Gjest minaa25 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Beklager overskriften, vil ikke støte noen. Hvis en jente er utsatt for et seksuelt overgrep(voldtekt) mens hun er så full at hun nesten er bevisstløs og bare husker glimt av det, vil det da si at hun ikke får problemer med det i ettertid? Siden en da ikke blir utsatt for direkte vold og trusler, og ikke frykter for livet og egentlig oppfatter hva som skjer der og da. Dette har skjedd med meg og jeg har fortrengt det i 5 år og trodde bare at det var min skyld og at det ikke hadde skjedd og sånn. Men i det siste så blir jeg så sint i fylla og er lei av at alle vil ha sex med meg og sier sånn eller tenker sånn "nei jeg kan ikke snakke med deg, gjør jeg det er det jo min skyld om jeg blir voldtatt og drept" og er redd jeg kan skrike ut noe sånn om jeg skulle bli provosert. Er dette veldig dumt av meg, siden jeg ikke har rett til å få noen reaksjon? Mine venninner kan flørte med folk de ikke vil ligge med, men jeg vil liksom ikke prate med en gang noen jeg ikke vil ligge med, så lenge jeg ikke er helt sikker på at de ikke vil ligge med meg. Vil ikke la noen stryke på meg, selv om det kan være godt, men redd de da vil ligge med meg, at alt bare må ende med det. Er overhodet ingen problemer med han jeg har sex med og er forelska i og vil ha sex med og sånn. Er jeg normal? Det er så rart at plutselig 5 år etter noe jeg har "glemt" eller bare regnet som min skyld, at det kommer tilbake til meg på nettene og jeg blir lei meg. Men kanskje jeg bare lurer meg selv og at det var jeg som fikk det til å skje og at han som gjorde det bare så på eller noe sånt. Men hvorfor skal det da komme tilbake til meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295684-uskadelig-overgrep/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xbellax Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det du sliter med er helt normalt for mennesker som har opplevd voldtekt. Du skriver: "vil det da si at hun ikke får problemer med det i ettertid?" Nei. Mange fortrenger, før eller senere dukker minner opp. Lukter, lyder, sanselige inntrykk -kan trigge frem disse minnene, de kan også komme glidende av seg selv. Det er ingenting som heter uskadelige overgrep, overgrep er overgrep, det er ødeleggelse og frihetsberøvelse. Du bør søke hjelp for å bearbeide denne traumen. Jeg håper du gjør det.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295684-uskadelig-overgrep/#findComment-2386278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.