Gå til innhold

Lamictal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på dette jeg:

1. Ser det står i pakningsvedlegget for lamictal at hvis en får influensalignende symptomer og tretthet når man bruker denne medisinen, skal lege kontaktes? Noe å bry seg om? Har hatt dette siden 2. juledag.

2. Er det vanlig å få mere angst/uro under opptrapping av lamictal? Synes å huske at jeg har vært sånn før, har lyst til å ta fart og løpe gjennom veggen.

Skrevet

Siden det nå har blitt hverdag, og du har følt deg såpass dårlig den siste uken, så synes jeg du skal ta kontakt med din behandler.

Skrevet

Siden det nå har blitt hverdag, og du har følt deg såpass dårlig den siste uken, så synes jeg du skal ta kontakt med din behandler.

Gikk nettopp gjennom veggen og en tur ut:-). Skal til behandler neste uke, tenkte kanskje jeg skulle greie å holde ut til da. Men må si det holder hardt, ser liksom ikke noe behandler kan gjøre fra eller til heller da. Det er jo meg det er noe galt med og som må lide meg igjennom dette uansett. Vet ikke om det hjelper å syte og klage så mye, kanskje bedre å spille tøff og tvinge meg ut på ski? :-).

Men lurer på denne sykdomsfølelsen da, angsten er jo ikke farlig, bare forferdelig. Leste et råd et sted om å se på angsten som en hund som følger med uansett hvor jeg går. At jeg kan snakke med den og ha den som venn, men synes ikke den er så snill med meg i disse dager. Skriver mye tull jeg nå, takk for svar frosken :-), skal se om jeg manner meg opp i morgen og hører med behandler da. Best å ta det "som en mann" antar jeg :-)

Skrevet

Gikk nettopp gjennom veggen og en tur ut:-). Skal til behandler neste uke, tenkte kanskje jeg skulle greie å holde ut til da. Men må si det holder hardt, ser liksom ikke noe behandler kan gjøre fra eller til heller da. Det er jo meg det er noe galt med og som må lide meg igjennom dette uansett. Vet ikke om det hjelper å syte og klage så mye, kanskje bedre å spille tøff og tvinge meg ut på ski? :-).

Men lurer på denne sykdomsfølelsen da, angsten er jo ikke farlig, bare forferdelig. Leste et råd et sted om å se på angsten som en hund som følger med uansett hvor jeg går. At jeg kan snakke med den og ha den som venn, men synes ikke den er så snill med meg i disse dager. Skriver mye tull jeg nå, takk for svar frosken :-), skal se om jeg manner meg opp i morgen og hører med behandler da. Best å ta det "som en mann" antar jeg :-)

Jeg synes du både skal komme deg ut på ski, og kontakte behandler. I forrige uke beskrev du at du opplevde en klar forverring, og jeg antar at det da er rimelig å vurdere om du er optimalt medisinert situasjonen tatt i betraktning.

Jeg vet ikke nok om din situasjon til å vite hva som er forvarsler på forverring, men for noen er sterk økning av angst samt nedstemthet en indikasjon for ekstra oppfølgning.

Etter min oppfatning, ville det vært en fordel om behandlere kunne kontaktes pr mail i slike situasjoner, slik at pasientene slapp å føle at de evt. "brydde behandlerne unødvendig", samt at behandlerne på et tidspunkt som passet i forhold til deres arbeidsdag, kjapt kunne lese gjennom hva som var aktuell problemstilling for så å ta stilling til om det var greit å vente til nærmeste avtalte time eller ikke.

Håper forøvrig du har bra skiføre, da nesten alt kan bli litt bedre med en god skitur:-)

mener

Skrevet

Jeg synes du både skal komme deg ut på ski, og kontakte behandler. I forrige uke beskrev du at du opplevde en klar forverring, og jeg antar at det da er rimelig å vurdere om du er optimalt medisinert situasjonen tatt i betraktning.

Jeg vet ikke nok om din situasjon til å vite hva som er forvarsler på forverring, men for noen er sterk økning av angst samt nedstemthet en indikasjon for ekstra oppfølgning.

Etter min oppfatning, ville det vært en fordel om behandlere kunne kontaktes pr mail i slike situasjoner, slik at pasientene slapp å føle at de evt. "brydde behandlerne unødvendig", samt at behandlerne på et tidspunkt som passet i forhold til deres arbeidsdag, kjapt kunne lese gjennom hva som var aktuell problemstilling for så å ta stilling til om det var greit å vente til nærmeste avtalte time eller ikke.

Håper forøvrig du har bra skiføre, da nesten alt kan bli litt bedre med en god skitur:-)

mener

Takk for gode råd. Skiføret finner jeg kanskje opp i fjellet her et sted, dårlig akkurat her hvor jeg bor.

Vet ikke hvorfor jeg ble så syk sånn plutselig. Prøver å bite meg fast og ikke falle lenger ned. Har brukt truxal igjen for å få sove, og prøver å komme meg ut litt.

Skal og MÅ begynne å trene igjen, selv om jeg helst vil legge meg ned og gjemme meg. Får sånne plutselige perioder hvor alt blir sort, så lysner det litt igjen. Ja, ja, skal ihvertfall slutte å være på dol så mye, ikke noe medisin å skrive for mye om problemene. Får prøve som best jeg kan og fungere i hverdagen. Kanskje treffer jeg en frosk i skiløypa en dag, hvem vet ?:-)

Skrevet

Hvis angsten min hadde vært en hund som fulgte meg over alt hadde nok lensmannen grepet inn og fått den avlivet med tvang. :- )

Uansett, når du får influensasymptomer og det i pakningsvedlegget står at du da skal oppsøke lege, er det jo det du bør gjøre. Sannsynligheten for at det er en helt vanlig influensa er stor, men det tryggeste er å kontkakt legen. Og når det gjelde økt angst i opptrappingen kan du også ha nytte av noe beroligende i akkurat den fasen, det kan også legen hjelpe deg meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...