Gå til innhold

Så mye betyr jeg..

Anbefalte innlegg

Jeg har også skrevet at jeg har holdt meg våken i flere døgn for at jeg ikke får sove. Men jeg skjønner at dette visst ikke hjelper på "unnskyldningen" ja.

Vet du hva? Folk går på jobben selv om de ikke har fått sove. Folk steller barna sine, utfører sykepleie, sitter i kassa på Rema.

Du gruer deg sjølsagt til det ubehagelige det er å snakke med psykologen om de vanskelige og vonde tingene. Det veit vi her alt om. Men det er omtrent som å si at man blir våt når det regner å si at det kan bli ubehagelig å snakke om de ubehagelige tingene.

Trøst deg med at det blir bedre siden. Du trenger å bli mer voksen, du trenger å godta deg sjøl som du er. Men det hjelper ikke å bli i senga - OG miste psykologen sin.

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• neelie (ferri)

17

• laban

4

• frosken

3

• GoodTimes

3

Mest aktive i denne tråden

neelie (ferri)

Vet du hva? Folk går på jobben selv om de ikke har fått sove. Folk steller barna sine, utfører sykepleie, sitter i kassa på Rema.

Du gruer deg sjølsagt til det ubehagelige det er å snakke med psykologen om de vanskelige og vonde tingene. Det veit vi her alt om. Men det er omtrent som å si at man blir våt når det regner å si at det kan bli ubehagelig å snakke om de ubehagelige tingene.

Trøst deg med at det blir bedre siden. Du trenger å bli mer voksen, du trenger å godta deg sjøl som du er. Men det hjelper ikke å bli i senga - OG miste psykologen sin.

Hei. GoodTimes, du har nok rett ja.

Synes jeg ofte har klart og si ifra, om at nå blir det vannskelig for meg. Men så har hun sagt at hun holder av timen alikvel. Vet ikke om det hadde hjulpet noe i det heletatt om jeg heller hadde sagt de gangen at jeg ikke kom. Jeg har skrevet at om hun synes den skal avbestilles så får hun gjøre det.. eller lignende.

ok, det blir jo litt annerledes. Men sikkert lurt å bare ringe å si fra at timen blir avbestilt, så det er klare beskjeder. Lykke til, dette klarer du:)

Har ikke gått glipp av en eneste time noengang jeg, fordi timene er så viktige for meg. Uansett hvor dårlig jeg har vært, trøtt og sliten har jeg møtt.

Hva mener du helsevesenet skal gjøre med folk som ikke møter til timen, det er et stort problem.

Så sant man er myndig og ikke under tvangsbehandling har voksene folk ansvar for seg selv. Ønsker du det anderledes ?

Du må nok gå i deg selv her og gjøre noen vesentlige endringer.

Annonse

neelie (ferri)

Dette handler om at du må møte opp til timene, du er (voksen) og det er klart at hun ikke kan sitte og vente på en som aldri kommer. Du fikk kniven på strupen, og nå må du ta et valg.

Møte opp, eller ikke ta ansvar og droppe ut. Hva vil du med livet ditt? Hva hadde du trodd kom til å skje? Du kan jo ikke la vær å møte opp i time etter time, og så bli lei deg når du ikke får fortsette......Du betyr nok noe for henne, men hun har ikke mye valg hun heller.....

Men det er jo ikke over, du kan velge, det er derfor hun skriver dette. Du kan velge å ta hintet, og møte opp! Deretter kan du fortelle henne hva det skrivet gjorde med deg.

Ønsker deg masse lykke til.

Nei, det er ikke over, er bare jeg som har en korka stolthet som gjør at jeg melder meg ut og gir blaffen når det kommer motgang.

bra dol var her idag, eller så hadde jeg sendt mail til psyk.sykepleier om at "javel, da er det over da.." også gitt opp.

neelie (ferri)

Hør på laban og spekepølse. Terapeuten ønsker fortsatt å ha kontakt med deg, men hvis du bare utebilr fra timene kommer dere ingen vei, og det er bortkastet tid for henne. Det kan jo også hende at de er pålagt å sende sånne brev. Det er (dessverre??) ikke sånn i Norge at helsevesenet kan sende noen for å hente de som ikke vil eller klarer å møte opp til timene.

Men kanskje du kunne snakket med henne om hvorfor du ikke klarer å komme til avtalt tid? Hva med å spørre noen andre om å "hente deg" til timene? Da er det vanskeligere å komme seg unna.

''Terapeuten ønsker fortsatt å ha kontakt med deg''

Hvorfor ser ikke jeg det som dere ser, hvorfor føles det så ekte at hun helst vil slippe meg?

neelie (ferri)

Har ikke gått glipp av en eneste time noengang jeg, fordi timene er så viktige for meg. Uansett hvor dårlig jeg har vært, trøtt og sliten har jeg møtt.

Hva mener du helsevesenet skal gjøre med folk som ikke møter til timen, det er et stort problem.

Så sant man er myndig og ikke under tvangsbehandling har voksene folk ansvar for seg selv. Ønsker du det anderledes ?

Du må nok gå i deg selv her og gjøre noen vesentlige endringer.

''gjøre noen vesentlige endringer.''

Tror jeg vet oppskriften, men så gjør jeg det ikke i hverdagen. Jeg gjør alt for og holde oppmerksomheten min borte fra problemene mine,tenker det ligner på en som har noen kilo for mye, men som trøste spiser..

vet ikke hvorfor jeg ikke helt hvorfor det alltid sklir ut. røyker gjør jeg og..hjerne av papp har jeg visst..

oh well, david grey

neelie (ferri)

Hun har dessverre helt rett.

Dersom du ikke selv gjør din del av jobben, så kan ingen gjøre sin del av dette heller .

Voksen er jeg i allefall ikke.. Jeg tåler ikke avvisning kanskje? Det er vel det jeg ser dette som? Når jeg blir avvisst, eller hvis det er en sjanse for at jeg kan tape, så tørr jeg ikke delta engang. Jeg vet ikke helt.

neelie (ferri)

Men du.... du må jo møte til timene - slik opprettholder du kontakten! Og den eneste måten vi kan hjelpes er jo å møte opp hos dem som vil hjelpe....

Jeg tror at brevet er godt ment. Som en oppmuntring til deg om å ta ansvar for din psykiske helse :)

Kay..takker ;)

Vet ikke hvorfor jeg tenker så negativt alltid og ser det værste.

Gjest annet nick

Hvorfor ser ikke jeg det som dere ser, hvorfor føles det så ekte at hun helst vil slippe meg?

:-) Det er alltid lettere å se ting utenfra enn fra inne i seg selv. Vi ser en terapeut som ønsker å ha kontakten med deg, men som er nødt til å gi beskjed om hva som skjer hvis du ikke møter, mens du ser en som leter etter unnskyldninger for å slippe å møte deg. Du får velge hvem du tror mest på i dette tilfellet: alle oss som vil deg vel, eller deg selv som du vet har et problem.

Lykke til uansett :-)

Annonse

Er det mulig at det er lettere for deg å trassent tenke at du blir avvist og at det dermed er de andre det er noe galt med, enn å innse at du må ta din del av ansvaret eller konsekvensene av å ikke gjøre det?

mvh

Voksen er jeg i allefall ikke.. Jeg tåler ikke avvisning kanskje? Det er vel det jeg ser dette som? Når jeg blir avvisst, eller hvis det er en sjanse for at jeg kan tape, så tørr jeg ikke delta engang. Jeg vet ikke helt.

Du blir fortalt hva som er realiteten, neelie - verken mer eller mindre. Psykepleieren kan ikke hjelpe deg uten at du selv bidrar. Dere har hatt kontakt gjennom lang tid nå, og du burde forlengst ha kommet dit at du i det minste møter til hver time. Sånn er det, og det vil være et svik mot deg å ikke fortelle deg det i klartekst.

Du har sagt at det nå kanskje går mot en innleggelse. Hvis du ønsker å bli lagt inn, så antar jeg at du vil få et tilbud om dette. Men igjen så forutsetter det medvirkning fra din side. Ut i fra det du har skrevet om her på forumet, så kan jeg ikke forestille meg at det finnes noen lettvint vei ut av all den unnvikende atferden du har utviklet opp gjennom årene.

Forøvrig så bør du være klar over at rehabiliteringspenger forutsetter både aktiv behandling og håp om bedring. Dette innebærer at nav kan avslå rehabiliteringspenger dersom du ikke gjennomfører behandlingsopplegget.

Håper du klarer å bruke ressursene dine til det som er viktig for fremtiden din.

Fordi dette er den tolkningen som krever minst av deg. Da kan du si til deg selv at du sluttet i behandling fordi hun ikke ønsket å hjelpe deg...

neelie (ferri)

hehe, komisk figur jeg *fniser* ;) begynnte og le, sorry!! *gravalvorlig dette* !! Men så smiler jeg av enellerannen grunn ;)

men dere må ha rett, for det klinger riktig..teit at jeg er sånn. Vil bare gjøre ting helst...grrr

neelie (ferri)

Du blir fortalt hva som er realiteten, neelie - verken mer eller mindre. Psykepleieren kan ikke hjelpe deg uten at du selv bidrar. Dere har hatt kontakt gjennom lang tid nå, og du burde forlengst ha kommet dit at du i det minste møter til hver time. Sånn er det, og det vil være et svik mot deg å ikke fortelle deg det i klartekst.

Du har sagt at det nå kanskje går mot en innleggelse. Hvis du ønsker å bli lagt inn, så antar jeg at du vil få et tilbud om dette. Men igjen så forutsetter det medvirkning fra din side. Ut i fra det du har skrevet om her på forumet, så kan jeg ikke forestille meg at det finnes noen lettvint vei ut av all den unnvikende atferden du har utviklet opp gjennom årene.

Forøvrig så bør du være klar over at rehabiliteringspenger forutsetter både aktiv behandling og håp om bedring. Dette innebærer at nav kan avslå rehabiliteringspenger dersom du ikke gjennomfører behandlingsopplegget.

Håper du klarer å bruke ressursene dine til det som er viktig for fremtiden din.

'' Ut i fra det du har skrevet om her på forumet, så kan jeg ikke forestille meg at det finnes noen lettvint vei ut av all den unnvikende atferden du har utviklet opp gjennom årene. ''

Unnvikende atferd, takk dette satt ord på noe for meg.

Lyder veldig riktig for meg.. Har prøvd og forklare dette på mail til psykepleier, men det har kanskje blitt for mange ord, eller hun vet det kanskje.. på mange måter så føler jeg at det jeg har skrevet her inne nå oppgjennom tiden er et klarere bilde en det jeg har fått forklart til psyk.sykepleier. men hun er ganske smart hun også.

Ressurser ja- de mangler jeg vel litt av føles det ut som... nå har jeg deppa lenge idag, må stå opp og spise no...

Gjest Smackh!

Nei, det er ikke over, er bare jeg som har en korka stolthet som gjør at jeg melder meg ut og gir blaffen når det kommer motgang.

bra dol var her idag, eller så hadde jeg sendt mail til psyk.sykepleier om at "javel, da er det over da.." også gitt opp.

Så bra neelie, at du bestemte deg for å svelge stoltheten! :-) Det er en voksen og moden avgjørelse du har tatt!

Stå på videre, veldig bra!

Dette høres vondt ut...Har du fortalt hvordan du reagerte på denne meldingen? Jeg selv hadde egentlig time klokken 12 i dag...men sov meg fra alt. Bruker vanligvis å møte opp til timer, men i dag sov jeg til ett-tiden. Da jeg ringte psykologen å sa jeg forsov meg, ble jeg møtt helt annerledes enn du. Faktisk ble jeg innvitert hjem til psykologen etter at hun var ferdig på jobb. Hun laget kveldsmat til meg og jeg satt hos henne et par timer å jattet. Men vet jeg får spesialbehandling og er bortskjemt.

Men har vært i situasjoner der jeg også har blitt avvist, og det er utrolig sårt. Husk at det er alltid noen der ute som virkelig bryr seg!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...