Gå til innhold

Depresjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei. I det siste har jeg følt med svært utafor. Begynte for en stund siden ca da jeg var svært negativ til alt og ble fort irritert på mine bestekompiser. Sånn var det et par uker og så kom juleferien, da tenkte jeg at kanskje jeg fikk hvilt ut og at det bare var utslitt som var årsaken til at jeg var sånn. Men nå etter juleferien så har det egentlig blitt bare værre, jeg er fortsatt negativ til ting, finner ikke gleden i ting som jeg egentlig burde, begynner å bekymre meg for alt for mange ting som jeg egentlig ikke burde, Og noen ganger så er jeg en levende følsom bombe. om noen gir meg negativ kritikk til meg så tar jeg med svært nær av det og en diskusjon klarer jeg nesten ikke føre, for om noen mot argumenterer meg så blir jeg utrolig furt og hissig. Jeg er vel generelt ikke i den formen jeg burde være. mat behovet mitt er også redusert, og jeg spiser ikke like mye som før. Jeg stresser også en del på jobben, og bekymrer meg en del om hva som kommer til å skje med fremtiden min og sånt. og noen ganger så får jeg sånne rastløs anfall da jeg ikkek larer å ha kroppen i ro. da må jeg gjøre ting hele tiden, som f.eks rydde osv. Høres dette ut som noen depresjons symptomer og hva burde jeg gjøre?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette høres helt klart ut som depresjon.

Du bør søke hjelp hos fastlegen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...