Gjest tonnie7 Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Fra jeg var ca 12 år har jeg hatt noe som kan kalles panikkanfall om natten. Det var som mareritt, bare uten "handling" og med en veldig sterk følelse av at noe er "feil", følelsen er som om noe helt uopprettelig har skjedd. I begynnelsen førte dette til at jeg løp skrikende rundt i huset, men etterhvert lærte jeg å kontrollere det. Det skiller seg egentlig veldig i fra et mareritt, ettersom følelsen vedvarer ganske lenge etter at jeg har våknet. Jeg pleide å kalle det feberfantasier, fordi det minnet om nettopp det, bare uten at jeg hadde feber. Dette skjedde ca 1 gang annen hver måned i tenårene, og i de siste årene har det skjedd ca 1 gang i året. (jeg er 23 år). Etter forrige gang jeg fikk det, hadde jeg også et "glimt" av det i våken tilstand, midt på dagen. (jeg var ganske sliten da det skjedde..) Det var ganske skremmende. Utenom dette er jeg ganske harmonisk og reagerer normalt på f.eks. stress. Jeg har ikke sett noen grunn til å oppsøke noen, men ble litt bekymret da det skjedde midt på dagen. Følelsen er helt forferdelig akkurat der og da, men ellers har jeg det veldig bra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/295688-panikkanfall-om-natten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.