har ingen venner.

Grunnen til at jeg bringer frem dette er bare det at det tross alt er realitetene.

Hvordan ser du på andre i din situasjon? Er de også tapere? Hva med de som er mongloide og vært utsatt for ulykker og plutselig må sitte i rullestol - er de tapere eller andre funksjonshemmede? Det er veldig destruktivt å tenke at en selv er en taper. Jeg tenker ikke det om meg selv lenger. Har skjønt at det er veldig destruktivt. Du kan jo være nyttig for andre på en eller annen måte hvis det vil få deg til å føle deg bedre.

Skrevet

Hvordan ser du på andre i din situasjon? Er de også tapere? Hva med de som er mongloide og vært utsatt for ulykker og plutselig må sitte i rullestol - er de tapere eller andre funksjonshemmede? Det er veldig destruktivt å tenke at en selv er en taper. Jeg tenker ikke det om meg selv lenger. Har skjønt at det er veldig destruktivt. Du kan jo være nyttig for andre på en eller annen måte hvis det vil få deg til å føle deg bedre.

Det var nå egentlig sånn at min uttalelse handlet om hva _samfunnet_ ser på som tapersk...

Men du har rett, jeg ser på meg selv som en taper. Jeg ser ikke på mennesker i samme situasjon som tapere. Jeg vet det er destruktivt men det er nå bare sånn. At jeg tenker sånn om meg selv. Har angst for å treffe "kjente", da vil de jo se hvilken taper jeg har blitt.

Skrevet

Det var nå egentlig sånn at min uttalelse handlet om hva _samfunnet_ ser på som tapersk...

Men du har rett, jeg ser på meg selv som en taper. Jeg ser ikke på mennesker i samme situasjon som tapere. Jeg vet det er destruktivt men det er nå bare sånn. At jeg tenker sånn om meg selv. Har angst for å treffe "kjente", da vil de jo se hvilken taper jeg har blitt.

Tror ikke folk er så opptatt av hva du har blitt. De er opptatt av deg som person. Dersom de er så opptatt av din sosiale status er de ikke noe å samle på likevel. Det finnes mange mennesker som ser på mennesker ut fra hvem de er, ikke ut fra hva de jobber med. Fokuser på dem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...