Gå til innhold

økt tørste ved Lithionit-farlig?

Anbefalte innlegg

Gjest bipolarinnen
Skrevet

på et annet forum jeg var på så var det en som sa at økt tørste kunne være et tegn på at nyrene var overbelastet?

Fastlegen har ikke sagt noe til meg om det.

er det noe jeg bør rapportere om?

Skrevet

Jeg trodde alle fikk økt tørste jeg! Psykiateren min sa jeg skulle passe på å få i meg nok drikke. Det var ikke vanskelig, så tørst som jeg var for å si det slik. Men det var ubehagelig å være så tørst da.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Når en bruker litium, reduseres nyrenes evne til å konsentrere urinen noe. Dvs at en må produsere 0,3-0,5 liter mer urin per døgn for å få skilt ut avfallsstoffene. Dette fører igjen til at en må drikke tilsvarende mer. Det er helt normalt og ufarlig.

Gjest lithium
Skrevet

Jeg trodde alle fikk økt tørste jeg! Psykiateren min sa jeg skulle passe på å få i meg nok drikke. Det var ikke vanskelig, så tørst som jeg var for å si det slik. Men det var ubehagelig å være så tørst da.

Og du må passe på at du ikke slukker tørsten med sukkerholdige drikker, det er ofte der potensiell vektøkning i forbindelse med lithium kommer inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...