Gå til innhold

Advarsel: "Dagboksnotater/se meg-innlegg":

Anbefalte innlegg

Gjest Madagaskar
Skrevet

Ja, nå har vi gått inn i det nye året, og foreldrene mine ønsket meg ikke godt nytt år.

Som kanskje noen vet, har det nok en gang oppstått en konflikt mellom foreldrene mine og meg. Moder`n har vært taus og sur siden 2. juledag. Har ikke snakket med henne siden.

Som så utallige ganger tidligere bygget det seg etterhvert opp en følelse av dårlig samvittighet fra min side. Jeg kan egentlig ikke se at jeg har gjort noe mer galt enn dem (munnhuggeri mellom oss), men likevel skrev jeg sms og ba om unnskyldning og sa jeg var glad i dem, osv. Det er nå tre dager siden, men det er fortsatt like taust.

Familie kan være noe vanskelige greier. Men nå skal jeg være sterk! Like sterk som dem. Og jeg har like mye rett til å forholde meg taus som dem. Om de om noen dager ringer til meg, kan jeg la være å ta telefonen, f.eks.

Og så har jeg tatt kontakt med terapeuten min og fått fremskyndet timen vår en uke. Så nå i morra skal jeg få snakket ut om alt sammen, og forhåpentligvis få den støtten jeg trenger.

Jeg er egentlig en sterk person innvendig. Har taklet mye på min vei. Men med hjelp i perioder. Ble tidlig legemlig syk, tidlig psyksik skadet, vært gift og går nå gjennom skilsmisse fra en syk mann. Har en datter med en alvorlig diagnose, osv osv osv.

Nå er mitt nyttårsforsett å klare meg uten foreldrene mine. De skal ikke lenger få herse med meg, kontrollere og manipulere meg. De skal ikke lenger gjøre sånn at jeg havner i dype depresjoner.

Nå skal jeg nok en gang være sterk og klare meg videre her i livet.

Vet dette var et "se meg, hør meg, stakkars meg-innlegg", men følte for å skrive det likevel. Synes egentlig at jeg er flink.

Noen som vil ønske lykke til? :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det var et sterkt Mestringsinnlegg!

Lykke til :-)

Gjest Spekepølse
Skrevet

om de om noen dager ringer til deg, kan du la være å ta telefonen, ja, men da tenker jeg to ting;

1. Klarer du å la være å ta telefonen?

2. Hvordan reagerer du om de IKKE ringer om et par dager, eller ikke ringer i det hele tatt?

Gjest Madagaskar
Skrevet

Det var et sterkt Mestringsinnlegg!

Lykke til :-)

Takk! Nå ble jeg overrasket og GLAD! :-)

Gjest Madagaskar
Skrevet

om de om noen dager ringer til deg, kan du la være å ta telefonen, ja, men da tenker jeg to ting;

1. Klarer du å la være å ta telefonen?

2. Hvordan reagerer du om de IKKE ringer om et par dager, eller ikke ringer i det hele tatt?

De to spørsmålene du har, vil jeg snakke om/diskutere med terapeuten i morra. Veldig greit å tenke gjennom det og legge en strategi... ;-)

Skrevet

Jeg har lyst til å ønske deg lykke til:-)

Synes du skriver om en indre styrke og forsøk på å velge gode strategier. La moren din holde på med sitt, og hold ditt eget fokus på ting som er viktige for deg og din hverdag!

Gjest Madagaskar
Skrevet

Jeg har lyst til å ønske deg lykke til:-)

Synes du skriver om en indre styrke og forsøk på å velge gode strategier. La moren din holde på med sitt, og hold ditt eget fokus på ting som er viktige for deg og din hverdag!

Takk, frosken. :-) Skal virkelig prøve. Jeg vil!

Skrevet

REF:"Om de om noen dager ringer til meg, kan jeg la være å ta telefonen, f.eks"-- Bra,men ikke send SMS og unnskyld deg for at du ikke tok telefonen etterpå.

Gjest Madagaskar
Skrevet

REF:"Om de om noen dager ringer til meg, kan jeg la være å ta telefonen, f.eks"-- Bra,men ikke send SMS og unnskyld deg for at du ikke tok telefonen etterpå.

Greit, det skal jeg ikke. ;-)

Skrevet

Det er veldig sterkt at du klarer å tenke og handle så konstruktivt i en slik vond suppe.

Vil bare ønske deg lykke til. Håper at 2008 blir et år du kan se tilbake på med stor glede over alt du oppnådde det året.

mvh

Gjest Madagaskar
Skrevet

Det er veldig sterkt at du klarer å tenke og handle så konstruktivt i en slik vond suppe.

Vil bare ønske deg lykke til. Håper at 2008 blir et år du kan se tilbake på med stor glede over alt du oppnådde det året.

mvh

Takk for gode ord. Ønsker også deg alt godt i det nye året! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...