tjohei Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Jeg har blitt feit etter trøstespising og medisinbruk. Nå har jeg litt av en jobb foran meg. Hater å se meg selv i speilet og blir deppa når jeg skal prvøve klær. Føler meg ikke attraktiv lenger. Vet jeg må gjøre noe og det skal jeg. Er det mulig å få hjelp til slanking uten at det koster så mye penger? Jeg vil gjerne greie det selv, men med psykiske problemer i tilllegg, er det veldig vanskelig. Vet ikke hvordan jeg skal takle livet mitt hvis jeg ikke kan få spise trøstematen min når jeg trenger den. Noen som har noen råd? Jeg har problemer med å forstå at overvektige mennesker kan ha det godt med seg selv. Ser at mange av dem har tilsynelatende godt selvbilde på tross av overvekten. Er dette sant eller er det bare fasade? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295662-hater-meg-selv/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montmartre Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Google deg inn på slanking. Der står det en hel del. Greier du å trøstespise frukt og grønt? Klarer du å distansere deg fra matsuget på en eller annen måte? Jeg sverger til å spise mye til middag. Tror det er smart. Ellers vet jeg egentlig ikke hva jeg kan råde deg til. Jeg tror mange overvektige føler at tilværelsen er tung både i bokstavelig og overført betydning. Når det er sagt er ikke nødvendigvis tilværelsen som slank lett og grei. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295662-hater-meg-selv/#findComment-2385487 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Dette er kanskje litt for komplekst for meg å svare på, men jeg vil mest av alt komme med et lite råd: Begynn å jogge! Eller gå tur i det tempoet du klarer, med musikk du liker i ørene. Det er litt av en kneik å komme over om man hater fysisk aktivitet (vet jo ikke om det gjelder deg) men musikk hjelper helt fantastisk, hva med noe fra 80-tallet? ) Dessuten er det vitenskapelig dokumentert at bevegelse virker positivt inn på psyken, du vil altså slå massevos av fluer i ett smekk. Jeg kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til å komme i gang med joggingen igjen - hverdagen min er altfor travel nå, men jeg kjenner det kribler etter å løpe av gårde. Hadde noen fortalt meg for 5 år siden at jeg skulle få slike lyster, ville jeg trodd vedkommende var hoppende, hakkende gal. Verdt et forsøk. Om du så bare setter på musikk inne og danser i stua. Humøret vil stige, HELT garantert. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295662-hater-meg-selv/#findComment-2385505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mye lettere Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg var i samme situasjon som deg, og fikk hjelp av fastlegen min. Han brukte kognitiv terapi og hjalp meg til gradvis å bytte ut det usunne mot sunn mat jeg kunne spise så mye jeg ville av. Jeg gikk til legen hver måned og ble veid. Første skritt var å slutte å legge på meg. Så var det å begynne å gå ned. Her var legen bevisst på at målet ikke skulle være for lavt, men innen oppnåelige grenser. Når kiloene begynte å gå av ble jeg motivert til å begynne å trimme. En time hver dag, og da gikk det jevnt og trutt nedover. Jeg hadde mistet helt motet på å gjøre noe med vekta, så når jeg greide det greier du det og. Og jeg har gått ned mye. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295662-hater-meg-selv/#findComment-2385723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Dette er kanskje litt for komplekst for meg å svare på, men jeg vil mest av alt komme med et lite råd: Begynn å jogge! Eller gå tur i det tempoet du klarer, med musikk du liker i ørene. Det er litt av en kneik å komme over om man hater fysisk aktivitet (vet jo ikke om det gjelder deg) men musikk hjelper helt fantastisk, hva med noe fra 80-tallet? ) Dessuten er det vitenskapelig dokumentert at bevegelse virker positivt inn på psyken, du vil altså slå massevos av fluer i ett smekk. Jeg kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til å komme i gang med joggingen igjen - hverdagen min er altfor travel nå, men jeg kjenner det kribler etter å løpe av gårde. Hadde noen fortalt meg for 5 år siden at jeg skulle få slike lyster, ville jeg trodd vedkommende var hoppende, hakkende gal. Verdt et forsøk. Om du så bare setter på musikk inne og danser i stua. Humøret vil stige, HELT garantert. ) Hvordan greier du å være så motivert for jogging. Jeg har for det meste trent spinning, men er nå inne i en litt lei periode. Tror jeg begynte for tøft. Ellers så har jeg en stepmaskin hjemme som jeg kan bruke også kan jeg ta øvelser. Synes det hjelper å gjøre det foran tven. Jeg gikk på vekten i dag og har gått ned to kilo etter jul! :-) Er fornøyd, men må jobbe hardere for å gå ned mer. Skal forsøke det med musikk. Har en mobil med mp3 spiller, men har ikke fått satt meg inn i hvordan det fungerer ennå. Ha en fin dag og takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295662-hater-meg-selv/#findComment-2387082 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjohei Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg var i samme situasjon som deg, og fikk hjelp av fastlegen min. Han brukte kognitiv terapi og hjalp meg til gradvis å bytte ut det usunne mot sunn mat jeg kunne spise så mye jeg ville av. Jeg gikk til legen hver måned og ble veid. Første skritt var å slutte å legge på meg. Så var det å begynne å gå ned. Her var legen bevisst på at målet ikke skulle være for lavt, men innen oppnåelige grenser. Når kiloene begynte å gå av ble jeg motivert til å begynne å trimme. En time hver dag, og da gikk det jevnt og trutt nedover. Jeg hadde mistet helt motet på å gjøre noe med vekta, så når jeg greide det greier du det og. Og jeg har gått ned mye. Takk for svar. Jeg gikk på vekta i dag og har gått ned to kilo etter jul! :-) Er fornøyd med det, men må jobbe hardere for å gå ned mer. Jeg prøver å være veldig bevisst på hva jeg putter i munnen. Er jo glad i frukt, så det burde jo gå an å erstatte marsipanen med det. Ellers så tenkte jeg at jeg skulle lage meg grønnsakssuppe. Det metter jo godt:-) Ha en fin dag! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295662-hater-meg-selv/#findComment-2387083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mij Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hvordan greier du å være så motivert for jogging. Jeg har for det meste trent spinning, men er nå inne i en litt lei periode. Tror jeg begynte for tøft. Ellers så har jeg en stepmaskin hjemme som jeg kan bruke også kan jeg ta øvelser. Synes det hjelper å gjøre det foran tven. Jeg gikk på vekten i dag og har gått ned to kilo etter jul! :-) Er fornøyd, men må jobbe hardere for å gå ned mer. Skal forsøke det med musikk. Har en mobil med mp3 spiller, men har ikke fått satt meg inn i hvordan det fungerer ennå. Ha en fin dag og takk for svar! Det gjelder egentlig å finne det man trives med. Spinning er jo minst like bra, kanskje bedre med tanke på å gå ned i vekt..? Motivasjonen holdes oppe fordi jeg føler meg så enormt bra etterpå, og har flotte omgivelser å løpe i. Nå skal jeg riktignok flytte et lite stykke, så dessverre må jeg finne meg nye steder å løpe.. men det skal gå greit. Jeg har trent ujevnt og trutt de siste 8 årene, men aldri før gått noe særlig ned i vekt - før jeg begynte å jogge. Det tok vel 3-4 uker før jeg så resultatene på vekta, men da det var i gang raste jeg nedover. Utrolig effektivt for min del. Og musikk er et vidundermiddel ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295662-hater-meg-selv/#findComment-2387194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest D-27 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Hvordan greier du å være så motivert for jogging. Jeg har for det meste trent spinning, men er nå inne i en litt lei periode. Tror jeg begynte for tøft. Ellers så har jeg en stepmaskin hjemme som jeg kan bruke også kan jeg ta øvelser. Synes det hjelper å gjøre det foran tven. Jeg gikk på vekten i dag og har gått ned to kilo etter jul! :-) Er fornøyd, men må jobbe hardere for å gå ned mer. Skal forsøke det med musikk. Har en mobil med mp3 spiller, men har ikke fått satt meg inn i hvordan det fungerer ennå. Ha en fin dag og takk for svar! Prøv å trene 3 ganger i uken. Da vil du få fart på forbrenningen, mindre apetitt, og bedre humør. Er du lei av spinning, så prøv noe annet. Personlig synes jeg det er bedre å gå på gruppetimer, men en veileder foran som pusher en litt, enn å stå i sin egen stue....da gir ihvertfall jeg fort opp. Men, smaken er som baken... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295662-hater-meg-selv/#findComment-2387272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.